دانستني‌ها در باره غذاهاي چربي سوز
 
علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:9 ::  نويسنده : صادق

.

جوانه‌ها سرشار از ويتامين‌ها و مواد معدني است و با داشتن مواد مغذي و مقوي، معده را براي مدت زيادي متسع و پرنگه مي‌‌دارد. جوانه‌ها را مي‌توانيد خودتان پرورش داده و در كنار غذا و همراه سالاد مصرف كنيد.

كرفس يكي از موادي است كه اثر آن بر لاغري بكرات اثبات شده است. معمولا آب كرفس صبح‌ها به اين منظور استفاده مي‌شود. كرفس كالري كمي دارد و سوخت و ساز بدن را افزايش مي‌دهد.

گوجه‌‌فرنگي داراي پتانسيل زيادي براي كاهش وزن است. اين ماده غذايي تركيباتي دارد كه سطح و مقدار هورمون اشتها را تغيير مي‌‌دهد. مصرف گوجه‌‌فرنگي براي مدت طولاني شما را سير نگه مي‌دارد.

مطمئنا شما هم خواص كلم بروكلي را به وفور شنيده‌ايد. كلم بروكلي سرشار از كلسيم، ويتامين C، ويتامين A و فيبر است.

اين سبزى مفيد بخوبي با چربى‌ها مقابله كرده و حاوى موادى است كه سيستم ايمنى بدن را تقويت و بدن را در برابر بيمارى‌ها محافظت مى‌كند. بروكلي موجب سوخت و ساز بهتر بدن مي‌شود و در نتيجه بدن كالرى بيشترى مى‌سوزاند.

سیر نيز از موادي است كه در درمان بسياري از بيماري‌ها به كار مي رود. سير فشار خون را كاهش مي‌دهد و سيستم ايمني بدن را قوي مي‌سازد. بعلاوه مصرف مداوم سير مي‌تواند متابوليسم بدن را بهبود بخشيده و در نتیجه چربی‌ها را سريع‌تر مي‌سوزاند.

اگر به دنبال راهی سالم برای سوزاندن چربی‌های بدنتان هستید، سیب گزینه خوبي است. کالری موجود در سیب پایین بوده و اين ميوه سرشار از فیبر است. اگر سیب را قبل از غذا میل کنید، بدن شما در طول خوردن غذا، کالری کمتری دریافت خواهد کرد.

سیب در هضم غذا کمک موثری می‌کند و مصرف حداقل روزی یک سیب در روش‌های مختلف طب سنتی توصیه شده است. سیب لاغر‌کننده، جاذب آب و ضدعفونی کننده بدن است. خام آن ضد اسهال و پخته‌اش مسهل ضعیف است.

سیب برای رفع سموم بدن توصیه شده است. اگر سه روز به طور مرتب سیب خام با پوست و دانه‌هایش خورده شود، پس از آن احساس سبکی به انسان دست می‌دهد.

برای کاهش وزن خود موز بخورید. این میوه حاوی آب فراوان و مملو از فیبر است. موز انرژی‌زا بوده و سرشار از الکترولیت‌هاست. این ماده غذایی با داشتن نشاسته ـ كه يك كربوهيدرات مركب است ـ سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

کدو نيز يكي از مواد بسيار مشهور در كاهش وزن است. كدو فيبر فراواني دارد و بسیار ملین است. کدو با این‌که بسیار کم‌کالری است، دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است. گاهي افراد آن را در ماست كم‌چرب رنده نموده و اين تركيب را در كنار غذاي خود ميل مي‌كنند.

اسفناج یکی از مواد غذایی طبیعی برای کاهش وزن است. این ماده غذایی با داشتن مقدار فراوانی فیبر و آهن در خود، سلامت شما را به مدت طولانی تضمین می‌کند.

انگور يك ميوه بسيار مفيد است. اين میوه شامل ویتامین‌هایA ،B و C است. همچنین مقادير زيادي منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین دارد.

از آنجا که کالری این میوه کم بوده و دارای آب فراوانی در خود است، ماده غذایی موثری برای کاهش وزن محسوب می‌شود.

امروزه در درمان‌های طبیعی از رژیم‌های مختلف انگور استفاده می‌کنند. این میوه برای درمان بیماری‌های مختلف مثل يبوست، روماتیسم، کم‌خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند است البته بسته به نوع مصرف انگور مي‌تواند لاغركننده يا چاق‌كننده باشد اگر انگور به تنهايي مصرف شود، معمولا باعث لاغري مي‌شود ولي در صورت استفاده آن با غذا مي‌تواند منجر به چاقي شود.

انگور، قند خون را نیز تنظیم می‌کند. البته افرادی که معمولا قند خون پایین دارند، می‌توانند از انگور بهره زیادی ببرند. بعلاوه انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می‌کند.

انگور به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر نيز بوده و به افزايش سرعت عبور مواد غذايي از دستگاه گوارش و كاهش جذب كمك زيادي مي‌كند. غوره نيز برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و اگر با سالاد میل شود، برای لاغر کردن سودمند است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان