علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, :: 11:19 ::  نويسنده : صادق


عندلیب طبع من دارد به سر سودای گل
نغمه خوان گردیده و هردم شده شیدای گل
بر حریفان در گلستان گو غنیمت بشمرند
توشه بر گیرند و در حد خود از سیمای گل
عارفان گر نکته بشکافته در طرف چمن
تا شود روشن برای دوستان معنای گل
بوستان آل طه در مه ذیقعده شد
از شمیم پور موسی راح روح افزای گل
شد منور شرق و غرب عالم و روشن از او
دیده موسی ابن جعفر از رخ زیبای گل
از رخش والشمس طالع گشته عین الحیات
مشتق از نامش شده سرو قدش افشای گل
از فروغ اختر هشتم علی موسی الرضا
شد فروزان مهر و ماه و طلعت زیبای گل
دیده چون بگشود در یثریب خجل شد آفتاب
مهر رویش آبرو بخشیده بر سیمای گل
خاک ایران از قدومش شد مبارک در جهان
قبله ی عشاق گشت و تربتش مینای گل
عالم آل محمد نور چشم مصطفی(ص)
زاده ی طه و یاسین مایه ی ابقای گل
جمله موجودات عالم سرو بستان حقند
در لسان عارفین آل نبی معنای گل
گلستان من به عالم گلشن آل نبی است
نی مرادم آن که باشد بر شجر مبنای گل
هم رضا بودش لقب هم گشت راضی بر قضا
شد مصمم آن زمان ظالم پی ابذای گل
در خراسان ریختش سم جفا اندر جگر
تا بشد پژمرده آن سرو قد رعنای گل
ای شفیع المنذبین دست رهائی از کرم
گیرد و روز جزا خاری بود بر پای گل
(اثرطبع استادحاج علی محمدرهائی شهرضائی



سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : صادق

روزهای آغازین مدرسه

روزهای آغازین مدرسه

روزهای آغازین سال تحصیلی ، اوقات مهمی برای برقراری ارتباط دوستانه بین دانش آموزان و معلم می‌باشد. هر چه آنها شناخت بهتری از یکدیگر حاصل نمایند، دوره آموزشی را با شتاب بیشتری می‌توان آغاز نمود. در زیر فعالیت هایی را برای این روزهای طلایی ملاحظه می‌کنید .

 

1- قبل از شروع سال تحصیلی ،جدولی از حروف الفبا درست کنید که نام همه بچه های کلاس بصورت افقی یا عمودی از راست به چپ یا بالعکس در آن یافت شود. عنوان جدول را (پیدا کردن همکلاسی ها) بگذارید. در اولین روز مدرسه یک کپی از این جدول روی میز همه بچه‌ها قرار دهید. همچنان که شما به بچه های کلاس خوشامد می‌گویید آنها می‌توانند روی جدول کار کنند و نام همکلاسی های خود را پیدا کنند. نمونه‌ای از این جدول به صورت زیر است:

2- یکی از فعالیت های گروهی عالی برای روز اول مدرسه و در طول سال، بازی (از ساعت جلو بزن) می‌باشد. به هر دانش آموز تکه کاغذی که روی آن دستورالعمل ساده ای نوشته شده داده می‌شود. در این دستور العمل ذکر شده که او با رخ دادن اتفاق خاصی چه عملی را انجام دهد. مثلا بعد از اینکه معلم گفت شروع کنید سه بار دست بزن، یا بعد از اینکه یک نفر سه بار دست زد، بایست و دوبار بالا بپر و به همین ترتیب.

چون برگه‌ها شماره و نظمی ندارد، بچه‌ها باید به همه کارهای همکلاسی هایشان دقت کنند تا بفهمند نوبت خودشان کی می‌شود. هربار که این کار را انجام می‌دهید با تایمری زمان را ثبت کنید. مطمئنا بار دیگری که دانش آموزان در این فعالیت شرکت کنند هدفشان شکستن رکورد زمان خواهد بود.

توجه به دستور العمل‌ها و توجه به اعمال همکلاسی‌ها و حس مسئولیت در مقابل گروه در این فعالیت تقویت می‌شود.

 

3- در اولین روز مدرسه از بچه‌ها بخواهید تا نامه ای برای معلم سال قبل خود بنویسند آنها را به بیان وقایعی که در تابستان برایشان رخ داده و خاطراتی از سال قبل و انتظاراتشان از سال جاری تشویق کنید فراموش نکنید که این نامه‌ها را بدست معلمان قبلی بچه‌ها برسانید و باعث خوشحالی آنها شوید.

 

4- برای روزهای آغاز مدرسه، این فعالیت ضمن تقویت مهارت نوشتن, دانش آموزان را با یکدیگر آشنا می‌کند. نمونه متنی که همه بچه‌ها برای خودشان می‌نویسند بصورت زیر است:

قسمت های نقطه چین توسط دانش آموزان پر می‌شود.

نامم : . . . . .مریم . . . . . . (نام شخص)

. . . قدبلند. . . . و . . . فعال.. . . . و . . . پرانرژی . . و . . . شادو باهوش . . . (4 صفت مربوط به شخص)

دوست . . . فاطمه . . . . . (نام دوست مورد علاقه)

که این چیزها را خیلی دوست دارم : . . . کتاب و هوای تازه . . ..

و از این چیزها می‌ترسم : . . . سوسک و نمرات بد. . ..

دلم می‌خواهد این چیزها را ببینم : . . . شمال کشور، . .ازدواج خواهرم،.. تعطیلات تابستان  

در انتظار دیدار شما . . . . قادری . . . . (نام خانوادگی شخص)

 

5- در اولین روز مدرسه از دانش آموزان بخواهید تا تصویری از صورت خود را بکشند. کارهای آنها را جمع آوری و در محلی نگه داری کنید. در آخرین هفته مدرسه دوباره چنین فعالیتی را انجام دهید بدون اینکه بچه‌ها نقاشی های اول سال خود را ببینند. در پایان تصاویر قدیمی و جدید را کنار هم بچسبانید و به نمایش بگذارید. بچه‌ها از پیشرفت توانایی هایشان در طول یک سال شگفت زده خواهند شد.

 

6- همواره در اولین روز مدرسه ، نمونه دست خطی از دانش آموزانتان تهیه کنید. برای این کار از آنها بخواهید شعری یا متنی را از یک کتاب رونویسی کنند. تاریخ روز و نام دانش آموز را در بالای هر برگه حتما بنویسید و برگه‌ها را در پوشه ای نگهداری کنید. این برگه‌ها مرجع بسیار خوبی برای مقایسه نمونه دست خط بچه‌ها در آینده ونحوه پیشرفتشان است.

 

7- در روزهای اول مدرسه به هر دانش آموز کارتی با عبارت های تایپ شده زیر بدهید.

سن من . . . . . . . . است. من . . . . . . . . . را دارم. من . . . . . . را دوست دارم.

جالبترین چیز در مورد من این است که . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . من چه کسی هستم؟ نامم . . . . . . . . . . . . . . .

بچه‌ها جاهای خالی را پر می‌کنند و کارتها در پایان نزد شما نگهداری می‌شود. هر زنگی که چند دقیقه وقت اضافی داشته باشید یکی از کارتها را بیرون بکشید و بدون خواندن نام دانش آموز جملات را یکی یکی بخوانید تا دانش آموزانی که دارای آن ویژگی هستند، بایستند. با خواندن جمله بعدی دانش آموزانی که آن ویژگی را ندارند، بنشینند تا اینکه در پایان یک نفر باقی بماند. از این راه دانش آموزان در می‌یابند که چه نقاط مشترک فراوانی با یکدیگر دارند.

منصوره فروزان

 



سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 11:20 ::  نويسنده : صادق

ظهور نسل هفتم گلف

فولکس واگن رسما از مدل گلف2013 در گالری ملی برلین رونمایی کرد .
گلف جدید با طرحی تکاملی و با تکیه برشخصیت سازی خطوط و سطوح کشیده ، طرحی به دور از محافظه کاری را ارائه می دهد . به طورکلی ماشین ابعادی به طول 4255 میلی متر ، 1799 میلی متر عرض و 1452 میلی متر ارتفاع را دارا می باشد ، که این ارقام نشان دهنده ی این است که 13 میلی متر پهن تر و 28 میلی متر کوتاه تر از نسل قبلی خود شده است . چراغ های زنون ،  و چرخ های 15-17 اینچی از دیگر مواردی است که توجه را به خود جلب می کنند .



ادامه مطلب ...


سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 11:12 ::  نويسنده : صادق

پیش نمایشی از پژو 208 جی تی آی



اولین تصاویر رسمی از مدل GTi پژو 208 سه درب که قرار است در نمایشگاه پاریس امسال عرضه شود، منتشر شد. پژو 208GTi با موتور THP که در مدلهای RCZ نیز بکار گرفته می شوند، تولید خواهد شد. این موتور توربوی 1.6 لیتری قادر است 200 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بنابراین رقیبی خوب برای رنو کلیو RS محسوب خواهد شد.





پیش نمایشی از پژو 208 جی تی آی

وزن مدل GTi تنها 1160 کیلوگرم خواهد بود و شتاب آن نیز که هنوز اعلام نشده، قطعا زیر هفت ثانیه می باشد. مدل GTi نسبت به مدلهای استاندارد از عرض بیشتری در جلو و عقب بهره می برد تا تعادل بیشتری در پیچها ارائه کند. چرخهای 17 اینچی آلیاژی نیز در این راه یاریگر راننده خواهند بود. سیستم گیربکس شش سرعته دستی، ترمزهای دیکس تهویه شونده 302 در جلو و 249 میلیمتری در عقب و سیستم تعلیق بهینه شده از دیگر تفاوتهای GTi با مدلهای استاندارد به شمار می روند.

پیش نمایشی از پژو 208 جی تی آی

در داخل کابین استفاده از آلومینیوم برای پدالها و دسته دنده، روکش چرم برای فرمان و صندلی، کنسول وسط و دستگیره های همرنگ بدنه و صندلیهای اسپورت، تنها تغییرات قابل ذکر اند. پژو این خودرو را ادای احترامی به مدل افسانه ای205GTi اواخر دهه 80 می داند. هنوز قیمت و ویژگیهای فنی این خودرو اعلام نشده اما تاکنون 9000 سفارش در انگلستان برای این مدل رزرو شده اند که باید در بهار آینده تحویل داده شوند.

پیش نمایشی از پژو 208 جی تی آی


کلمات کليدي : مدل, این, برای, بیشتری, استاندارد, خودرو, جلو, اند, سیستم, شده, عقب, مدلهای, هنوز, نیز, بود, اعلام, تنها, تغییرات, اسپورت،, صندلیهای,عکس,مشخصات فنی,خودرو,208,پژو,



سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 11:5 ::  نويسنده : صادق

پژو RCZ مدل 2013



پژو قرارست در نمایشگاه پاریس 2012 از فیس لیفت RCZ که به احتمال فراوان در بهار 2013 راهی بازار می شود رونمایی کند . . .



پژو RCZ مدل 2013

مهم ترین تغییرات اعمال شده در این فیس لیفت را می توان در نمای جلویی خودرو جست و جو نمود؛ جایی که علاوه بر تغییر چراغ های جلو، جلوپنجره خندان پژو و سپر جدیدی که در آن LEDهای مخصوص روز جاسازی شده کاملا مدل های 2013 این کوپه اسپرت را با گذشته متمایز می کنند. همچنین مشتریان می توانند RCZهای جدید را از این به بعد با سیستم Connect Navigation نیز سفارش دهند که پیش از این تنها بر روی مدل 508 استیشن قرار گرفته بود. این سیستم که نمایشگری هفت اینچی برای سیستم راهیابی خود دارد، امکاناتی همچون اتصال USB و ارتباط بلوتوث و پخش CD/MP3 را خواهد داشت.
پژو RCZ مدل 2013

پژو RCZ مدل 2013

پیشرانه مدل های جدید RCZ شامل دو موتور 1.6 لیتری و یک موتور 2.0 لیتری دیزلی است. موتور 1.6 لیتری THP آن 156 اسب بخار و 240 نیوتن متر گشتاور دارد. دومین موتور که با همین حجم قابل سفارش است با داشتن 200 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور، قدرتمندترین پیشرانه ای است که در RCZ بکار گرفته شده؛ همچنین موتور 2.0 لیتری HDi آن نیز 163 اسب بخار و 340 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. برای گیربکس RCZ نیز پژو در مدل های 200 و 163 اسبی از شش سرعته دستی با امکان سفارش اتومات استفاده کرده اما برای موتور 156 اسبی آن فقط گیربکس شش سرعته دستی را درنظر گرفته است.

پژو RCZ مدل 2013


 



یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : صادق

آیا میدانید ایران در چه زمينه هائي در جهان مقام اول را دارد؟

برای دیدن رکوردهای ایران در کتاب گینس لطفاً به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...


یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 11:28 ::  نويسنده : صادق

راه حلی برای مبارزه با آرتروز زانو

 راه حلی برای مبارزه با آرتروز زانو
آرتروز زانو پدیده ای از بین برنده است که غضروف زانو را تحت تأثیر قرار می‌دهد، چاقی و اضافه وزن به میزان بسیار زیادی در ایجاد آن سهیم هستند...

کم کردن وزن: راه حلی برای مبارزه با آرتروز زانو

آرتروز زانو پدیده ای از بین برنده است که غضروف زانو را تحت تأثیر قرار می‌دهد، چاقی و اضافه وزن به میزان بسیار زیادی در ایجاد آن سهیم هستند. تحقیقی که توسط یک گروه تایوانی انجام شده است نشان می‌دهد کم کردن وزن در کاهش سرعت پیشروی آرتروز زانو بسیار مؤثر است، از سوی دیگر درد آن را کاهش می‌دهد و عملکرد ناحیۀ مبتلا یعنی زانو را بهبود می‌بخشد.

آرتروز زانو
آرتروز یک بیماری مفصلی است که خود را به شکل از بین رفتن عضروف و تکثیر بافت استخوانی نشان می‌دهد، ویژگی آن ظاهری استخوانی اش است. بر خلاف آرتریت، این بیماری رفتاری التهابی ندارد. این بیماری که اغلب پیشرفت کندی دارد، خود را با درد، انعطاف ناپذیری و عملکرد نامناسب ناحیۀ مبتلا نشان می‌دهد. آرتروز زانو شایع ترین دلیل درد در ناحیۀ زانو بین افراد بالای 45 سال است. در رابطه با مواردی که غضروف مبتلا می‌شود، فرد در پشت و جلوی زانو و البته کمی دورتر از آن، درد را احساس می‌کند. این درد که هنگام استراحت کم می‌شود، هنگام ایستادن های طولانی مدت، پیاده روی، و بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها تشدید می‌گردد.

در میان دلایل: چاقی!
آرتروز غالباً زمانی ایجاد می‌شود که غضروف سطح استخوانی مفاصل را می‌پوشاند و ویژگی های اصلی خود یعنی انعطاف پذیری، قابلیت ارتجاعی و لغزشش را از دست می‌دهد. این بیماری می‌تواند به خاطر جراحتی که به غضروف آسیب زده یا کار کشیدن بسیار زیاد و بیش از حد از مفاصل (تکرار فعالیت شدید)  ایجاد بشود. از سوی دیگر، آرتروز زانو از لحاظ آماری، ارتباط مستقیمی با اضافه وزن و چاقی دارد.

فایدۀ کاهش وزن
با توجه به نتیجۀ این مطالعه، اصولاً لاغر شدن می‌باید تأثیر مثبتی بر کم کردن این بیماری و یا حداقل کاهش سرعت آن داشته باشد. برای آزمایش کردن این فرضیه، یک گروه از محققان تایوانی 16 فرد چاق مبتلا به آرتروز زانو را استخدام کردند و آنها را تحت رژیم های کم کالری قرار دادند. آنها مشاهده کردند، افرادی که حدوداً 15% از وزن شان کم شد، دردشان کاهش یافت، و بهبودی قابل توجهی در سرعت جابه‌جایی و عملکردشان به وجود آمد. همان طور که می‌بینید، عوارض اضافه وزن و چاقی واقعاً تمام اعضای بدن ما را درگیر می‌کند. 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
منبع:سیمرغ



شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 8:39 ::  نويسنده : صادق

      

         دل ديدني هاي شهر  سرب وسراب(191)


 

 من چه زيبا ديدم وفاداري گل آفتاب گردان را كه شب ها در غياب محبوش، خورشيد سرش را فرومي اندازد تا  چشمان بيگانه ستارگان صورتش را نبينند. 

من دوستاني را ديدم كه هماره در خيال من بودند؛ اما بي خيال من.

 من وفاداري خط سپيد ميان جاده را ديدم كه گاه تكه تكه مي شود، اما همه جا پا به پاي من مي آيد.

عضویت رایگان 

  من ناز و نياز نيايش و روح و روان رهايش را در سيماي كودكي زلال و احساسي لايزال چنان در جوشش ديدم كه گويي اين شميم شكوه شيدايي خاك است كه  ابهت اهورايي افلاك را عطرآگين مي سازد.

 

من همت و حميت کشاورزی را چنان بلند و شكوهمند دیدم که برای حراست از خانه و مزرعه خود از طغیان رود می سی سی پی به دور خانه و كشتزارش خاکریزی کشید.



چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : صادق

آویشن، رزماری، نعنا، مریم گلی و غیره. حتی اسم این گیاهان نیز مشام را پر از عطر طبیعت می‌کند. گیاهان معطر در طول قرن‌ها به عنوان دارو استفاده شده‌اند.

در این مقاله به گوشه‌ای از خواص 8 گیاه معطر اشاره کرده و توصیه می‌کنیم از طعم و خواص درمانی آن‌ها استفاده کنید. با ما همراه باشید.

 

آویشن: ضدعفونی کننده

ساقه‌های گل دار آویشن سرشار از ترکیبی به نام «تیمول» است که قاتل باکتری‌ها محسوب می‌شود. آویشن ضدعفونی کننده و ضد ویروس قوی است. این گیاه معطر سرفه را تسکین می‌دهد و خلط‌ها را دفع می‌کند. زمانی که در معده‌تان احساس سنگینی می‌کنید برای هضم بهتر غذا به سراغ آویشن بروید. بهتر است بدانید آویشن حاوی آهن نیز می‌باشد.

 

معرفی 8 گیاه معطر و روش استفاده از آن‌ها

روش استفاده

آویشن تازه عطر و طعم بیشتری دارد. توصیه می‌کنیم از این گیاه در تهیه‌ی سوپ، خورش و همچنین سس‌هایتان استفاده کنید. برای خوشمزه تر کردن مایه طعم دهنده‌ی جوجه کباب، کباب، ماهی و غیره نیز از این گیاه معطر غافل نشوید.

اگر مشکل بی‌خوابی دارید قبل از خواب نعنا نخورید زیرا باعث بی‌خوابی می‌شود

پودر آویشن را به غذاهایتان اضافه کنید. البته می‌توانید از جوشانده‌ی این گیاه نیز بهره‌مند شوید. در عطاری‌ها کپسول و افشره‌ی خوراکی آویشن نیز به فروش می‌رسد.

مصرف آویشن برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف حتماً با پزشکتان مشورت کنید. افشره‌ی خوراکی آویشن نیز برای زنان باردار، شیرده و کودکان مورد منع مصرف دارد.

 

رزماری: برای هضم غذا

رزماری ضداسپاسم و ادرار آور است، به هضم غذا کمک می‌کند و مشکلات کبدی و مربوط به صفرا را تسکین می‌دهد.

 

معرفی 8 گیاه معطر و روش استفاده از آن‌ها

روش مصرف

رزماری تازه را به قطعات خیلی ریز خرد کنید و در سُس‌هایتان بریزید. این گیاه معطر به سُس‌ها و مایه‌های طعم دهنده مزه‌ی خوبی می‌دهد. می‌توانید از پودر آن نیز در سالادهایتان استفاده کنید.

در صورت مشکلات کبدی می‌توانید از افشره‌ی خوراکی رزماری استفاده کنید. البته بهتر است با داروساز، پزشک یا عطار در مورد نحوه‌ی مصرف آن مشورت کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده‌ی بیش از حد این گیاه می‌تواند باعث تحریک کلیه‌ها شود.

 

مریم گلی: دوست سلامت خانم‌ها

گیاه مریم گلی حاوی استروژن گیاهی است و برای همین آن‌ را گیاه دوست خانم‌ها می‌نامند. مریم گلی گرگرفتگی دوره‌ی یائسگی را کاهش می‌دهد و تعریق را کنترل می‌کند. همچنین این گیاه معطر ضدباکتری، ضدعفونی کننده، هضم کننده‌ی غذا، التیام دهنده‌ی جای زخم و غیره است.

 

معرفی 8 گیاه معطر و روش استفاده از آن‌ها

روش مصرف

این گیاه طعم جدید و عطر و بوی خاصی به گوشت قرمز، گوشت مرغ، پنیر و همچنین روغن‌ها و سرکه می‌دهد. بهتر است که از برگ‌های خشک این گیاه استفاده کنید زیرا عطر و بوی بیشتری دارد. البته مریم گلی به صورت کپسول نیز به فروش می‌رسد. باید بدانید که گیاه مریم گلی جلوی تعریق بیش از اندازه را می‌گیرد. برای این کار 10 برگ مریم گلی و چند پر اسطوخودوس را در آب بجوشانید و هر شب پاها یا دست‌هایتان را ده دقیقه در این محلول قرار دهید. توجه داشته باشید که گیاهان دارویی نیز بی خطر نیستند و استفاده‌ی بیش از حد آن‌ها مسمومیت ایجاد می‌کند. در استفاده‌ی این گیاهان زیاده‌روی نکنید و اگر مشکل خاصی دارید قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.

 

ریحان: ادرار آور

ریحان باد شکن و ادرار آور است. این گیاه معطر با اسپاسم یا گرفتگی عضلات معده و روده مقابله کرده و جریان خون را بهتر می‌کند. ریحان ضدالتهاب است یعنی درد را تسکین می‌دهد و سیستم عصبی را تقویت می‌کند.

 

معرفی 8 گیاه معطر و روش استفاده از آن‌ها

روش مصرف

بهتر است که از ریحان تازه استفاده کنید. ریحان خشک طعم خود را از دست می‌دهد. ترکیب ریحان خرد شده، سیر و روغن زیتون به غذاها طعم خاصی می‌دهد. اگر می‌خواهید ریحان را روی برنج یا پاستاها و غیره بریزید در آخرین مرحله این کار را بکنید تا طعم آن حفظ شود.

 

سیر: ضدعفونی کننده و محافظ سلامتی

بدون شک سیر یکی از پرطرفدارترین و مفیدترین گیاهان معطر موجود است. سیر حاوی آلیسین (طعم سیر مدیون همین اسانس گوگردی است)، گوگرد، مس، روی، منگنز، سلنیوم، آهن، ید و غیره است. سیر روده‌ها را تمیز می‌کند، محافظ سیستم قلبی عروقی، آنتی‌اکسیدان و ضد رادیکال‌های آزاد است. این سفید خوشمزه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، میزان کلسترول بد خون را کاهش و میزان کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد.

 

معرفی 8 گیاه معطر و روش استفاده از آن‌ها

روش مصرف

در مورد روش مصرف سیر نیازی به توصیه‌های ما ندارید. سیر را در غذاهایتان بریزید و از طعم و خواص آن استفاده کنید.

 

زنجبیل: انرژی زا

نه تنها از ریزوم (بخش زیر زمینی زنجبیل) به عنوان ادویه در آشپزی استفاده می‌شود بلکه در طب سنتی نیز کاربرد فراوانی دارد. زنجبیل انرژی زا و نیروبخش است، به هضم غذا کمک و همچنین با سرماخوردگی، سردرد و حالت تهوع مقابله می‌کند.

 

معرفی 8 گیاه معطر و روش استفاده از آن‌ها

روش استفاده

زنجبیل منبع مواد معدنی است اما میزان سدیم آن کم است. اگر مجبور هستید که رژیم غذایی بدون نمک داشته باشید زنجبیل تازه یا پودر آن باعث خوش طعم شدن گوشت، ماهی و غذاهای دیگر می‌شود. می‌توانید پودر زنجبیل را در چای یا شیر نیز بریزید و از عطر و طعم آن استفاده کنید. برای مقابله با حالت تهوع صبحگاهی یک تکه ریشه‌ی زنجبیل را بجوید یا جوشانده‌ی آن‌را تهیه و میل کنید. توجه داشته باشید که گیاهان دارویی نیز بی خطر نیستند و استفاده‌ی بیش از حد آن‌ها مسمومیت ایجاد می‌کند. در استفاده‌ی این گیاهان زیاده‌روی نکنید و اگر مشکل خاصی دارید قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.

 

نعنا مفید برای هضم غذا

نعنا تقویت کننده و نیرو بخش بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. نعنا مانند بمب عمل می‌کند و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده‌ها را کنترل می‌کند. از این گذشته این گیاه معطر خوشمزه روده‌ها را ضدعفونی و با حالت تهوع مقابله می‌کند.

 

معرفی 8 گیاه معطر و روش استفاده از آن‌ها

 

برگ‌های تازه‌ی نعنا به غذا، چای، نوشیدنی‌های خنک مثل دوغ و غیره طعم بی نظیری می‌دهد. شاید هیچ عصرانه‌ی دیگری مثل نان و پنیر و چند پر نعنا، ریحان و گردو فوق‌العاده نباشد!

البته عرق، دم کرده و یا افشره‌ی خوراکی نعنا نیز وجود دارد که می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید. اگر مشکل بی‌خوابی دارید قبل از خواب نعنا نخورید زیرا باعث بی‌خوابی می‌شود.

 

اسطوخودوس: آرامش بخش

از اسطوخودوس می‌توان برای فراری دادن حشرات استفاده کرد. باید بدانید این گیاه معطر ضدعفونی کننده است، جای زخم و جراحت‌های سطحی را زود خوب می‌کند، ضداسپاسم، آرام‌بخش، خواب آور بوده و سردرد را تسکین می‌دهد.

 

معرفی 8 گیاه معطر و روش استفاده از آن‌ها

روش مصرف

می‌توانید گل‌های اسطوخودوس را به سالاد اضافه کنید. توجه داشته باشید که اسطوخودوس بسیار معطر است و چند پر از گل آن کافی است. اگر میگرن دارید پیشانی یا شقیقه‌هایتان را با یکی دو قطره افشره‌ی خوراکی اسطوخودوس ماساژ دهید.



چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 13:8 ::  نويسنده : صادق

حضرت امام جعفر صادق عليه السلام رئيس مذهب جعفری ( شيعه ) در روز 17 ربيع الاول سال 83هجری چشم به جهان گشود . پدرش امام محمد باقر ( ع ) و مادرش "ام فروه " دختر قاسم بن محمد بن ابی  بکر مي باشد. کنيه آن حضرت : "ابو عبدالله " و لقبش "صادق " است . حضرت صادق تا سن 12سالگی معاصر جد گراميش حضرت سجاد بود و مسلما تربيت اوليه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام ( ع ) از خرمن دانش جدش خوشه چينی کرده است . پس از رحلت امام چهارم مدت 19سال نيز در خدمت پدر بزرگوارش امام محمد باقر ( ع ) زندگی  کرد و با اين ترتيب 31سال از دوران عمر خود را در خدمت جد و پدر بزرگوار خود که هر يک از آنان در زمان خويش حجت خدا بودند ، و از مبدأ فيض کسب نور مي نمودند گذرانيد . بنابراين صرف نظر از جنبه الهی و افاضات رحمانی که هر امامی آن را دار مي باشد ، بهره مندی  از محضر پدر و جد بزرگوارش موجب شد که آن حضرت با استعداد ذاتی و شم علمی  و ذکاوت بسيار ، به حد کمال علم و ادب رسيد و در عصر خود بزرگترين قهرمان علم و دانش گرديد . پس از درگذشت پدر بزرگوارش 34سال نيز دوره امامت او بود که در اين مدت "مکتب جعفري " را پايه ريزی فرمود و موجب بازسازی و زنده نگهداشتن شريعت محمدی ( ص ) گرديد . زندگی پر بار امام جعفر صادق ( ع ) مصادف بود با خلافت پنج نفر از بنی  اميه ( هشام بن عبدالملک - وليد بن يزيد - يزيد بن وليد - ابراهيم بن وليد - مروان حمار ) که هر يک به نحوی موجب تألم و تأثر و کدورت روح بلند امام معصوم ( ع ) را فراهم مي کرده اند ، و دو نفر از خلفای عباسی ( سفاح و منصور ) نيز در زمان امام ( ع ) مسند خلافت را تصاحب کردند و نشان دادند که در بيداد و ستم بر امويان پيشی گرفته اند ، چنانکه امام صادق ( ع ) در 10سال آخر عمر شريفش در ناامنی و ناراحتی بيشتری بسر مي برد .

عصر امام صادق ( ع )

عصر امام صادق ( ع ) يکی از طوفاني ترين ادوار تاريخ اسلام است که از يک سو اغتشاشها و انقلابهای پياپی  گروههای مختلف ، بويژه از طرف خونخواهان امام حسين ( ع ) رخ مي داد ، که انقلاب "ابو سلمه " در کوفه و "ابو مسلم " در خراسان و ايران از مهمترين آنها بوده است . و همين انقلاب سرانجام حکومت شوم بنی اميه را برانداخت و مردم را از يوغ ستم و بيدادشان رها ساخت . ليکن سرانجام بنی عباس با تردستی و توطئه ، بناحق از انقلاب بهره گرفته و حکومت و خلافت را تصاحب کردند . دوره انتقال حکومت هزار ماهه بنی اميه به بنی عباس طوفاني ترين و پر هرج و مرج ترين دورانی بود که زندگی امام صادق ( ع ) را فراگرفته بود . و از ديگر سو عصر آن حضرت ، عصر برخورد مکتبها و ايده ئولوژيها و عصر تضاد افکار فلسفی و کلامی مختلف بود ، که از برخورد ملتهای اسلام با مردم کشورهای فتح شده و نيز روابط مراکز اسلامی با دنيای خارج ، به وجود آمده و در مسلمانان نيز شور و هيجانی برای فهميدن و پژوهش پديد آورده بود . عصری که کوچکترين کم کاری يا عدم بيداری و تحرک پاسدار راستين اسلام ، يعنی  امام ( ع ) ، موجب نابودی  دين و پوسيدگی تعليمات حيات بخش اسلام ، هم از درون و هم از بيرون مي شد . اينجا بود که امام ( ع ) دشواری فراوان در پيش و مسؤوليت عظيم بر دوش داشت . پيشوای ششم در گير و دار چنين بحرانی مي بايست از يک سو به فکر نجات افکار توده مسلمان از الحاد و بي دينی و کفر و نيز مانع انحراف اصول و معارف اسلامی از مسير راستين باشد ، و از توجيهات غلط و وارونه دستورات دين به وسيله خلفای وقت جلوگيری کند . علاوه بر اين ، با نقشه ای  دقيق و ماهرانه ، شيعه را از اضمحلال و نابودی  برهاند ، شيعه ای که در خفقان و شکنجه حکومت پيشين ، آخرين رمقها را مي گذراند ، و آخرين نفرات خويش را قربانی مي داد ، و رجال و مردان با ارزش شيعه يا مخفی  بودند ، و يا در کر و فر و زرق و برق حکومت غاصب ستمگر ذوب شده بودند ، و جرأت ابراز شخصيت نداشتند ، حکومت جديد هم در کشتار و بي عدالتی دست کمی از آنها نداشت و وضع به حدی  خفقان آور و ناگوار و خطرناک بود که همگی ياران امام ( ع ) را در معرض خطر مرگ قرار مي داد ، چنانکه زبده هايشان جزو ليست سياه مرگ بودند . "جابر جعفي " يکی  از ياران ويژه امام است که از طرف آن حضرت برای انجام دادن امری به سوی کوفه مي رفت . در بين راه قاصد تيز پای امام به او رسيد و گفت : امام ( ع ) مي گويد : خودت را به ديوانگی بزن ، همين دستور او را از مرگ نجات داد و حاکم کوفه که فرمان محرمانه ترور را از طرف خليفه داشت از قتلش به خاطر ديوانگی منصرف شد . جابر جعفی که از اصحاب سر امام باقر ( ع ) نيز مي باشد مي گويد : امام باقر ( ع ) هفتاد هزار بيت حديث به من آموخت که به کسی نگفتم و نخواهم گفت ... او روزی به حضرت عرض کرد مطالبی از اسرار به من گفته ای که سينه ام تاب تحمل آن را ندارد و محرمی ندارم تا به او بگويم و نزديک است ديوانه شوم . امام فرمود : به کوه و صحرا برو و چاهی بکن و سر در دهانه چاه بگذار و در خلوت چاه بگو : حدثنی  محمد بن علی بکذا وکذا ... ، ( يعنی امام باقر ( ع ) به من فلان مطلب را گفت ، يا روايت کرد ) . آری ، شيعه مي رفت که نابود شود ، يعنی اسلام راستين به رنگ خلفا درآيد ، و به صورت اسلام بنی اميه ای يا بنی عباسی خودنمايی کند . در چنين شرايط دشواری ، امام دامن همت به کمر زد و به احيا و بازسازی  معارف اسلامی پرداخت و مکتب علمی عظيمی به وجود آورد که محصول و بازده آن ، چهار هزار شاگرد متخصص ( همانند هشام ، محمد بن مسلم و ... ) در رشته های  گوناگون علوم بودند ، و اينان در سراسر کشور پهناور اسلامی آن روز پخش شدند . هر يک از اينان از طرفی  خود ، بازگوکننده منطق امام که همان منطق اسلام است و پاسدار ميراث دينی  و علمی و نگهدارنده تشيع راستين بودند ، و از طرف ديگر مدافع و مانع نفوذ افکار ضد اسلامی و ويرانگر در ميان مسلمانان نيز بودند . تأسيس چنين مکتب فکری  و اين سان نوسازی و احياگری تعليمات اسلامی ، سبب شد که امام صادق ( ع ) به عنوان رئيس مذهب جعفری ( تشيع ) مشهور گردد . ليکن طولی نکشيد که بنی عباس پس از تحکيم پايه های حکومت و نفوذ خود ، همان شيوه ستم و فشار بنی اميه را پيش گرفتند و حتی از آنان هم گوی سبقت را ربودند . امام صادق ( ع ) که همواره مبارزی نستوه و خستگي ناپذير و انقلابيی بنيادی در ميدان فکر و عمل بوده ، کاری که امام حسين ( ع ) به صورت قيام خونين انجام داد ، وی قيام خود را در لباس تدريس و تأسيس مکتب و انسان سازی انجام داد و جهادی راستين کرد .

جنبش علمي

اختلافات سياسی بين امويان و عباسيان و تقسيم شدن اسلام به فرقه های مختلف و ظهور عقايد مادی و نفوذ فلسفه يونان در کشورهای اسلامی ، موجب پيدايش يک نهضت علمی گرديد . نهضتی که پايه های آن بر حقايق مسلم استوار بود . چنين نهضتی  لازم بود ، تا هم حقايق دينی را از ميان خرافات و موهومات و احاديث جعلی بيرون کشد و هم در برابر زنديقها و ماديها با نيروی منطق و قدرت استدلال مقاومت کند و آرای سست آنها را محکوم سازد . گفتگوهای علمی و مناظرات آن حضرت با افراد دهری و مادی مانند "ابن ابی العوجاء" و "ابو شاکر ديصاني " و حتی "ابن مقفع " معروف است . به وجود آمدن چنين نهضت علمی در محيط آشفته و تاريک آن عصر ، کار هر کسی  نبود ، فقط کسی شايسته اين مقام بزرگ بود که مأموريت الهی داشته باشد و از جانب خداوند پشتيبانی  شود ، تا بتواند به نيروی الهام و پاکی نفس و تقوا وجود خود را به مبدأ غيب ارتباطدهد ، حقايق علمی را از دريای بيکران علم الهی به دست آورد ، و در دسترس استفاده گوهرشناسان حقيقت قرار دهد . تنها وجود گرامی  حضرت صادق ( ع ) مي توانست چنين مقامی داشته باشد ، تنها امام صادق ( ع ) بود که با کناره گيری از سياست و جنجالهای سياسی از آغاز امامت در نشر معارف اسلام و گسترش قوانين و احاديث راستين دين مبين و تبليغ احکام و تعليم و تربيت مسلمانان کمر همت بر ميان بست . زمان امام صادق ( ع ) در حقيقت عصر طلايی دانش و ترويج احکام و تربيت شاگردانی بود که هر يک مشعل نورانی علم را به گوشه و کنار بردند و در "خودشناسي " و "خداشناسي " مانند استاد بزرگ و امام بزرگوار خود در هدايت مردم کوشيدند . در همين دوران درخشان - در برابر فلسفه يونان - کلام و حکمت اسلامی رشد کرد و فلاسفه و حکمای بزرگی در اسلام پرورش يافتند . همزمان با نهضت علمی و پيشرفت دانش بوسيله حضرت صادق ( ع ) در مدينه ، منصور خليفه عباسی که از راه کينه و حسد ، به فکر ايجاد مکتب ديگری افتاد که هم بتواند در برابر مکتب جعفری  استقلال علمی داشته باشد و هم مردم را سرگرم نمايد و از خوشه چينی از محضر امام ( ع ) بازدارد . بدين جهت منصور مدرسه ای در محله "کرخ " بغداد تأسيس نمود . منصور در اين مدرسه از وجود ابو حنيفه در مسائل فقهی استفاده نمود و کتب علمی و فلسفی را هم دستور داد از هند و يونان آوردند و ترجمه نمودند ، و نيز مالک را - که رئيس فرقه مالکی است - بر مسند فقه نشاند ، ولی اين مکتبها نتوانستند وظيفه ارشاد خود را چنانکه بايد انجام دهند . امام صادق ( ع ) مسائل فقهی و علمی و کلامی را که پراکنده بود ، به صورت منظم درآورد ، و در هر رشته از علوم و فنون شاگردان زيادی تربيت فرمود که باعث گسترش معارف اسلامی  در جهان گرديد . دانش گستری امام ( ع ) در رشته های مختلف فقه ، فلسفه و کلام ، علوم طبيعی و ... آغاز شد . فقه جعفری همان فقه محمدی يا دستورهای دينی است که از سوی خدا به پيغمبر بزرگوارش از طريق قرآن و وحی رسيده است . بر خلاف ساير فرقه ها که بر مبنای عقيده و رأی و نظر خود مطالبی را کم يا زياد مي کردند ، فقه جعفری  توضيح و بيان همان اصول و فروعی بود که در مکتب اسلام از آغاز مطرح بوده است . ابو حنيفه رئيس فرقه حنفی درباره امام صادق ( ع ) گفت : من فقيه تر از جعفرالصادق کسی را نديده ام و نمي شناسم . فتوای بزرگترين فقيه جهان تسنن شيخ محمد شلتوت رئيس دانشگاه الازهر مصر که با کمال صراحت عمل به فقه جعفری را مانند مذاهب ديگر اهل سنت جايز دانست - در روزگار ما - خود اعترافی  است بر استواری فقه جعفری و حتی برتری آن بر مذاهب ديگر . و اينها نتيجه کار و عمل آن روز امام صادق ( ع ) است . در رشته فلسفه و حکمت حضرت صادق ( ع ) هميشه با اصحاب و حتی کسانی که از دين و اعتقاد به خدا دور بودند مناظراتی داشته است . نمونه ای از بيانات امام ( ع ) که در اثبات وجود خداوند حکيم است ، به يکی از شاگردان واصحاب خود به نام "مفضل بن عمر" فرمود که در کتابی به نام "توحيد مفضل " هم اکنون در دست است . مناظرات امام صادق ( ع ) با طبيب هندی که موضوع کتاب "اهليلجه " است نيز نکات حکمت آموز بسياری  دارد که گوشه ای از دريای بيکران علم امام صادق ( ع ) است . برای شناسايی استاد معمولا دو راه داريم ، يکی شناختن آثار و کلمات او ، دوم شناختن شاگردان و تربيت شدگان مکتبش . کلمات و آثار و احاديث زيادی از حضرت صادق ( ع ) نقل شده است که ما حتی  قطره ای از دريا را نمي توانيم به دست دهيم مگر "نمی از يمي " . اما شاگردان آن حضرت هم بيش از چهار هزار بوده اند ، يکی از آنها "جابر بن حيان " است . جابر از مردم خراسان بود . پدرش در طوس به داروفروشی مشغول بود که به وسيله طرفداران بنی اميه به قتل رسيد . جابر بن حيان پس از قتل پدرش به مدينه آمد . ابتدا در نزد امام محمد باقر ( ع ) و سپس در نزد امام صادق ( ع ) شاگردی کرد . جابر يکی  از افراد عجيب روزگار و از نوابغ بزرگ جهان اسلام است . در تمام علوم و فنون مخصوصا در علم شيمی تأليفات زيادی دارد ، و در رساله های  خود همه جا نقل مي کند که ( جعفر بن محمد ) به من چنين گفت يا تعليم داد يا حديث کرد . از اکتشافات او اسيد ازتيک ( تيزآب ) و تيزاب سلطانی و الکل است . وی چند فلز و شبه فلز را در زمان خود کشف کرد . در دوران "رنسانس اروپا" در حدود 300رساله از جابر به زبان آلمانی چاپ و ترجمه شده که در کتابخانه های برلين و پاريس ضبط است . حضرت صادق ( ع ) بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال 148هجری مسموم و در قبرستان بقيع در مدينه مدفون شد . عمر شريفش در اين هنگام 65سال بود . از جهت اينکه عمر بيشتری نصيب ايشان شده است به "شيخ الائمه " موسوم است . حضرت امام صادق ( ع ) هفت پسر و سه دختر داشت . پس از حضرت صادق ( ع ) مقام امامت بنا به امر خدا به امام موسی کاظم ( ع ) منتقل گرديد . ديگر از فرزندان آن حضرت اسمعيل است که بزرگترين فرزند امام بوده و پيش از وفات حضرت صادق ( ع ) از دنيا رفته است . طايفه اسماعيليه به امامت وی  قائلند .

خلق و خوی حضرت صادق ( ع )

حضرت صادق ( ع ) مانند پدران بزرگوار خود در کليه صفات نيکو و سجايای  اخلاقی سرآمد روزگار بود . حضرت صادق ( ع ) دارای قلبی روشن به نور الهی و در احسان و انفاق به نيازمندان مانند اجداد خود بود . دارای حکمت و علم وسيع و نفوذ کلام و قدرت بيان بود . با کمال تواضع و در عين حال با نهايت مناعت طبع کارهای خود را شخصا انجام مي داد ، و در برابر آفتاب سوزان حجاز بيل به دست گرفته ، در مزرعه خود کشاورزی  مي کرد و مي فرمود : اگر در اين حال پروردگار خود را ملاقات کنم خوشوقت خواهم بود ، زيرا به کد يمين و عرق جبين آذوقه و معيشت خود و خانواده ام را تأمين مي نمايم . ابن خلکان مي نويسد : امام صادق ( ع ) يکی از ائمه دوازده گانه مذهب اماميه و از سادات اهل بيت رسالت است . از اين جهت به وی صادق مي گفتند که هر چه مي گفت راست و درست بود و فضيلت او مشهورتر از آن است که گفته شود . مالک مي گويد : با حضرت صادق ( ع ) سفری به حج رفتم ، چون شترش به محل احرام رسيد ، امام صادق ( ع ) حالش تغيير کرد ، نزديک بود از مرکب بيفتد و هر چه مي خواست لبيک بگويد ، صدا در گلويش گير مي کرد . به او گفتم : ای پسر پيغمبر ، ناچار بايد بگويی لبيک ، در جوابم فرمود : چگونه جسارت کنم و بگويم لبيک ، مي ترسم خداوند در جوابم بگويد : لا لبيک ولا سعديک .



چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 11:38 ::  نويسنده : صادق

جملات زیبا گیله مرد

 

 

بوی مهر

باز بوی دفتر

پاک کن های سفید

ته مداد قرمز

باز هم مهر رسید

باز هم رج زدن حرف الف

باز هم دخترکی سر به هوا

دختری نازکه نامش کبراست

و د ه ها  سال است

قول ها داده به خود

و گرفته تصمیم

که دگربار، کتاب خود را

باز جا نگذارد. شب به زیر باران

آن کتاب کهنه

هچنان خیس و چروکیده و باران زده است

باز هم سال دگر

باز پاییز دگر

باز تصمیم دگر

باز کوکب خانم

چند مهمان دارد

باز هم سفره رنگین پهن است

و کدام از ماها

در پس این همه سال …

حسرت خوردن از آن سفره کوکب خانم

همچنان با او نیست؟

خوش به حال عباس!

خوش به حال کبری!

خوش به حال حسنک!

که همه دغدغه شان

سفره و دفتر خیس است و صدای یک بز

خوش به حال همه شان!

که ز ما جا ماندند

همه کودک ماندند

و رسیدیم ما به سرابی که هم اکنون هستیم

و غم غربت ایام گذشته است که دایم با ماست.

 

 منبع : سایت کلام شیرین

 



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 10:16 ::  نويسنده : صادق

بسم الله الرحمن الرحیم

در میان صدقه هایی كه مردم می دهند، هیچ صدقه ای ارزنده تر از یاد دادن علم و دانش نیست.

************ پیامبر اكرم (ص) **************

در برابر كسی كه به او دانش می آموزید و یا از او دانش فرا می گیرید نرمی كنید.

************ پیامبر اكرم(ص)**************

كسی كه در مقام هدایت و آموزش قرار می گیرد باید پیش از آموختن به دیگران،‌خود را پالایش روحی كند و ادب رفتاری اش بیش از ادب گفتاری اش باشد.

************* امام علی (ع) *************

اگر معلم وظیفه معلمی را بداند و به آن عمل كند، خداوند نعمت دانش را بر او بیشتر خواهد كرد.

************ امام سجاد(ع) *************

در برابر كسی كه از او علم می آموزید فروتنی كنید.

************ امام صادق (ع)**************

چون عالم به علم خویش عمل نكند موعظه او از دلها می لغزد چنان كه باران از سنگ سخت و صاف.

************ امام صادق(ع) **************

و اما حق پیروان تو در علم و دانشجویانت آن است بدانی خداونت عز وجل به وسیله علمی كه عطایت فرموده و خزائن آن را بر تو گشوده، تو را سرپرست آنها نهاده است. پس اگر در آموختن به مردم به نیكی عمل كنی و آنان را سرگشته نسازی و میازاری خداوند فضلش را بر تو افزون خواهد كرد و اگر علمت را از مردم بازداری یا چون از تو علم طلب كنند حیرانش سازی، بر خداوند است كه علم و درخشش آن را از تو گیرد و تو را از دلهای مردم بیاندازد.

************رساله الحقوق امام سجاد (ع)************** 

حكمت را به جاهلان مگویید، كه به آن ظلم می كنید و از اهلش باز ندارید كه به آنان ستم می كنید.

************* حضرت عیسی(ع)*************

نقش معلم در جامعه، نقش انبیاء ست.

************ امام خمینی (ره)*************
 

معلم امانت داری است كه امانت او غیر از همه امانت هاست، انسان امانت اوست.

************امام خمینی(ره) **************

معلمی شغل نیست، عشق است، اگر به عنوان شغل انتخابش كردی رهایش كن و اگر عشق توست، مبارك باد.

************ شهید رجایی **************

اگر مسیح مرده ای را جان می بخشد معلم می تواند امتی را زنده كند.

************ گریت ویكتور**************

 



سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 11:48 ::  نويسنده : صادق

 Www.ParsiFa.com

این مرد بزرگ و دانشمند در بامداد پنج‌شنبه سوم ذی‌الحجه سال 362 ه.ق مطابق مهر روز 16 شهریور ماه 342 یزدگردی و 972 م. در بیرون یعنی حوالی خوارزم دیده به جهان گشود و با تولد او (در شهر بیرون كه امروزه یكی از شهرهای كوچك ازبكستان كنونی است و در شمال شرقی اورگنج و در سمت راست رود جیحون قرار دارد) ایران یكی دیگر از بزرگترین مفاخر جهان را به خود دید.. هیچ اطلاعی در باره اصل و نسب و دوره کودکی بیرونی در دست نیست. نزد ابو نصر منصور علم آموخت در 17 سالگی از حلقه ای که نیم درجه به نیم درجه مدرج شده بود، استفاده کرد تا ارتفاع خورشیدی نصف النهار رادرکاث رصد کند، و بدین ترتیب عرض جغرافیایی زمینی آن را استنتاج نماید چهار سال بعد برای اجرای یک رشته از این تشخیص ها نقشه هایی کشید و حلقه ای به قطر 15 ذراع تهیه کرد.
 
در 9 خرداد 376 بیرونی ماه گرفتگی(خسوفی)رادرکاث رصد کرد و قبلاٌ با ابوالوفا ترتیبی داده شده بود که او نیز در همان زمان همین رویداد را از بغداد رصد کن. اختلاف زمانی که از این طرق حاصل شد به آنان امکان داد که اختلاف طول جغرافیایی میان دو ایستگاه را حساب کنند وی همچنین با ابن سینا فیلسوف برجسته و پزشک بخارایی به مکاتبات تندی در باره ماهیت و انتقال گرما و نور پرداخت در دربار مامون خوارزمشاهی قرب و منزلت عظیم داشته چند سال هم در دربار شمس المعالی قابوس بن وشمگیر به سر برده، در حدود سال 404 هجری قمری به خوارزم مراجعت کرده، موقعی که سلطان محمود غزنوی خوارزم را گرفت در صدد قتل او برآمد و به شفاعت درباریان از کشتن وی در گذشت و او را در سال 408 هجری با خود به غزنه برد در سفر محمود به هندوستان، ابوریحان همراه او بود و در آنجا با حکما و علماء هند معاشرت کرد و زبان سانسکریت را آموخت ومواد لازمه برای تالیف کتاب خود موسوم به تحقیق ماللهند جمع‌آوری کرد.
بیرونی به نقاط مختلف هندوستان سفر کرد و در آنها اقامت گزید و عرض جغرافیایی حدود 11 شهر هند را تعیین نمود خود بیرونی می نویسد که در زمانی که در قلعه نندنه به سر می برد، از کوهی در مجاورت آن به منظور تخمین زدن قطر زمین استفاده کرد. نیز روشن است که او زمان زیادی را در غزنه گذرانده است تعداد زیاد رصدهای ثبت شده ای که به توسط او در آنجا صورت گرفته است با رشته ای از گذرهای خورشید به نصف النهار شامل انقلاب تابستانی سال 398 آغاز می شود و ماه گرفتگی روز 30 شهریور همان سال را نیز در بر دارد. او به رصد اعتدالین و انقلابین در غزنه ادامه داد که آخرین آنها انقلاب زمستانی سال 400 بود.
بوریحان شخصیتی كم‌نظیر و ماندگار است كه جهان از قرن 19 به بعد او را شناخت. ابوریحان مردی است كه به اكثر علوم زمان خود احاطه داشته است. او از اولین كسانی است كه به پیداكردن وزن مخصوص بسیاری از اجسام مبادرت ورزید و آن‌چنان وزن مخصوص این اجسام را دقیق محاسبه كرده كه اختلاف آنها با وزن مخصوصهایی كه دانشمندان قرون اخیر با توجه به تمام وسایل جدید خود تهیه كرده‌اند بسیار ناچیز است. ابوریحان در طول عمر خود به شهرهای مختلفی سفر می‌كرد و به اندازه‌گیری طول و عرض جغرافیایی آن شهرها می‌پرداخت و سپس موقعیت هر شهر را روی یك كره مشخص می‌‌كرد و پس از سالها توانست آن نقاط را روی یك نقشه مسطح پیاده كند و این مقدمه علم كارتوگرافی بود كه این‌كار با ابوریحان شروع شد.
 
بیرونی تقریبا به تمام علوم زمان خود مسلط بود و همین طور در تمام شاخه‌های ریاضیات آن زمان دستی داشت. وی در جبر ، مثلثات ،‌ هندسه و نگاشت گنج‌نگاشتی ، مجموع سری‌ها ، آنالیز تركیبی ، روش‌های حل معادلات جبری ، مسایل حل‌ناپذیر ریاضی مانند تثلیث زاویه ، قضیه سینوس ها در صفحه ، عددهای گنگ ،‌ مقاطع مخروطی و ... پژوهش‌های فراوان داشت و آثار بزرگی از خود به جا گذاشت.
ابوریحان در طول 72 سال زندگی خود حدود 143 كتاب نوشت (كه از مهمترین كتابهای وی می‌توان به التفهیم، آثارالباقیه، قانون مسعودی، و تحقیق ماللهند و … اشاره كرد) این تعداد، اوراق نوشته شده به وسیله او را به 12 هزار برگ می رساند.
بیرونی تالیفات بسیار در نجوم و هیات و منطق و حکمت دارد از جمله تالیفات او قانون مسعودی است در نجوم و جغرافیا که به نامه سلطان مسعود غزنوی نوشته، دیگر کتاب آثار الباقیه عن القرون الخالیه در تاریخ آداب و عادات ملل و پاره ای مسائل ریاضی و نجومی که در حدود سال 390 هجری به نام شمس المعالی قابوس بن وشمگیر تالیف کرده این کتاب را مستشرق معروف آلمانی زاخائو در سال 1878 میلادی دررلیپزیک ترجمه وچاپ کرده و مقدمه ای بر آن نوشته است. دیگر کتاب ماللهند من مقوله فی العقل اومر ذوله در باره علوم و عقاید و آداب هندیها که آن را هم پروفسور زاخائو ترجمه کرده و در لندن چاپ شده است دیگر التفهیم فی اوائل صناعه التنجیم در علم هیات و نجوم و هندسه. بیرونی هنگامی که شصت و سه ساله بود کتابنامه ای از آثار محمد بن زکریای رازی پزشک تهیه نمود و فهرستی از آثار خود را ضمیمه آن کرد این فهرست به 113 عنوان سر می زند که بعضی از آنها بر حسب موضوع گه گاه با اشاره کوتاهی به فهرست مندرجات آنها تنظیم شده اند این فهرست ناقص است زیرا بیرونی دست کم 14 سال پس از تنظیم آن زنده بود و تا لحظه مرگ نیز کار می کرد به علاوه 7 اثر دیگر او موجود است و از تعداد فراوان دیگری هم نام برده شده است. تقریباٌ‌ چهار پنجم آثار او از بین رفته اند بی آن که امیدی به بازیافت آنها باشد از آنچه بر جای مانده در حدود نیمی به چاپ رسیده است.

زمانی كه در اروپای غربی، جهل قرون وسطایی حكومت می‌كرد و اثری از علم در هیج جای دنیا به‌چشم نمی‌خورد، جز سوسوهایی از علم در هند و چین، دانشمندانی بنام در ایران درخشیدند كه از آن میان، ابوریحان بیرونی شاخص است. ابوریحان یكی از شخصیتهایی است كه به‌عقیده دكتر شهریاری هنوز به‌درستی شناخته نشده است. ابوریحان در همه زمینه‌ها كار كرده است. ابوریحان اولین كسی بود كه به كرویت زمین اعتقاد داشت. اولین كسی بود كه جز به تجربه هیچ چیز را قبول نداشت. فرانسیس بیكن را كه سرچشمه تجربه می‌دانند، قرنها پس از او مسئله تجربه را مطرح كرد.

از كتابهای اوست «الجماهیر». ابوریحان در این كتاب شرح می‌دهد كه جز با تجربه و مشاهده نباید و نمی‌تواند چیزی را بپذیرد.

ابوریحان عاشق ایران بود. داستانی درباره او نقل است كه وقتی محمود غزنوی بنا بود به ایران لشكر بكشد، مأموران خلیفه نزد او در خوارزم آمدند و پیام دعوت خلیفه را به بغداد به او رساندند. ابوریحان نپذیرفت و گفت: «من در ایران می‌مانم، ولو در بند محمود غزنوی باشم و به بغداد نمی‌آیم.»

مشهور است وقتی ابوریحان در بستر مرگ بوده، مسئله‌ای از كسی می‌پرسد. او می‌گوید: «حالا چه وقت پرسیدن است؟» ابوریحان می‌گوید: «بدانم و بمیرم بهتر است یا ندانم و بمیرم.» آن شخص می‌گوید: «وقتی از خانه ابوریحان بیرون آمدم، هنوز یك كوچه بیشتر نرفته بودم كه صدای شیون بلند شد.»

ابوریحان بیرونی به‌دستور محمود غزنوی به هند رفت. محمود غزنوی به‌دنبال قتل و غارتش بود اما ابوریحان به محفل علمای هند رفت. رهاورد این سفر كتابی شد به‌نام «كتاب‌الهند» شامل تمام گذشته هند، و اگر این كتاب نبود، حتی خود هندیان هم از سابقه هند هیچ اطلاعی نداشتند. این كتاب حاوی مباحث مردم‌شناسی فراوانی هم هست. اما متاسفانه به فارسی ترجمه نشده است. ابوریحان وقتی در هند بود، زبان سنسكریت را آموخت و بسیاری از كتابهای عربی و نیز كتابهای خودش را به سنسكریت ترجمه كرد. چند كتاب هم از سنسكریت به عربی ترجمه كرد. او چنان عاشق ایران بود كه كتابهایی به زبان فارسی نوشت و این مسئله در آن دوره كه بیشتر كتابها به زبان عربی نوشته می‌شد، عجیب بود. «التفهیم» را ابوریحان اول به فارسی نوشت و بعد به عربی برگرداند.

دكتر پرویز شهریاری در پایان توضیحات خود درمورد ابوریحان می‌گوید: «همزمان با ابوریحان دانشمندانی مثل پورسینا، كوشیار گیلانی و خجندی هم بودند كه همه در ریاضیات و اخترشناسی سرآمد بودند اما از آن میان، ابوریحان مشهورتر است. در آن دوره 600 ساله كه دوران علم ایرانی است، دانشمندان مختلفی داشتیم كه در همه جای دنیا درخشیدند و هیچكس نمی‌توانست با آنها برابری كند اما اگر به تاریخ تمدن ویل دورانت كه در حدود 18 جلد نوشته شده، مراجعه كنید، سهم ایران در تمدن جهان فقط حدود 10 صفحه است. ما باید برای شناساندن تمدن خود بیشتر كار كنیم و حداقل كتابهای دانشمندان خود را به فارسی ترجمه كنیم.»

در برخی تقویمها، امروز 13 شهریور را روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی نوشته‌اند اما طبق محاسبات زنده‌یاد احمد بیرشك كه پژوهشهای زیادی بر گاهشماری انجام داده بود، روز تولد ابوریحان بیرونی مصادف می‌شود با 19 شهریور. ابوریحان بیرونی در سوم ذی‌حجه 362 قمری به‌دنیا آمد كه بنابر محاسبات استاد بیرشك مطابق می‌شود با روز پنجشنبه 19 شهریور 352 خورشیدی.

ابوریحان در طول عمر خود با قناعت زندگی می‌كرد و به تجملات و ظواهر دنیا اهمیتی نمی‌داد و زمانی كه در غروب شب جمعه دوم رجب 440 ه.ق برابر با 1048 م. در غزنه چشم از جهان فروبست، ثروت زیادی را برای خانواده‌اش باقی نگذاشت و ثروت خانواده‌اش همان نام نیك ابوریحان بود كه همیشه برای آنها جاودان ماند.
 
دانشنامه علوم چاپ مسکو ابوریحان را دانشمند همه قرون و اعصار خوانده است. در بسیاری از کشورها نام بیرونی را بر دانشگاهها، دانشکده‌ها و تالار کتابخانه‌ها نهاده و لقب «استاد جاوید» به او داده اند. بیرونی گردش خورشید، گردش محوری زمین و جهات شمال و جنوب را دقیقا محاسبه و تعریف کرده است. خورشید گرفتگی هشتم آوریل سال 1019 میلادی را در کوههای لغمان (افغانستان کنونی) رصد و بررسی کرد و ماه گرفتگی سپتامبر همین سال را در در غزنه به زیر مطالعه برد.

ادوارد ساخائو درباره زبان‌ داني و لغت‌شناسي او مي ‌گويد: تاليفات ابوريحان به دو زبان است، عربي و پارسي، و از مطالعه كتب او معلوم مي‌شود كه ابوريحان زبان سانسكريت و زبان عربي و سرياني را مي‌دانسته است. و ادوارد براون از قول ساخائو مي افزايد: كه اگر در دوران ما كسي بخواهد با استفاده از ادبيات و علوم جديد زبان سانسكريت و فرهنگ هنر را مورد مطالعه قرار دهد بايد سالها بكوشد تا بتواند چون ابوريحان بيروني با دقت و تعمق كامل به ماهيت تمدن باستاني هند پي ببرد و حق مطلب را ادا كند.

و عبدالحميد دجيلي درباره بيروني چنين مي‌گويد: اگرچه ابوريحان معمولا آثار خود را به عربي و سانسكريت مي‌نوشت، اما از لحاظ فارسي داراي تسلط كامل بود تا آنجا كه كتاب التفهيم وي كه به دو زبان پارسي و تازي نوشته شده است هم‌اكنون به عنوان يك مرجع لغت فارسي مورد توجه دانشمندان و ادباي فارسي است و مي‌افزايد هنگامي كه ايشان از بابت تسلط ابوريحان بر فلسفه، تاريخ، طب، و هندسه آگاه مي‌شود و از آن سخن مي‌گويد نمي‌تواند بپذيرد كه وي اديبي ممتاز نيز بشمار مي ‌آمده است. صاحب اعيان‌الشيعه در مورد او مي‌گويد: كه محاسباتش در علوم رياضي آنچنان دقيق بود كه با اندازه‌گيريهاي زمان ما هيچ‌گونه اختلافي نشان نمي‌دهد و عنوان مي‌كند كه برتري بيروني بر ديگران آن است كه نوشته‌هاي خود را با خطوط و اشكال همراه مي‌كرده است تا خواننده كتاب، افكار او را نه تنها از طريق نظري بلكه از راه عملي آن بخوبي دريابد و فرا گيرد.
نظر پردازی، نقش کوچکی در تفکر او ایفا می کرد وی بر بهترین نظریه های علمی زمان خود تسلط کامل داشت اما دارای ابتکار و اصالت زیادی نبود و نظریه های تازه ای از خود نساخت ابوریحان بیرونی در سال 440 هجری در سن 78 سالگی در غزنه بدرود حیات گفت.



سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 11:43 ::  نويسنده : صادق


کمتر کسی است که با جدول تناوبی مندلیف در دروس شیمی آشنایی نداشته باشد و حداقل نام این جدول را شنیده و دیده است. این جدول به شیمیدانان تا کنون کمک های شایایانی کرده است ، زیرا همه عناصر موجود و کشف شده ، وزن و نوع خاصشان توسط دانشمند مشهور روسی ، دیمیتری ایوانویچ مندلیف طبقه بندی شده است.

این دانشمند برجسته توانست با تبحر کافی در شیمی به خواص عناصر مختلف دست یابد و آن ها را به همگان معرفی کند. در این مقاله به زندگی پر فراز و نشیب این شیمیدان اشاره می کنیم تا اطلاع کامل در زمینه نحوه زندگی و تلاش های مستمر او به دست آورید.

کودکی یک یتیم

دیمیتری ایوانویچ در هفت فوریه سال 1834 در شهر تویولسک سیبیری در یک خانواده متوسط و پرجمعیت چشم به جهان گشود. او چهاردهمین فرزند خانواده مندلیف به شمار می رود. پدرش ایوان مدیر یکی از مدارس محلی بود و مادرش ماریا در کارگاه شیشه گری که از پدرش به ارث برده بود کار می کرد تا بتوند کمک خرج شوهرش باشد. پدربزرگ ایوانویچ نیر مسئول اولین روزنامه محلی در سیبری بود. دیمیتری ایوانویچ زندگی خوب و آرامی داشت تا این که پدرش را بر اثر یک بیماری قلبی از دست داد و یتیم شد. از آن به بعد اندوه و ناامیدی فضای خانه را پر کرده و ایوانویچ که پنج سال بیشتر نداشت در غم از دست دادن پدر افسرده شد.

مادر بیشتر کار کرد تا هزینه خانواده پر جمعیتش را درآورد . او شبانه روز در کارگاه شیشه گری مشغول ساخت انواع ظروف بلوری بود تا بچه هایش در آسایش زندگی کنند و به تحصیل بپردازند. دیمیتری ایوانویچ به مدرسه توپولسک رفت و استعداد درخشان خود را در زمینه ریاضی و فیزیک به معلمان خود نشان داد. عصر ها بعد از اتمام مدرسه به کارگاه نزد مادرش می رفت و او را در شیشه گری کمک می کرد. دایی اش بسارگین راهنما و دوست خوبی برای دیمیتری بود.

وقتی دیمیتری پا به 14 سالگی گذاشت مادرش به او قول داد که وی را به مدرسه سن پترزبورگ برای ادمه تحصیل بفرستد اما بخت با آنان یار نبود و کارگاه شیشه گری آتش گرفت و همه سرمایه شان از دست رفت.دیمیتری برای یافتن شغل پر درآمد به سن پترزبورگ رفت و در آن جا به تدریس در یک مدرسه پرداخت. او در سال 1850 توانست بورس تحصیلی بگیرد و و به تحصیل در رشته ریاضی ، فیزیک و شیمی بپردازد. او خانواده خود را هم به سن پترزبورگ آورد اما متاسفانه مادر و خواهرش به بیماری سل دچار شدند و او را با یک دنیا غم و اندوه تنها گذاشتند.

درخشش در دانشگاه

علی رغم مشکلات و فشار روحی بر دیمیتری ، او از درس غافل نشد و با نمرات عالی دروس دانشگاهی را می گذراند.دیمیتری بر اثر فقر و و اندوه بیمار شد تا حدی که پزشکان تصور کردند او نیز به سل میتلا شده است. لذا به او توصیه کردند که به یک جای خوش آب و هوا برود و کمی استراحت کند.دیمیتری به جزایر کریمه سفر کرد و کم کم سلامت خود را به دست آورد و بعد به سنت پترزبورگ بازگشت. او زیر نظر آ. وسکرسنکا شیمیدان بزرگ روسی به آموختن علم شیمی پرداخت و در سال 1855 با دریافت یک مدال طلا فارغ التحصیل و به تدریس در دبیرستان مشغول شد و کتاب شیمی آلی را منتشر کرد که اولین کتاب درسی شیمی آلی روسی بود.

او به فرانسه و آلمان دعوت شد تا در کنفرانس ها شرکت کند. سپس با ارائه کتابی تحت عنوان اتحاد آب و الکل در زمینه شیمی صنعتی درجه دکتری گرفت و استاد شیمی در دانشگاه سن پترزبورگ شد. او چند کتاب با عنوان شیمی معدنی و اصول شیمی منتشر کرد که مورد توجه اساتید شیمی قرار گرفت.در سال 1864 با دختری به نام فزووز لشوا در دانشگاه آشنا شد و ازدواج کرد. ثمره این ازدواج دو فرزند بود یک پسر به نام ولودیا و یک دختر به نام الگا. اما این ازدواج فرجام خوبی نداشت و به طلاق و جدایی منجر شد.

خلق جدول مندلیف

در سال 1869 جدول عجیبی را تنظیم کرد که عناصر بر اساس خواص مواد در خانه های عمودی و افقی قرار گرفته شده بود . به اين ترتیب این جدول از سبک ترین عنصر یعنی هیدروژن آغاز و به سنگین ترین آنها یعنی اورانیوم خاتمه پیدا می کرد . دیمتری عاشق خواهر دوستش پوپوف شد لذا با او ازدواج کرد که ثمره اين ازدواج چهار فرزند بود . دیمتری برای خلق عجیب و غریبش مورد تمسخر اعضای انجمن و شیمیدانان روسیه قرار گرفت ، ولی فقط لوتادمیر دانشمند بزرگ شیمی بود که او را تشویق به ادامه کارش می کرد . در سال های بعد اسکاندیوم و ژورمانیم را کشف کردند که مندلیف این عناصر را هم در جدولش قرار داد .



دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, :: 12:36 ::  نويسنده : صادق

1- هر وقت گرفتاری داشتید به سجده بیفتید و ذكر یونسیه را بگویید. لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

2- غير از چهارده معصوم نمي شود از کسی دفاع مطلق كرد، حتی عرفا.

3- نگران كردن پدر و مادر-ولو يك دقيقه-گناه است. اگر مي خواهي به منزل دير بروي ، زنگ بزن اطلاع بده تا نگران نشوند.

4- ارزش ها بايد ملاك باشد نه حزب و گروه. و الا بي دين مي شويم.

 

 

5- همه چيز را ببازيد تا برنده شويد.

6- اينقدر قرآن بايد بخواني تا بفهمي ، وقتي فهميدي ، ديگر قرآن رهايت نمي كند.

7- نه مريد ؛ نه مقام ، نه كتابخانه ؛ انسان موقع مرگ ، اينها را با خود نمي برد!

8- متاسّفانه امروز در جامعه ي ما تعقّل خيلي كم شده آقا تعقّل ؛ همين منشاء بسياري از مشكلات هست.

9- اين يك كلمه زندگي را شيرين مي كند : « من مقصّرم»

10- در قيامت با اينكه خود جهنّم از بوي بد آكنده است، باز اهل جهنّم از بوی بد عالم بی عمل در اذيّتی مضاعف اند.

11- ترك و فعل خيلي مهم نيست ، نيّت خيلي مهم است.

12- عميق ترين حرف بنده اين است: خدا هست.

13- بي خود اين طرف و آن طرف نرويم هيچ كس غير خدا كاره اي نيست.

14- خداوند گدای سمج را دوست دارد ولی در خانه خودش نه ديگران.

15- بايد فقط براي خدا كار كرد ولو كم.

16- شما عزيزان با خصوصيّات نفس ،آشنا نيستيد ! هيچ كس از عهده اش بر نمي آيد ،الّا خدا. بزرگان و نوابغ ،زمين خورده اند.

17- زندگي مشترك بر اساس تعاون و همكاري و صفا و صميميّت است نه قانونمندي(به معني خاص مضر).

18- وقار با تكبّر نبايد اشتباه شود.

19- آن چيزي كه نفس را آرام مي كند ، عشق است.

20- اگر كسي علم داشته باشد ولي حلم نداشته باشد ، مضرّ است.

21- علامت علم اين است كه خودمان كنار گذاشته شويم.

22- هواي نفس هم مثل هوا متغيّر است.

23- اگر انسان بازيگري را كنار بگذارد از اولياء خدا مي شود.

24- براي كسب اخلاص ، التماس از خدا لازم است.

25- آدم عاقل به غير خدا اعتماد نمي كند.

26- با مردم با محبّت رفتار كنيم كه محبّت بيش ترين اثر را دارد.

27- انسان به اندازه هر نفس زدنش، می‏تواند به سمت‏ خدا راه داشته باشد . هر انسان، بی‏نهایت راه به سوی خدا دارد . یکی مریضخانه می‏سازد، یکی مسجد می‏سازد، یکی به فقرا کمک می‏کند، یکی می‏تواند نماز بخواند و ... همه اینها راههایی است که می‏تواند انسان را به خدا برساند . همه اینها راه خداست; ولی گرایشها فرق می‏کند . یکی از راه مهندسی، یکی از راه پزشکی، یکی از راه روحانیت و ... هر کسی از یک راهی باید برود . خود انسان راههای فراوان دارد . بهترین راه را باید انتخاب کرد به نسبت آن گرایش و طبیعتی که در هر کسی هست

 

28- به جوان می گیم ای جوان! من نمی خوام تو رو به سمت خودم جذب کنم. من فقط به تو یه حرف می زنم. تو اگه بمب بارون بشه چی کار می کنی؟ نمی ری پناهگاه؟ خوب این دنیا همونه. همه اش ظواهره. گول این ظواهر رو نخور. برو تو پناهگاه خدا. اون جا باش بمب بارون که تموم شد بیا بیرون زندگی کن. اینا زندگی نیست که اینا ظاهرش قشنگه توش هیچی نیست.

 

29- اصلا در وادى خواب نباشيد چون خواب خيلى پيچيده است. خيلى مشكل است. فقط اگر خوابتان خوب بود به فال نيك بگيريد. و اگر خواب بد ديديد، بگوييد ان شاءالله چيزى نيست، ولى يك صدقه هم بدهيد.

30- اعتماد به نفس يك حرف غلطى است، مال ما نيست. اعتماد به خدا درست است. ما نفسى در كارمان نيست. نفس چيست كه بدان اعتماد كنيم؟ نفسى كه هر لحظه در يك حالت متغير است! فقط اعتماد به خدا مهم و مطرح است!

31- نماز را اول وقت‏ بخوانيد. اگر بي حال هستيد بگوييد مى‏خواهم حتى با بي حالى نماز را در اول وقت‏بخوانم. البته اگر دلايلى مثل برخورد با كلاس و... هست مشكلى نيست ولى مثلا ما دور هم نشسته‏ايم و حرف مى‏زنيم; چون وقت نماز شد، بلند شويم، نمازمان را بخوانيم. به دوستانمان هم بگوييم معذرت مى‏خواهم من فعلا نماز دارم. در جايى نوشته بود آقاى مطهرى در وسط يك جلسه‏اى بلند شد و گفت وقت‏خواب من شده! همه مسخره كردند، گفتند از خوابش نمى‏گذرد. نمى‏دانستند كه او مى‏خواهد برود بخوابد كه در دل شب با حال خوش بلند شود.

32- تمام فیوضات به دست امام حسین (ع) می باشد و پیشکارش حضرت ابوالفضل(ع) می باشد.

33- قرآن نامه ی خداست، صحیفه ی سجادیه جواب این نامه است و نهج البلاغه شرح این نامه است.

34- حزب الهی بی ترمز یعنی چه؟ بسیجی نور چشم همه می باشد باید ترمز داشته باشد . آخوند نور چشم همه می باشد باید ترمز داشته باشد .مومن باید ترمز داشته باشد تقوی یعنی ترمز ، آدم نمی تواند گاز بده بره توی دره می ره داغون می گردد.

35- درباره آیت الله العظمی بهجت: ايشان فرشته روى زمين بودند، ايشان در طفوليت هم معنوّيت را احساس می كرده است، و از جوانى اهل سير و سلوك بوده اند. يكى از دوستان ايشان كه با هم درس آقاى قاضى می رفتند، می گفت: «يك روز آقاى قاضى به موقع سر درس حاضر نمی شود، آقاى بهجت می گويد: ايشان حالشان خوب نيست، و يكايك حالات او را از خانه تا به درس بيان می كند. وقتى آقاى قاضى وارد محل درس می شوند، طرف آقاى بهجت می روند و می فرمايند: «امروز شيرين كارى كردى!»

36- پیامبر نیامده است ما دولا راست شویم، آمده است ما را ببرد آنجایی که خودش می باشد آنجایی که جبرئیل پر می اندازد جبرئیل رئیس ملائک آنجا نمی تواند برود.

37- هرچی می خوای از خدا فقط بگو : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم!!

38- خدا می گوید چیزی در نزد من محبوبتر و عزیزتر از واجبات نیست کجا می روید سیرو سلوک ؟ سیرو سلوک واجبات و محرماته ، مرد ، مرد باشد واجباتش را انجام دهد و محرماتش را ترک کند به همه جا می رسد .

39- اگر قدرت داشتم خيلي از مجالس مذهبي را در اين شهر تعطيل مي كردم.

40- انسان به تفریح هم نیاز دارد انسان که یک بعدی نیست چند بعدی می باشد همه اش عبادت کنید خشک می شوید همه اش مطالعه کنید چیزی نمی فهمید، علم همه جا محترم است منتهی علم انسان ساز علم توحید می باشد از اول تا آخر قرآن یک کلمه بیشتر نیست.

 



یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, :: 19:32 ::  نويسنده : صادق
یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, :: 19:20 ::  نويسنده : صادق
یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, :: 19:16 ::  نويسنده : صادق
یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, :: 18:54 ::  نويسنده : صادق



یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, :: 10:22 ::  نويسنده : صادق
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : صادق

عطریات اکثرا برای به کار بردن روی پوست طراحی شده اند.البته این نکته هم مهم است که نوع پوست بر روی رایحه منعکس شده از عطر تاثیر دارد...

عطریات اکثرا برای به کار بردن بر روی پوست طراحی شده اند.البته این نکته هم مهم است که نوع پوست بر روی رایحه منعکس شده از عطر تاثیر دارد،به عبارت دیگر برای هر پوستی باید عطر مناسب خودش را انتخاب نمود.تفاوت پوست های مختلف عمدتا در میزان چربی،رنگ پوست و اسیدیته آنهاست.مثلا پوست را بر اساس میزان چربی به 4 نوع چرب،خشک،نرمال و ترکیبی تقسیم بندی می کنند.پوست های چرب عطر را بهتر و مدت زمان زیادتری در خود نگه می دارند.همچنین می توان گفت افرادی که پوست روشن و بلوند دارند بهتر است از رایحه گل استفاده کنند و پوست گندمی ها از رایحه های مشرق زمینی.

بهتر است عطر بر روی نقاطی از پوست به کار برده شوند که در زیر آن نبض تپنده وجود داشته باشد یا در نقاطی که حرارت بدن بیشتر است.چون خون در زیر این نقاط با فشار بیشتری جریان دارد و حرارت حاصل از آن همانند یک پمپ تراوش رایحه عمل کرده و باعث می شود رایحه به خوبی از روی پوست منعکس شود.نبض مچ دست،پشت گوشها،آرنج بهترین نقاط برای به کار بردن عطر می باشند.



چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 11:0 ::  نويسنده : صادق

به نام خدا
موبايل آيفون رايگان يا خيلي محصولات حرفه اي ديگر ( كاملا رايگان )امتحان كنين ضرر ندارد .
حتي لازم نيست يك ريال هم بپردازيد. به خدا الكي نيست.
مطمئنم باور نمي كنيد.

درست مثل من ولي منم تا موبايلو در خونم بهم ندادن باور نكردم.

شما با ثبت نام در اين سايت و دعوت كردن دوستان به اين سايت محصول رايگان ( موبايل، لپتاب، تبلت، كنسول بازي، تلويزيون LED و ...)تحويل بگيريد. باور كنيد حقيقت داره.

( چون ثبت نامش مجانيه هيچ ريسكي نداره ولي من كه يك موبايل مجاني گرفتم )


يك سوال كه براي همه پيش مياد :چرا اين شركت هداياي مجاني مي دهد؟ اين شركت در واقع يك شركت تبليغاتي است كه توسط شركت هاي بزرگي همچون اپل، نوكيا، سوني اريكسون، سامسونگ و ... پشتيباني مي شود و در واقع براي آنها تبليغ ميكند كه خرج اين گونه تبليغات بسيار كمتر از تبليغات در تلويزيون هاست.

در حقيقت شما با زير مجموعه گيري افراد بيشتري را به اين سايت وارد ميكنيد و وقتي تعداد افراد دعوت شده به سايت به تعداد مشخصي رسيد محصول به در خونه شما فرستاده مي شود. ( اين تعداد افرادي كه بايد ثبت نام كنيد به نوع محصول در خواستيه شما بستگي دارد، مثلا براي iphone 4s شما بايد 45 نفر را به سايت دعوت كنيد. )
مراحل زياده اما به خدا ارزش يك آيفون 4 رو داره ...

مراحل كار: ابتدا بايد با استفاده از لينك زير وارد سايت xpango بشيد:

نوشته ي زير را در كادر بالا(مرورگر ) كپي كنيد:



http://www.xpango.com?ref=۹۲۷۸۱۵۳۶=حالا طبق عكس و توضيحات من پيش برين ، مرحله به مرحله ...

1. ابتدا كه بايد در بالاي صفحه سايت register رو پيدا كنيد و روش كليك كنيد:



 حالا فرم رو طبق عكس كامل و دقيق پركنيد و در آخر روي register now كليك كنيد. ( اگه عكس ها براتون واضح نيست روش كليك كنيد يا اونو تو يك پنجره ديگه باز كنيد تا در اندازه واقعي ببينيدش )
 تمام موارد را بصورت فينگليشي وارد كنيد ( **توجه**به جز آدرس كه بايد انگليسي باشه ) *
تو نوشتن آدرس به انگليسي من كمكتون ميكنم ، كلمات پر كاربرد :
پلاك : no
واحد : unit
طبقه : floor ياflat
ساختمان : bldg
كوچه : alley
خيابان : st
خيابان بزرگ : ave
بلوار : blvd
ميدان : sq
چهارراه : cross
بعد از : after
قبل از : before
جاده : rd
جنوبي : south
شمالي : north
غربي : west

شرقي : east

به طور مثال:

enghelab sq , imam ave, shah st, shahid alley, aseman bldg, floor2, unit8

در قسمت Referrel id شماره زير را وارد كنيد  :۹۲۷۸۱۵۳۶
3. حالا صفحه اي براتون باز ميشه:

به اين معني كه شما بايد بريد، ايميلتون رو چك كنيد و ايميلي كه از طرف xpango دريافت كرديد رو باز كنيد و روي لينك فعال سازي كليك كنيد. ( به عكس ها توجه كنيد )



4. لينك فعال سازي موجود در ايميل فرستاده شده براتون كليك كنيد تا يك صفحه جديد باز بشه.


روي قسمت
clik here to verify your email address

5. حالا روي login كليك كنيد.
6. حالا براي وارد شدن به اكانتتون بايد ايميل و پسوردتون را وارد كنيد.
7. حالا شما وارد اكانت خودتون شديد:

8. در ستون سمت راست سايت مواردي وجود دارد كه شما باد روي complete offers كليك كنيد.

9. حالا در صفحه باز شده در ستون سمت راست روي Entertinment كليك كنيد.

10. در صفحه باز شده روي more info كليك كنيد. توجه كنيد كه با به پايان رساندن ثبت نام 1 امتياز رايگان هم بعد از 7 روز به شما داده مي شود.

11. در صفحه ي باز شده و در پايين صفحه صفحه روي گزينه ي complete offer كليك كنيد.

12. حالا در يك صفحه جديد يك سايت را باز ميكند. اكنون روي Get Started كليك كنيد.
13. اين متن را كامل بخوانيد :

 نكته مهم : وقتي روي Get Started كليك كنيد سايت صفحه هاي مختلفي را باز مي كند ممكن است لازم باشد در صفحه ي باز شده روي get started now كليك كنيد تا به بخش مورد نظر يعني بخش پرسش سوال (در ادامه بهتون توضيح ميدم) وارد شويد و يا مستقيم وارد شويد .


( حالا شما دو راه داريد: 1- بوسيله ي اين توضيحات نوشتاري ثبت نام را تكميل كنيد. 2- از روي آموزش تصويري و گام به گام كه ممكنه يكم با اوني كه شما انجام ميدهيد فرق كنه پيش برويد. در هر حال فقط شما بايد بعد از يك سري پرسش و پاسخ به مرحله ثبت نام برسيد.)
به نظر من آموزش تصويري بهتره.

موزش نوشتاري:

همين بخش سوال ها و بخش ثبت نام سايت هم شكل ها و قالب هاي مختلفي دارد. شما بايد به دلخواه و الكي به سوال ها پاسخ بدهيد و next بزنيد تا به بخش ثبت نام برسيد و فرم ثبت نام را پر كنيد و ثبت نام را كامل انجام دهيد، سپس به مدت 1 دقيقه يا 2 دقيقه به بخش هاي مختلف سايت سر بزنيد تا پيشنهاد xpango را كامل كنيد و ديگه تمومه و سايت را ببنديد و 7 روز منتظر باشيد تا اكانت شما تائيد شود و در اين مدت شما ميتوانيد با لينك اختصاصي خودتون زير مجموعه جمع كنيد البته براي اينكه امتياز مربوط به هر زير مجموعه به شما برسد بايد زير مجموعه شما پيشنهاد xpango را كامل كرده باشد . پس با استفاده از اين آموزش به زير مجموعه هاي خود آموزش كامل بدهيد.
نكته : اگر صفحه اي از سايت در هر يك از مراحل باز نشد صفحه را بارگذاري مجدد (reload) كنيد.

mall">
من در اين جا پاسخ به سوالات و ثبت نام كردن در اين سايت عجيب غريب هم گذاشتم ولي ممكنه شكل ظاهري و نوع سوالات شما فرق داشته باشه .!! به هر حال قالب بخش پرسش سوال و ثبت نام همين طوره كه من آموزش ميدم:
آموزش تصويري:

 وقتي به آخرين سوال رسيديد و روي Next كليك كرديد ، صفحه ثبتنام با كمي مكس باز مي شود اگر نشد صفحه را reload كنيد تا باز شود :[

 


. صفحه ثبت نام چنين شكلي يا شكلي شبيه به اين خواهد داشت، آن را پر كرده و روي

Creat Account كليك كنيد.



[. فرم ثبت نام را كامل كنيد :
18. حالا شما ثبت نام كرديد. به صفحه اصليه سايت برويد (
www.lumosity.com ) و دوباره روي

Get Started كليك كنيدو سپس در صفحه ي بعدي روي Continue Training كليك كنيد و
از بازي هاي هوش و ديگر چير هاي سايت به مدت 1 دقيقه يا براي محكم كاري 2 دقيقه استفاده كنيد و به قول خودمون تو سايت بچرخين
و بعد اونو ببنديد.

حالا ميتونيد شروع به زيرمجموعه گيري كنيد و لي زير مجموعه هاي شما هم بايد در اين سايت ثبت نام كنند ( يعني پيشنهاد xpango را انجام دهند، درست مثل شما كه الان offer را انجام داديد. ) هر زير مجموعه كه ثبت نام ميكند و پيشنهاد را انجام ميدهد ، بعد از هفت روز 1 امتياز به شما ميرسد، زيرا 7 روز طول ميكشد تا سايت پيشنهاد را كه توسط شما يا زير مجموعه شما كامل شده، تائيد كند.

لازمه بدونيد كه فقط اگه شخصي با لينك شما ثبت نام كند و مثل شما offer خود را كامل كند يك امتياز به شما ( بعد 7 روز ) تعلق ميگيرد. لينك اختصاصي شما را در عكس مرحله 7 مشخص كردم و همينطور تعداد افرادي شما ثبت نام كرديد در پايين مقابل فلش سبز رنگ نشان داده ميشود و وقتي اين تعداد به تعداد معيين شده برسد بعد از 3 هفته محصول مورد نظر را در منزلتان دريافت كنيد. ( * نكته : از يك كامپيوتر چند اكانت نسازيد زيرا سيستم xpango شناسايي ميكند. )




براتون آرزوي موفقيت ميكنم و همچنين منتظر نظرات شما هستم، اگه سوالي هم بود در خدمتم تو نظرات بهم بگيد تا پاسخ بدم.
موفق باشيد.

 



چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 10:24 ::  نويسنده : صادق

سود بیشتر یا رضایت مردم؟


قطعاً در این آشفته بازار خوردرو در کشورمان سوالات و انتقاداتی در ذهن همگی ما شکل گرفته است که شما خوانندگان محترم در قسمت نظرات در مقالات مختلف به آن اشاره کردید؛ چرا افزایش قیمت خودرو تا به این حد رسیده است , چرا خودرو سازان داخلی علیرغم فشارهای وارده از سوی دولت و مردم برای بهتر کردن کیفیت خودروها و افزایش ایمنی اقدامی نکرده است , چرا با اینکه قوانین راهنمایی رانندگی نسبت به سالهای قبل جدی تر دنبال میشوند و وزارت راهسازی سعی در بهسازی جاده ها و راهها میکند و با وجود اینکه داشتن ایریگ و ABS برای تمامی خوردوها الزامی اعلام شده است ,  آمار تصادفات و مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای رو به کاهش چشمگیری نمیروند . چرا خودرویی که خارج از ایران بعنوان خودروی اقتصادی شناخته میشود , وقتی وارد ایران میشود حتی قشر متوسط نیز از خرید آن ناتوانند . و بسیاری سؤال دیگر…






سود بیشتر یا رضایت مردم؟

در این مقاله قصد داریم با چشم اندازی کلی به این سؤالها پاسخ دهیم . در ابتدا قصد دارم تا قسمتی از مقاله ای که در مجله ماشین به چاپ رسیده بود را برای شما باز گو کنم :

” کارخانه ی خودرو سازی هیوندای موتورز در سال 1346 ه.ش. در کره ی جنوبی تأسیس گردید . ایرانخودرو نیز در سال 1341 توسط برادران خیامی در نزدیکی شهرک اکباتان تهران با اسم ایران ناسیونال بنیانگذاری شد که در سال 1357 مصادره شد و نام آن به ایرانخودرو تغییر یافت . هیوندایی  خودرویی بانام سوناتا و ایرانخودرو سمند را تولید کرد , این دو محصول هردو امروزه نیز تولید میشوند اما همانطور که در تصویر میبینید تفاوت زیادی بین مدلهای امروزی این دو خودرو است! “این چگونه است که این دو شرکت تقریباً در یک مقطع زمانی شکل گرفته اند ولی امروزه هیوندایی با عناوین بزرگترین شرکت خودروسازی از لحاظ سود , چهارمین شرکت خودرو سازی دنیا از لحاظ تعداد فروش و نخستین خودرو ساز دنیا از لحاظ سرعت رشد , از ایرانخودرو پیشی گرفته است؟

علت این است ؛ کره ی جنوبی بودجه ی  قابل توجهی را به صنعت خودرو سازی اختصاص داد , نیروهای جوان را در همین راستا تعلیم داد و از آنها کمک گرفت و از ایده های نو استقبال کرد . پس از صادرات خودرو و تأسیس سایتهای تولیدی در کشور های مختلف , فضا برای این خودروساز رقابتی تر شد , تا آنجا که امروزه برای خودروسازان بزرگی همچون ب ام و , جنرال موتورز , نیسان و… شاخ و شانه میکشد .

بطور کلی هر کجا که فضای رقابتی حاکم باشد , میتوان شاهد پیشرفت بود . متأسفانه در صنعتی خودروسازی کشورمان رقابتی در کار نیست , بهمین جهت ما شاهد درجا زدن و حتی پسرفت خودرو سازان داخلی هستیم , از طرفی میبینیم که با روشهایی همچون تعیین تعرفه ی وارداتی بسیار بالا , اعطا نکردن دلار دولتی به وارد کنندگان خودرو و انواع و اقسام محدودیت ها و موانع بر سر واردات خودرو , قیمتهای خودروهای وارداتی بعضاً به بیش از سه برابر میرسند و این در حالیست که دلالان هم به این موضوع دامن میزنند .

حال از سوی دیگر , با افزایش قیمت های خودروهای وارداتی , خودرو سازان داخلی فضا را برای افزایش بی رویه قیمتها , باز دیده و در ابتدا عرضه ی محصول را کم میکنند تا بازار اصطلاحاً تشنه شود , سپس شروع به عرضه ی محصولاتش با نرخ جدید میکنند و اینگونه میشود که قیمت 206 تیپ دو تا 21 میلیون تومان هم میرسد و طبق معمول در آخر مردم هستند که متضرر میشوند و هیچ راه دیگری ندارند !این افزایش قیمت به گونه ایست که خودرو ساز در کیفیت خودرو کوچکترین تغییری نداده و با تغییر اجزای بی ارزشی همچون چراغ ضبط و… خودرو را وارد بازار میکند و همانطور که کم و بیش میبینیم این خودروها به دلیل ایمنی پایین سالانه جان بسیاری از هموطنانمان را میگیرد . این تنها به این خاطر است که  با کمترین هزینه سود حداکثر شود.

پس چه راهکاری باید برای این معضل اندیشیده شود؟

دولت باید به صنعت خودرو سازی توجه کند و بودجه ی بیشتری اختصاص دهد و نیروهای انسانی تعلیم دیده را در این جهت بکار گیرد و بجای کپی برداری و تولید خودرویی با کمترین کیفیت و امکانات جهت سود بیشتر , خورویی قابل قبول جهت صادرات تولید کند . وقتی پای خودروی وطنی نیز به بازار جهانی باز شود ( نه تنها در کشورهایی محدود ) فضای رقابتی شکل میگیرد و دولت مجبور میشود تا هرچه بیشتر از صنعت خودرو سازیش حمایت کند . حال میتواند تعرفه ی گمرکی را کم ویا حتی حذف کند زیرا خودروهای داخلی با خودروهای خارجی در این زمان قابل رقابت خواهند بود .

ره دیگر این است ؛ حتماً نیاز نیست که صنعت خودرو سازی کشور در جهت تولید خودرو باشد , کشورمان میتواند در شاخه های دیگر این صنعت فعالیت کند و همچون ترکیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات جانبی , تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی , رنگ بدنه خودرو , موتور سیکلت و… باشد و از آن طرف نیز تعرفه گمرکی خودروها را کم ویا حذف کرده تا نیاز مردم برای خودرو به طور قابل قبول برطرف گردد

در هردو روش میتوان دریافت که هم صنعت خودرو سازی سودی که میخواهد را میبرد و هم مردم مجبور به پرداخت مبالغ هنگفت برای خودروی قابل قبولشان نیستند. از طرفی پیشرفت صنعت خودرو اشتغال زایی را در پی دارد و میتواند به یکی از منبع درآمدهای غیر نفتی ما تبدیل شود .

درپایان جا دارد بگویم که این مقاله هم همچون بسیاری از مقالات دیگر در رابطه با همین موضوع خوانده شده و به فراموشی می رود , ولی این شما هستید که با ارتباط با مسئولین میتوانید این روند را عوض کنید , و این مسئولین هستند که میتوانند با تدبیری حساب شده و بدور از منافع شخصی , مردم ایران زمین را راضی و خوشنود نگه دارند تا ایرانمان در این عرصه نیز سربلند شود .




کلمات کليدي : این, خودرو, صنعت, برای, سازی, تولید, نیز, کند, قابل, همچون, شود, است, جهت, رقابتی, های, مردم, خودروهای, ایرانخودرو, دیگر, میتواند,عکس,مشخصات فنی,



سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 11:1 ::  نويسنده : صادق

روش‌های درمان پوست با گوجه فرنگی



با استفاده از گوجه فرنگی می‌توانید بسیاری از مشکلات پوستی خود را حل کنید. در گوجه فرنگی عناصر خنک کننده‌ای وجود دارند که باعث تسکین پوست ملتهب شده و چربی اضافی پوست را برطرف می‌کنند.

1x1.trans مقاومت پوست با خوردن گوجه‌فرنگی محققان انگلیسی دریافتند که افزودن رب گوجه فرنگی به رژیم غذایی روزانه ، پوست را در برابر اشعه‌های مضر ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، پژوهشگران دانشگاه منچستر و نیوکاسل دریافتند که افزودن پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به رژیم غذایی روزانه ‪ ۱۰‬داوطلب، توانست با محافظت از پوست در برابر آثار اشعه ماوراء بنفش، مانع از آسیب پوستی شود.
اشعه یاد شده می‌تواند موجب پیری زودرس و حتی سرطان پوست شود.

 

دانشمندان در این تحقیق روزانه به ‪ ۱۰‬داوطلب حدود ‪ ۵۵‬گرم رب گوجه فرنگی استاندارد که حاوی مقادیر زیادی گوجه فرنگی پخته شده است و همچنین به ‪۱۰‬ شرکت‌کننده دیگر فقط ‪ ۱۰‬گرم روغن زیتون دادند.

پس از سه ماه، نمونه‌های پوست گروهی که گوجه فرنگی مصرف کرده بودند نشان داد که پوستشان ‪ ۳۳‬درصد بیشتر در برابر آفتاب سوختگی مقاومت کرده است.

این میزان، معادل مصرف بسیار پایین کرم‌های ضد آفتاب است . همچنین در پوست این افراد میزان بسیار بیشتری پروکلاژن مولکول ساختاردهنده و نرم کننده پوست وجود داشت.

بر اساس این تحقیق، گوجه فرنگی زمانی که پخته می‌شود آنتی اکسیدان لیکوپن با بالاترین غلظت در آن وجود دارد.

لسلی رودس متخصص پوست دانشگاه منچستر می‌گوید وجود گوجه فرنگی در رژیم غذایی به طور چشمگیری میزان پروکلاژن را در پوست افزایش می‌دهد که این افزایش فرایند پیر شدن پوست را کند است.

با این حال پژوهشگران هشدار می‌دهند که بهتر است به گوجه فرنگی به عنوان یک افزودنی مفید و نه یک جایگزین برای کرم ضد آفتاب نگریسته شود.

این پژوهشگر می‌گوید این تحقیق در مقیاس کوچک و کوتاه مدت انجام شده و اکنون پژوهشگران درصدد انجام تحقیقات جدیدتری در مورد فواید لیکوپن برای پوست هستند.

دکتر احمد صیادی پزشک عمومی





سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 10:57 ::  نويسنده : صادق

خربزه از بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌كند


یک کارشناس تغذیه در یزد، گفت: مصرف خربزه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نقش به سزایی دارد.

"یوسف نقیایی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه میوه خربزه در زمره میوه‌های شیرین قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هر یکصد گرم خربزه، 8 گرم کربوهیدرات دارد که بیشترین نوع قند موجود در آن از نوع گلوکز و فروتوز است، بنابراین مصرف بیش از حد آن برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.


وی یک گرم فیبر، ‌12 میلی‌گرم کلسیم، 17 میلی‌گرم فسفر،‌ 238 میلی‌گرم پتاسیم، ‌1250 واحد پیش‌ساز ویتامین A و 31 کیلو کالری انرژی را از مواد تشکیل دهنده درهر یک صد گرم خربزه ذكر کرد.

این كارشناس تغذیه با اشاره به وجود 37 میلی‌گرم ویتامین C در هر یکصد گرم میوه خربزه، نقش این میوه را در طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از بیماری‌های لثه موثر دانست.

نقیایی تاکید کرد: ‌میزان پتاسیم موجود در خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی - عروقی بسیار موثر است و مصرف این ماده غذایی نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

وی با اشاره به مقدار قابل توجه پیش‌ساز ویتامین A موجود در میوه خربزه، گفت: پیشگیری از بیماری‌های چشمی،‌ جلوگیری از بیماری‌های عفونی، ‌طراوات و شادابی پوست از جمله اثرات خربزه به علت داشتن این ویتامین است.



جستجوي كلمه كليدی در گوگل: بیماری‌های, خربزه, گرم, میوه, میلی‌گرم, ویتامین, اشاره, موجود, این, نقش, خربزه،, قلبی, پیشگیری, عروقی, مصرف, نوع, پوست, است, شادابی, جلوگیری.



 

فواید روغن نارگیل برای سلامتی





فواید روغن نارگیل شامل مراقبت از مو، پوست، از بین بردن استرس، حفظ سطح کلسترول، کاهش وزن، ارتقاء وضعیت ایمنی بدن، بهبود گوارش و متابولیسم، رفع مشکلات کلیوی، بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، دیابت، HIV و سرطان، سلامت دندان‌ها و تقویت استخوان‌ها می‌باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردمان ؛ این فواید روغن نارگیل به علت وجود اسید لائوریک، کاپریک و کاپریلیک موجود در آن و خواص ضدمیکروب، ضدقارچ، ضدباکتری، آرامش‌بخش و از این قبیل است.

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سفیدشدن موها

 

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سفیدشدن موها


صرف برخی مواد غذایی، برای ییشگیری از سفید شدن زود هنگام مو، اثر فوق‌العاده‌ای دارند.

در خصوص سفید شدن مو، جدا از مورد وراثت و ژنتیک، موارد دیگری نیز  دست اندر کار هستند که مورد تغذیه از مهم‌ترین آن‌هاست.

در واقع نقایص و کمبودهای تغذیه‌ای، عامل مهمی برای از دست دادن رنگ و شفافیت مو هستند. غذاهایی مصرف کنید که سرشار از ویتامین و مواد معدنی باشند که رنگ موها را حفظ کرده و علاوه بر آن از دیگر خواص سلامتی آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 10:45 ::  نويسنده : صادق

پیاز و آسپیرین تا آخر بخوانید که چطور ممکن است جان یک نفر را نجات دهید


خواص دارویی پیاز

از پیاز به عنوان یك داروی ضدعفونی كننده استفاده می شود. مالیدن آب پیاز به صورت از ایجاد لكه ها جلوگیری می كند. و از مخلوط آب پیاز و عسل می توان به عنوان یك كرم ضد چروك استفاده كرد

پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد و اسید فولیک و مقدار کمی آهن، مس و روی است که تاکنون تحقیقات زیادی برای اثبات خواص آن صورت گرفته است.

 

 

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 10:39 ::  نويسنده : صادق

با نیش زنبور از شر این بیماری ها خلاص شوید


زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که از سال‌های بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود. در این شیوه درمانی که در سال‌های اخیر در کشورمان، نیز رایج شده است، متخصصان زنبوردرمانی از زنبور و فرآورده‌ها و تولیدات آن مانند عسل، ژله رویال، گرده گل و موم  برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند. متخصصان زنبوردرمانی موفقیت این شیوه را در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های سیستم عصبی، ام.اس، زونا، روماتیسم، آرتریت و افسردگی به اثبات رسانده‌اند. این شیوه بی‌شک یکی از راه‌های درمان طبیعی است که بیمار را از مصرف داروهای شیمیایی و شیوه‌های درمانی طب رایج بی‌نیاز می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این شیوه درمانی با دکتر «بهنام کاویانی‌وحید» محقق و پژوهشگر زنبوردرمانی به گفت‌وگو نشستیم تا جزئیات بیشتری را در این زمینه به دست آوریم



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : صادق

 

چقدر مغز خود را می شناسید و با ساختار و عملکرد آن آشنا هستید؟

در ادامه ی مطلب نکات جالب را بخوانید....

       

                           

در اینجا به 18 نکته اشاره می کنیم که به ما کمک می کنند این عضم مهم و حیاتی را بیشتر بشناسیم:

1.گفته می شود که خمیازه به انتقال اکسیژن بیشتر به مغز کمک کرده و در نتیجه آن را خنک و بیدار می کند. 

2. مغز ما از حدود 100 میلیارد نورون (سلول های ویژه بافت عصبی) تشکیل شده است.

3. حدود 75 درصد از مغز ما را آب تشکیل می دهد.

4. ساختار مغز کودکانی که قبل از 5 سالگی دو زبان را می آموزند با ساختار مغز سایر کودکان متفاوت است.

5. مطالعه ای که بر یک میلیون دانشجوی نیویورکی صورت گرفت نشان داد کسانی که هنگام ناهار  مواد افزودنی  و نگهدارنده مصنوعی مصرف نمی کنند در امتحان عملکرد بهتری دارند.

6. مغز شما هنگام بیداری بین 10 تا 20 وات انرژی تولید می کند، این انرژی می تواند به تنهایی یک لامپ را روشن کند.
 


7. دانشمندان می گوید عکس العمل مغز نسبت به درد در  زنان و مردان متفاوت است، و به همین دلیل آنها درد را به گونه ای متفاوت درک یا توصیف می کنند.

8. یک قطعه از بافت مغز (هم اندازه یک دانه شن) حدود 100000 نورون دارد که در 1 میلیارد نقطه با هم تماس برقرار می کنند.

9. در دهه اول زندگی،  تریلیون ها نقطه تماس در مغز یک کودک تشکیل می شود.

10. بین اعضای بدن انسان، مغز بیشترین چربی را دارد (حدود 60 درصد).

11. 20 درصد از اکسیژنی که در بدن وجود دارد توسط مغز مصرف می شود.

12. هر نورون توسط 40000 نقطه تماس به نورون های دیگر متصل می شود. اگر تعداد نورون ها(100میلیارد) را در 40000 ضرب کنیم خواهیم دید که تعداد این نقاط از تعداد ستارگانی که در کائنات وجود دارد بیشتر است.

13. تمرین موسیقی توانایی های مغز را هم در کودکان و هم در بزرگسالان تقویت می کند.

14. سرعت انتقال اطلاعات در مغز حدود 268 مایل در ساعت است.


15. مغز فاقد هر گونه گیرنده درد است، به همین دلیل هیچ گاه در قسمت مغز احساس درد نمی کنیم.

16. رشد مغز در 18 سالگی متوقف می شود.

17. استرس بیش از اندازه سلولها، ساختار و عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.

18. اگرچه مغز تنها 2 درصد از وزن بدن شما را تشکیل می دهد، ولی 20 الی 30 درصد کالری دریافتی بدن توسط مغز مصرف می شود.
نوشته شده در تاريخ شنبه 1391/05/14 توسط هادی خالوئی | 2 نظر
هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است.

البته ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است که با یک برنامه تغذیه ای درست هنگام افطار و سحر می توانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارک یاری کند زیرا یک فرد بیمار به درستی نمی تواند از برکات ماه رمضان فیض ببرد.

1) برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز کنید.

2) سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و کم نمک استفاده کنید.

3) خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود.

4) بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.

5) سعی کنید در ماه رمضان میوه های آب دار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

6) بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده کنید.

7) خوردن 8 تا 12 لیوان آب از افطار تا هنگام سحر سبب می شود تا شما در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید.

8) برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

9) بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید و از خوردن غذا و شیرینی جات فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.

10) سعی کنید وعده های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.

11) برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.

12) ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.

13) وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

14) نان و پنیر کم نمک با سبزی یا گردو با یک لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبک دارای قوت بسیار است.

15) برای اینکه در طول روز کمتر تشنه شوید بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از کربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماکارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنید. این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود.

 



سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 10:31 ::  نويسنده : صادق

    

                   

امروزه موز بخشی از برنامه غذایی روزانه ما شده است و آن را ممکن است در صبحانه ، دسر و... استفاده کنیم ولی آیا تاکنون به خواصی که موز برای ما به ارمغان می‌آورد فکر کرده‌اید؟ پیشنهاد می‌کنیم مطلب جالب زیر را بخوانید تا بدانید در هنگام خوردن موز چه منفعتی حاصل شما می‌شود:

. موز دارای قندهای میوه نظیر گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است که باعث تولید انرژی می‌شود. برای دیابتی‌ها ایده آل محسوب می‌شود.

2. موز سرشار از فیبر است و به فعال بودن روده‌ها کمک می‌کند. در نتیجه اگر شما دچار یبوست همیشگی هستید پیشنهاد می‌شود موز را به طور مرتب در برنامه غذایی خود داشته باشید.

3. علاوه بر منبع غنی فیبر ، موز حاوی پتاسیم بوده و بسیار برای درمان بیرون روی و اسهال حائز اهمیت و مفید است.

4. موز سرشار از آهن بوده و قادر است به خوبی با کم خونی مقابله کند.

5. یکی از راه‌های کاهش افسردگی و بهتر کردن روحیه است چرا که ترشح هورمون سروتونین را افزایش می‌دهد. سروتونین یک هورمون موثر برای بهبود روحیه است که می‌تواند با کمک تریپتوفان (نوعی اسید آمینه) موجود در موز ترشح شود. در نتیجه موز به افرادی که دچار افسردگی هستند توصیه می‌شود.

6. همان طور که پیش‌تر ذکر شد ، موز منبع پتاسیم است . در نتیجه می‌تواند برای افرادی که دارای فشار خون بالا و در معرض سکته قلبی هستند مفید باشد چرا که موز می‌تواند سطح فشار خون را کنترل کند.

7. این میوه برای خانم‌های باردار بسیار ایده آل است. چرا که سوزش معده و تهوع‌های صبح گاهی را رفع می‌کند.

8. علاوه بر افسردگی ، موز برای استرس بسیار نافع است. استرس سطح پتاسیم در بدن را کاهش داده و منجر به عدم تعادل سطح آب در بدن و تپش قلب می‌شود. سطح پتاسیم را کنترل کرده و از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

9. موز نوعی بی اثر کننده اسید معده طبیعی است و همچنین جلوگیری کننده باکتری در سیستم گوارشی است و می‌تواند از زخم معده جلوگیری کرده و حتی درمان کند.

10. موز به دلیل ارزش غذایی بالا می‌تواند در سلامتی استخوان‌ها و کلیه مفید باشد. در نتیجه موز به عنوان یکی از میوه‌هایی که از سرطان کلیه در زنان جلوگیری می‌کند شناخته شده است.

11. موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب6 ، ب 12 ، منیزیم و پتاسیم است که می‌تواند با نیکوتین مقابله کرده و سرانجام به ترک سیگار کمک کند.

 



سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 10:23 ::  نويسنده : صادق

 

 

سیب

ضد اسهال

بهبود كاركرد ریه

ممانعت از انسداد عروق

مراقبت از مفاصل

حفاظت از قلب

 

 

زردآلو

تقویت بینایی

ممانعت از ابتلا به آلزایمر

كنترل فشار خون

كندكننده روند پیری

ضد سرطان

كنگر فرنگی

تقویت قلب

تثبیت قند خون

كاهنده كلسترول

مانع آسیب‌های كبدی

هضم غذا

آووكادو

جلوگیری از سكته

كنترل فشار خون

كاهنده كلسترول

نرم‌كننده پوست

دشمن دیابت

موز

تقویت‌استخوان‌ها

كنترل فشار خون

درمان سرفه

ضد اسهال

تقویت قلب

حبوبات

كاهنده كلسترول

ضد سرطان

درمان همورویید

تثبیت قند خون

ضد یبوست

چغندر

تقویت استخوان‌ها

محافظ قلب

ضد سرطان

كمك به كاهش وزن

كنترل فشار خون

 زغال اخته

تثبیت قند خون

افزایش حافظه

محافظ قلب

ضد یبوست

ضد سرطان

كلم بروكلی

ضد سرطان

محافظ قلب

تقویت بینایی

كنترل فشار خون

تقویت استخوان‌ها

كلم

كاهش وزن

محافظ قلب

ضد یبوست

درمان همورویید

ضد سرطان

طالبی

كاهنده كلسترول

ضد سرطان

كنترل فشار خون

تقویت سیستم ایمنی

تقویت بینایی

هویج

ضد یبوست

ضد سرطان

محافظ قلب

كمك به كاهش وزن

تقویت بینایی

گل كلم

تقویت استخوان‌ها

بهبود كوفتگی و كبودشدگی

ضد سرطان سینه

محافظت در برابر امراض قلبی

جلوگیری از سرطان پروستات

گیلاس

درمان بی‌خوابی

كندكننده روند پیری

ضد سرطان

محافظت در برابر آلزایمر

محافظ قلب

بلوط – شاه بلوط

كاهنده كلسترول

ضد سرطان

محافظ قلب

كنترل فشار خون

كمك به كاهش وزن

فلفل كوبیده

پاك‌كننده سینوس‌ها (درمان سینوزیت)

ضد سرطان

تسكین گلودرد

تقویت سیستم ایمنی

كمك به هضم غذا

انجیر

كاهنده كلسترول

ضد سرطان

جلوگیری از سكته

كنترل فشار خون

كمك به كاهش وزن

ماهی

حفاظت از قلب

ضد سرطان

افزایش‌حافظه

كمك به سیستم ایمنی

محافظت از قلب

تخم كتان

محافظ قلب

كمك به سلامت ذهن

دشمن دیابت

افزایش ایمنی بدن

كمك به هضم غذا

سیر

ضد سرطان

كشنده باكتری‌ها

كنترل فشار خون

ضد بیماری‌های قارچی

كاهنده كلسترول

گریپ فروت

جلوگیری از سكته

ضد سرطان پروستات

كمك به

كاهش وزن

كاهنده كلسترول

جلوگیری از سكته قلبی

انگور

ضد سرطان

افزاینده گردش خون

دفع سنگ كلیه

محافظ قلب

تقویت بینایی

چای سبز

جلوگیری از سكته

كمك به كاهش وزن

كمك به هضم غذا

ضد آلرژی

التیام‌دهنده زخم‌ها

لیمو ترش (شیرازی)

كنترل فشار خون

نرم‌كننده پوست

محافظ قلب

جبران كمبود ویتامین C

ضد سرطان

لیمو ترش

كنترل فشار خون

نرم‌كننده پوست

محافظ قلب

جبران كمبود ویتامین C

ضد سرطان

انبه

تنظیم غده تیرویید

كمك به هضم غذا

افزایش حافظه

محافظ در برابر آلزایمر

ضد سرطان

قارچ

كشنده باكتری‌ها

ضد سرطان

كاهنده كلسترول

تقویت استخوان‌ها

كنترل فشار خون

جو دو سر

دشمن دیابت

جلوگیری از یبوست

ضد سرطان

نرم‌كننده پوست

كاهنده كلسترول

روغن زیتون

ضد سرطان

دشمن دیابت

كمك به كاهش وزن

نرم‌كننده پوست

محافظ قلب



یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : صادق

ایا می دانید طولانی ترین ساعات روزه داری مربوط به کشور دانمارک و کمترین زمان روزه داری مربوط به آرژانتین است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، میلیونها نفر در سراسر گیتی در این ماه روحانی به روزه داری مشغولند اما برخی کشورها به دلیل موقعیت جغرافیایی روزهای طولانی تری دارند کشور دانمارک با ۲۱ ساعت طولانی ترین روز را دارد. روزه داری در
- ایسلند ۲۰ ساعت و ۲۰ دقیقه
- هلند ۱۸ ساعت و ۳۰ دقیقه
کانادا ۱۸ ساعت
- آلمان ، مصر و انگلیس ۱۶ ساعت و ۳۰ دقیقه
-عربستان، فرانسه و ایران ۱۶ ساعت
- ایالات متحده ۱۵ ساعت
- ژاپن و یونان ۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه
- چین و مراکش ۱۴ ساعت
- مکزیک ۱۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
-کنیا ۱۲ ساعت
- برزیل ۱۱ ساعت
- آفریقا جنوبی ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه
- استرالیا که در جنوب کره زمین است ۱۰ ساعت
و آرژانتین به دلیل قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه آمریکای جنوبی با ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه کوتاه ترین زمان روزه داری را داراست.



یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:, :: 10:28 ::  نويسنده : صادق

پژوهشگران علوم پزشکی اعلام کردند که طی تحقیقات خود متوجه شداه اند که مصرف کمی خشکبار در هر روز می‌تواند به مبارزه با دیابت و بیماری‌های قلبی کمک کند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،   گروهی از محققان دانشگاه ایالتی «لویزیانا» در آمریکا متوجه شدند افرادی که سه نوع خشکبار از جمله گردو، پسته و بادام هندی مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که خشکبار مصرف نمی‌کنند، لاغرترهستند و این افراد سطح کلسترول خوب در خون آنها بالاتر و سطح پروتئین‌های التهابی و بیماری قلبی در بدن آنها پایین‌تر است.

آنها بر این باورند که در افرادی که خشکبار استفاده می‌کنند، احتمال ابتلا به عوامل خطرسازی که می‌توانند موجب ابتلا به سکته مغزی، دیابت و بیماری‌های قلبی شوند، پنج درصد کمتر است.

براساس نتایج این تحقیق مصرف‌کنندگان خشکبار نسبت به افرادی که خشکبار مصرف نمی‌کنند، وزن کمتر، شاخص جرم بدنی پایین‌تر و دور کمر کوچکتری دارند.

شما هم اگر می‌خواهید به این نتایج برسید تنها کافی است روزانه بیش از یک چهارم اونس (۶۸/۳۹ گرم) خشکبار مصرف کنید تا چهارعامل خطرساز یعنی چاقی شکمی، فشار خون بالاو سطح بالای گلوکز در شما هم ماننداین افراد کمتر شود.



شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 18:51 ::  نويسنده : صادق
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 11:41 ::  نويسنده : صادق

 
اخبار اجتماعی | کاربردهای متفاوت خمیر دندان
از خمیر دندان برای تمیزشدن، سفید شدن، حذف لکه ها، بازیابی و محافظت از مینای دندان استفاده می شود. اما خمیر دندان قابلیت های شگفتی در کنار تمیز کردن دندان های ما دارد. می توان باعث تسکین برخی دردها و خلاص شدن از شر لکه ها و بوی تند و بسیاری موارد دیگر بشود.
 

1 - تسکین تحریک ناشی از گزش حشره ها ، زخم ها و تاول ها

ناراحتی های پوست ناشی از گزش حشره ها اغلب باعث خارش می شوند. یک قطره کوچک خمیر دندان بر روی نیش حشرات خارش و تورم را کاهش می دهد. همچنین با خشک کردن زخم ها و تاول ها باعث درمان سریع تر آنها می شود.

2 - کم کردن سوزش سوختگی

در سوختگی های جزئی خمیردندان می تواند تسکین موقت و خنک کننده باشد. بلافاصله بعد از سوختگی آن را به منطقه آسیب دیده بمالید و به صورت موقت تسکین دهنده خواهد بود.

3 - کاهش اندازه لکه صورت

می خواهید به بهبود زخم ها و لکه ها سرعت ببخشید؟ قبل از خواب مقدار کمی از خمیر دندان را به منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشویید.

4 - پاک کردن ناخن ها

دندان های ما از مینا ساخته شده اند و خمیر دندان برای آنها خوب است پس به همین دلیل خمیردندان برای ناخن ها هم خوب خواهند بود. برای ناخن های پاک تر و محکم تر به سادگی ناخن های خود را با مسواک و خمیردندان بشویید.

5 - حفظ کردن حالت مو

خمیر دندان ژلی حاوی همان محلول پلیمر است که بسیاری از ژل های مو از آن ساخته شده اند. پس اگر شما از ژل مو استفاده میکنید خمیر دندان ژلی هم می تواند جایگزینی برای آن باشد.

6 - کاهش بوی بد

سیر، ماهی، پیاز و خیلی مواد غذایی دیگر می توانند در سلول های پوست ما نفوذ و باعث ایجاد بوی بد در آن شود. کمی مالش انگشتان با خمیردندان بوی بد را از بین خواهد برد.

7 - حذف لکه ها

خمیر دندان می تواند لکه ها را در لباس و فرش ناپدید کند. در لباس با کمی خمیر دندان لباس را مالش دهید و سپس به صورت معمول با آب بشویید و در مورد فرش با کمی خمیردندان و برس روی محل لکه بکشید و بلافاصله با آب بشویید.

8 - خمیردندان و کفش های کثیف

یک تمیز کننده عالی برای کفش های کثیف و همچنین برای بهبود خراش چرم کفش است . در اینجا هم با یک برس خمیر دندان را به طور مستقیم به قسمت کثیف یا خراشیده بکشید.

9 - پاک کننده نقوش

از روی دیوار برای پاک کردن نقش های کشیده شده با مداد توسط کودکان بر روی دیوارها باز هم خمیردندان می تواند یک پاک کننده عالی باشد.

10 - درخشان کردن وسائل و جواهرات طلایی و نقره ای

خمیردندان را روی جواهرات خود در شب بکشید و صبح با یک پارچه نرم آن ها را تمیز کنید و با آبکشی آثار خمیردندان را پاک کنید. از این روش بر روی مروارید استفاده نکنید، چون باعث صدمه به آن می شود.

11 - حذف خش سی دی و دی وی دی

این یک روش خوب برای حذف خراش های کم عمق و لکه ها است. یک لایه نازک از خمیر دندان را به آرامی بر روی دیسک مالش دهید و پس از آن با آب بشویید.

12 - تمیز کردن کلیدهای پیانو

کلیدهای پیانو در اثر تماس با پوست و جذب گرد و غبار کثیف می شوند. با یک پارچه مرطوب و بدون پرژ و کمی خمیردندان به آرامی کلیدهای پیانو خود را پاک کنید.

13 - از بین بردن بوی بد بطری کودک

اگر بطری کودک دچار بوی ترش شیر شده، با خمیر دندان می توانید این بو را از بین ببرید.

14 - حذف لایه های زنگ زده از آهن

برای کسانی که هنوز از آهن استفاده می کنند، ممکن است پس از گذشت زمان دیده باشید که بخشی از آهن زنگ زده است. سیلیکای موجود در خمیردندان این لایه را حذف خواهد کرد.

15 - ضد مه

در عینک مقدار کمی از خمیر دندان را به هر یک از عدسی های عینک ایمنی یا شنا خود مالش و سپس آن را کاملا آبکشی کنید. پس بدون نیاز از ژل های ضدمه گران قیمت به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید. از مالش بیش از حد اجتناب کنید چون ماده ساینده در خمیردندان می تواند لنزهای عینک را خراش دهند.



شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 11:39 ::  نويسنده : صادق

فوت و فن | اصول فتوژنیک بودن در عکس ها
آیا از عکس گرفتن متنفرید چون همیشه در عکس ها بد می افتید؟ آیا همیشه به آن دوستتان که در عکس ها عالی و بدون اشکال می افتد حسودی می کنید؟ بااینکه فتوژنیک بودن در بعضی ها ژنتیکی است اما راهکارهایی وجود دارد که می توانید به کار گیرید تا در عکس ها بهتر بیفتید.
 

مراحل

1. فتوژنیک بودن به توانایی جذاب دیده شدن در عکس ها اطلاق می شود:

اینکه طبیعتاً زیبا باشید ارتباطی به فتوژنیک بودن در عکس ها ندارد. فتوژنیک بودن یعنی بدانید چطور بهترین حالت خودتان را به دوربین نشان دهید. این شامل تکنیک های اکتسابی می شود مثل علم مربوط به بهترین پس زمینه، نورپردازی و قرارگیری بدن.

• سعی کنید تکنیک های زیر را طوری یاد بگیرید که جزء طبیعت وجودتان شوند و غیرارادی انجامشان دهید.
• هرچه فرصت های بیشتری برای تمرین جلوی دوربین داشته باشید، بهتر است.
• طبیعت دوبعدی عکس باعث می شود درک از عمق را از دست بدهیم؛ برای بعضی ها این باعث می شود چطور جذاب دیده شدن در دنیای واقعی را هم از دست بدهند.

2. لباستان اهمیت دارد:

به لباستان اهمیت دهید. حتی اگر قرار نیست عکسی از شما گرفته شود، اینکه بدانید چطور خودتان را نشان دهید، میزان جذابیت شما را تعیین می کند. سبک لباس پوشیدن و رنگبندی لباس ها بر جذابیت فتوژنیک شما در عکس ها تاثیر می گذارد.

لباس های درست انتخاب کنید. رنگ در خوب بودن عکس مهم است. طرح های لباس بر ظاهر شما اثر می گذارد، مثلاً راه راه های افقی شما را پهن تر به نظر می رساند و پوشیدن لباس یکرنگ، باعث می شود تعریف نشده و بیش از اندازه آرام به نظر برسید. بهترین رنگ ها رنگ های خنثی و جامد است.

• رنگ هایی برای لباستان انتخاب کنید که مناسب شما باشد. بعضی رنگ ها با بعضی رنگ پوست ها جور است درحالیکه بعضی دیگر اصلاً به آن رنگ پوست نمی آید. همچنین رنگ موهایتان را هم باید در نظر داشته باشید.
• از رنگ های قرمز، سیاه و سفید خودداری کنید. دوربین های دیجیتال با این سه رنگ مشکل دارند و کانتراست بالایی از آنها نشان می دهند.
نکته: این فقط برای دوربین هایی که روی "اتوماتیک" تنظیم است صدق می کند. دوربینی که روی اتوماتیک تنظیم است به جای فرد عکاس فکر می کند. عکاس حرفه ای دوربین خود را خیلی خوب می شناسد و می تواند بهترین قرمز، سیاه و سفید را تنظیم کند و برای هیچ رنگی که انتخاب کنید مشکل نخواهد داشت. فقط دقت کنید عکاس به صورت دستی
“white balance” دوربین را تنظیم کرده باشد.


3. صورت و آرایشتان اهمیت دارد.

به صورت و آرایشتان اهمیت دهید. کارهای زیادی برای بهتر کردن آنچه ذاتی به شما داده شده است می توانید انجام دهید. اصلاح کردن عیب و ایرادهای عمومی برای عکس خیلی مهم است.

• لکه های پوستتان را بپوشانید. یک نکته بد درمورد عکس این است که چون عکس تصویر یخ زده از یک لحظه شما در زمان است، نمی تواند همه ویژگی های خوب شما را نشان دهد. نکته خوب عکس هم این است که می توانید خیلی راحت خیلی ایراداتی که دوست ندارید را پنهان کنید. مراقب رنگ آرایشتان باشید: رنگ های آرایش در عکس غلیظ تر می شوند. مدلینگ عکس تکنیک ها و اصول خاصی دارد که از زیبا دیده شدن در حالت عادی متفاوت است.
• کمتر از برق (شاین) استفاده کنید. خیلی مهم است که در ناحیه بینی و پیشانی از برق استفاده نکنید. این مسئله در روزهای گرم اهمیت بیشتری دارد زیرا حتی سرمایی ترین ما ممکن است جلوی لنز دوربین کمی عرق کند.
• از آرایش برای پوشاندن قرمزی روی پوست که در عس ها بدمنظره می شود، استفاده کنید.
• عکس درواقع شکل یک چیز را ثبت نمی کند بلکه آن را از طرح های نور و سیاه مشخص می کند. سایه زدن با آرایش (که قوانینی دارد) می تواند یک صورت بدون شکل و نازیبا را زیبا نشان دهد به شرط آنکه بتواند تضاد خوبی با نور و سایه واقعی ایجاد کند.
• برای از بین بردن قرمز شدن چشم در عکس ها از تکنیک eye drop در فتوشاپ استفاده کنید. خیره شدن به یک منبع نور برای چند لحظه مردمک چشم شما را کوچکتر کرده و احتمال قرمز افتادن چشم را کمتر می کند (بااینحال به نور خورشید خیره نشوید!). اگر در فرایند عکس گرفتن، کمی آماده سازی وجود دارد، بهتر است به نور فلش خیره نشوید زیرا مردمک های بزرگ جذاب تر هستند.
• موهایتان را خوب شانه کنید. موهای شل و وارفته یا وز شده در عکس بسیار بد دیده خواهد شد. از طرف دیگر، نباید موها را صاف به پشت سر دم اسبی بست یا شانه کرد.


4. تعادل صورتتان را حفظ کنید.

به صورتتان در آینه نگاه کنید. این آن صورتی نیست که در عکس خواهد افتاد. حالا به انعکاس خودتان خیره شوید. بعد از چند دقیقه صورتتان به ظاهر عادی خود می رسد. حالا ناحیه چشم هایتان را غیرفعال کنید و ناحیه لب ها را فعال کنید. دندان هایتان را قفل نکنید. فقط کافی است که فک بالا و پایینتان روی هم قرار گرفته باشند.
اگر با دهان باز لبخند می زنید، نباید اجازه دهید لب بالایی تان قسمت زیادی از لثه هایتان را نشان دهد.
اگر پوستتان تیره است باید حتماً لبخند بزنید و دقت کنید که لبخندتان کوچک باشد. در عین حال، کمی گوشه های چشمتان را جمع کرده و ابروهایتان را بالا ببرید. این تمرین را هر روز جلوی آینه انجام دهید. ظرف یک ماه برایتان به عادت تبدیل شده و هر بار که کسی خواست از شما عکس بگیرد، همانطور لبخند خواهید زد.


5. روی زاویه ها کار کنید.

همه مسائل مربوط به کار کردن با دوربین هم اسرارآمیز نیست: بیشتر افراد خوش عکس می دانند که کدام زاویه ها برای آنها بهتر است و بیشتر وقت ها روی آن زاویه عکس می گیرند. علاوه براین، چند حقه هم وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید:

• بهترین زاویه خود را کشف کنید. پیدا کردن زاویه درست صورتتان ممکن است کار سختی باشد. با دوربین دیجیتال آزمایش و امتحان کنید تا بتوانید فوراً نتیجه هر حالت را ببینید. خیلی زود خواهید فهمید که صورتتان در کدام زوایا بهتر است. وقتی این را فهمیدید، برای عکس گرفتن در آینده از همین زوایا استفاده کنید.
• حالت کلاسیک عکس گرفتن این است که بدنتان را به صورت سه رخ قرار دهید، طوریکه یک پا جلوی پای دیگر قرار گیرد و یکی از شانه هایتان نسبت به دیگری به دوربین نزدیک تر باشد. خانم ها معمولاً به صورت غیرارادی این کار را می کنند اما برای مردها که معمولاً صاف جلوی دوربین می ایستند این کار سخت تر است. اگر سرتان را کمی به بغل خم کنید و مستقیم را نگاه کنید، در هر حالتی هم که ایستاده باشید به نظر می رسد که نگاهی مستقیم به بیننده دارید. بااینحال مثل مدل ها عکس گرفتن برای همه هم مناسب نیست و اگر این حالت در عکس های خانوادگی تکرار شود، یکنواخت و خسته کننده می شود.
• اگر در عکس نشسته هستید، کمی به بدنتان زاویه دهید.
• سعی کنید موقعی که عکس گرفته می شود، به کمی بالاتر از دوربین نگاه کنید.
اگر عکاس در سطحی پایینتر از شما قرار دارد، سعی کنید تقریباً به روبه رو نگاه کنید نه به دوربین تا چشم هایتان بسته نیفتد.
• کمی بدنتان را به سمت دوربین خم کنید. این علاقه و جذابیت و تعریف چهره را افزایش داده و به کمتر کردن ظاهر چین وچروک ها و شل شدگی ها و افتادگی های پوست کمک می کند.


6. مراقب کج کردن خودتان باشید تا در عکس غبغب نداشته باشید.

سعی کنید سرتان را کمی به عقب خم کنید و بدنتان را طوری حالت دهید که دوربین کمی بالاتر از شما یا در سطح چشمانتان قرار گیرد. این روش، غبغب را در عکس ها به کلی ناپدید می کند. همچنین می توانید یک دست را زیر چانه قرار دهید. روش دیگر این است که موقع گرفته شدن عکس، زبانتان را به سقف دهانتان بچسبانید.


7. روی حالت و وضع قرارگیری خود متمرکز شوید.

این کار نه تنها در عکس گرفتن مهم است، بلکه داشتن وضعیت قرارگیری خوب در همه اوقات زندگی را ساده تر کرده و اعتمادبه نفستان را بالا می برد.
داشتن فرم خوب ظاهر شما را در عکس ها عالی می کند. صاف نشستن و ایستادن باعث می شود سالم تر و هوشیارتر به نظر برسید و اگر عکستان گروهی باشد از بقیه جذاب تر به نظر خواهید رسید. طبیعی نفس بکشید و شانه هایتان را ریلکس کنید. اگر معمولاً حالت قرارگیری خوبی ندارید، صاف ایستادن یا نشستن ممکن است برایتان دشوار باشد بنابراین بهتر است جلوی آینه تمرین کنید.

8. ریلکس باشید.

هرچه ظاهر ریلکس و آرام تری داشته باشید، عکستان بهتر خواهد شد. خیلی ها به این دلیل در عکس ها بد می افتند که حالت چهره شان را با لبخندی مصنوعی می پوشانند. موقع لبخند زدن، سعی کنید لبخندی آرام و دهان بسته داشته باشید که لب پایینی در آن ریلکس و پایین قرار گرفته باشد. می توانید مقابل آینه تمرین کنید. اگر همیشه بدعکس بوده اید، احتمالاً جلوی دوربین ناخودآگاه عصبی و مضطرب می شوید و این می تواند عکستان را بدتر کند.
وقتی می دانید که قرار است عکسی از شما گرفته شود، یک نفس عمیق بکشید و هوا را طبیعی بیرون دهید، دست ها و شانه هایتان را ریلکس کنید. وقتی نفس را بیرون می دهید، لبخند بزنید و هر حالتی که فکر می کنید خوب است را بگیرید.

• نفستان را حبس نکنید، چه در داخل و چه خارج، در غیراینصورت در عکس طوری به نظر می رسید که انگار تحت فشار هستید.
• اگر می بینید که عکس دیر گرفته می شود، نترسید و سعی کنید حالت عکستان را بهتر کنید. در این مواقع شانس بیشتری برای بهتر قرار گرفتن و درست کردن حالت خود دارید تا زمانیکه عکس فوری از شما گرفته می شود.
• لب هایتان را ریلکس کنید.
• نباید آنقدرها هم خودتان را ریلکس کنید که به نظر برسد حواستان نیست. فقط کمی بدنتان را آرام کنید تا عکستان عالی شود.


9. به چیزهای خوب فکر کنید.

یک لبخند زورکی مصنوعی باعث می شود خشک و ناجور به نظر برسید. وقتی افراد لبخند می زنند و منتظرند که عکسشان گرفته شود، عضلات صورتشان ممکن است حالت های عجیبی بگیرد.
برای برطرف کردن این، سعی کنید لبخندتان را زمان بندی کنید تا مجبور نشوید که خیلی آن را نگه دارید. همچنین به چیزی خنده دار فکر کنید یا به کسی فکر کنید که شادتان می کند. با اینکار، لبخندتان واقعی خواهد شد نه مصنوعی.
اگر لبخند با دندان هایتان را دوست ندارید، سعی کنید لبخندتان بسته تر باشد. صرفنظر از نوع لبخند زدنتان، هرچه لبخندی ریلکس تر و شادتر داشته باشید، بهتر خواهد بود.

• با چشمانتان هم لبخند بزنید. هیچ چیز بیشتر از خندیدن چشم ها، شادی و زیبایی را نشان نمی دهد. برای ایجاد این تاثیر، تجسم کنید که دوربین فردی است که دوستش دارید و در حال وارد شدن به اتاق است. این باعث می شود چشمانتان بازتر شده و لبخندی ریلکس تر داشته باشید. به عشقتان فکر کنید؛ این باعث می شود گونه هایتان هم کمی گل بیندازد.
• وانمود کنید، اما طبیعی. خیلی ها به این دلیل فتوژنیک هستند که دوست دارند از آنها عکس گرفته شود. به همین دلیل وقتی دوربین سراغ آنها می آید خوشحال و ریلکس هستند. اگر نمی توانید عشق واقعی به دوربین را نشان دهید، وانمود کنید که دوربین را دوست دارید. تصور کنید که دوربین کسی است که دوستش دارید، یک دوست یا عشق قدیمی و یا هر چیز دیگری که باعث شود با عشق به دوربین نگاه کنید.

10. موقعیت و محیط عکس را بهتر کنید.

چیزهای خارجی هم مثل موقعیت و محل عکس، عکاس یا مهارت های بعد از عکس هستند که می توانید برای فتوژنیک دیده شدن در عکس ها تغییر دهید.

• بهترین محل را برای عکس گرفتن انتخاب کنید. مشخص است که اگر در مسافرت می خواهید عکس بگیرید، نمی توانید تصادفاً محل را انتخاب کنید. اما می توانید عکاستان را راهنمایی کنید که کدام محل بهتر است. گاهی اوقات، خوب است که جلو یک پس زمینه ساده عکس بگیرید اما اگر در مسافرت باشید، استفاده از مناظر بسیار عالی است.
• عکاس بهتری پیدا کنید. عکاسان حرفه ای می دانند که چطور باید زیبایی یک فرد را در عکس به معرض نمایش قرار دهند. انتخاب عکاس همیشه دست شما نیست اما گاهی اوقات می توانید.
• از لنز تله (tele) یا لنز با بزرگنمایی منفی استفاده کنید. این باعث می شود بینی شما بیش از اندازه به دوربین نزدیک نباشد و نسبت به کل صورتتان بزرگ به نظر نرسد. همچنین تاثیر و تمرکز بر پس زمینه را کمتر می کند.
• از نورپردازی مطلوب استفاده کنید. برای بهتر کردن ظاهر چهره در کنار محیط، از فلش دوربین یا نورهای مختلف با شدت های مختلف استفاده کنید. وب سایت ها و کتاب های زیادی درمورد نورپردازی عکاسی پرتره وجود دارد که می تواند کمکتان کند.
• برای آقایان از کانتراست بیشتر و برای خانم ها از کانتراست کمتر استفاده کنید (چروک ها و منافذ پوست برای آقایان جذاب و جالب دیده می شود اما برای خانم ها اینطور نیست).
• از عکاس بخواهید دوربین را در سطح چشمها یا کمی بالاتر از آن قرار دهد. این باعث می شود عکسی طبیعی تر و زیباتر به دست آید. اگر لنز پایین تر باشد، ممکن است عکستان با غبغب بیفتد.
• عکس ها را ویرایش کنید. اگر همه چیز را امتحان کردید، اما باز هم نتوانستید در هیچ محیطی عکس خوبی از خود بگیرید، می توانید کمی عکس های دیجیتالتان را ویرایش کنید. تغییر اثرات نور و فیلترهای خاص می تواند عکس شما را بسیار بهتر کند.
• نورپردازی جانبی را انتخاب کنید—عکاسان این حقه را می دانند، پس مراقب آن باشید. در محیط های مسقف سعی کنید جایی بایستید که نور روی سمت خوب شما بیفتد. در محیط های باز سعی کنید صبح ها یا عصرها عکس بیندازید نه ظهرها. هیچوقت رو به خورشید یا پشت به آن نایستید مگراینکه عکاس از شما بخواهد. نور جانبی بسیار بهتر از نور از جلو ویژگی های شما را نشان می دهد. سعی کنید از دوستان یا خانواده بخواهید عکس بدون فلش از شما بگیرند زیرا فلش مستقیم دوربین یکی از متهمین اصلی خراب شدن عکس های خانوادگی است.

نکات :

• عکس های مدل ها و سایر افراد فتوژنیک را بررسی کنید. اگر درخور شخصیتتان است، سعی کنید حالات، زوایا و فیگورهای آنها را امتحان کنید.
• سعی کنید همیشه سه رخ و با کمی زاویه جلو دوربین بایستید.
• دوستان و اعضای خانواده در عکس ها به دنبال مدل نیستند. سعی نکنید بیش از حد لزوم از فیگورهای مدلینگ استفاده کنید.
• وقتی عکس گروهی نشسته می گیرید، دقت کنید که صندلی ها به اندازه کافی به هم چسبیده باشند. به جای خم شدن و قوز کردن، سعی کنید صاف اما ریلکس بنشینید.
• از دوست صمیمی تان بخواهید به عکس هایی که گرفته اید نگاه کند و بهترین حالتتان را انتخاب کند.
• لبخند زدن را جلوی آینه تمرین کنید. در مدت زمان کوتاهی می فهمید که کدام نوع لبخند روی صورتتان مصنوعی به نظر می رسد و کدام لبخند جذاب تر است. یاد گرفتن نحوه تکان خوردن صورتتان کمکتان می کند. با استفاده از ردیف بالایی دندان هایتان لبخند بزنید: شاید غیرطبیعی به نظر برسد اما لبخندی که در آن هر دو ردیف دندان ها مشخص باشد کاملاً مصنوعی است.
• زبانتان را پشت دندان هایتان نگه دارید.
• اگر عکستان قدی است، بدنتان را در زاویه 45 درجه (سه رخ) مقابل دوربین قرار دهید، سپس صورتتان را به سمت دوربین برگردانید. سعی کنید یک پا را جلوی پای دیگر قرار داده و همه وزنتان را روی پای پشتی بیندازید. این حالت شما را لاغرتر نشان داده و بسیار جذاب است.
• وقتی از شما عکس می گیرند، سعی کنید همه قسمت های بدنتان را تا می توانید به بدن و صورتتان نزدیک نگه دارید. زیرا هر چیزی که نزدیک دوربین شود، بیش از اندازه بزرگ به نظر خواهد رسید. به استثنای کمی بیرون تر از بدن قرار دادن یکی دست ها برای خانم ها زیرا چسباندن آن به بدن بازوها را شل نشان می دهد.
• سه ثانیه قبل از اینکه عکس گرفته شود، سرتان را پایین انداخته و بعد بالا بگیرید. سرتان را تکان تند ندهید، اما ممکن است این هم خوب باشد. وقتی سرتان را بالا می برید لبخند بزنید. وقتی عکس گرفته شد، دهانتان باید در حالت لبخندی کاملاً ریلکس قرار داشته باشد. به این ترتیب، صورتتان کاملاً ریلکس خواهد بود. چشم هایتان را هم ریلکس کنید و کاملاً احساس آرامش کنید. این شاید برای همه موثر نباشد، به همین دلیل باید از قبل امتحان کنید.
• به دوربین نگاه نکنید، به داخل آن نگاه کنید.
• اگر خودتان بخواهید از خودتان عکس بگیرید، نیاز به تمرین زیاد دارد. باید بتوانید زاویه درست را پیدا کنید تا بتوانید دستتان را به آن سمت بچرخانید.
• عکس های عادی دوبعدی و فاقد عمق هستند و این باعث می شود فرد پهن تر دیده شود. برای خیلی ها این باعث جذاب تر دیده شدن آنها هم می شود. جالب است که عکس های 3D این مشکل فتوژنیک بودن را ندارند زیرا درک عمق آن محفوظ است. در این عکس ها به همان اندازه واقعیت، جذاب دیده خواهید شد.
• اگر پشتتان مشکل دارد و نمی توانید حالت قرارگیری خوبی داشته باشید، جلوی آینده آنقدر تمرین کنید که بتوانید قوز خودتان را به حالتی جذاب تبدیل کنید. می توانید به چیزی تکیه دهید تا آن را طبیعی جلوه دهد.
• داشتن پس زمینه خود، یک امتیاز است.

هشدارها

• از به زبان آوردن کلمه "سیب" یا هر چیز دیگر خودداری کنید. این کار لبخندی مصنوعی روی صورتتان ایجاد می کند. از تکنیک افکار خوب و شاد استفاده کنید.


• مطمئن شوید که عکس هایتان شبیه خودتان شود. این تکنیک ها کمکتان می کند بتوانید زیبایی طبیعی خود را جلوه گر کنید اما اگز بیش از اندازه روی عکس هایتان کار کنید باعث می شود شبیه کسی باشید که نیستید. عکس شما باید به درستی نشان دهنده خود واقعی شما باشد.


• تو دادن و سفت کردن شکم باعث می شود زیبا و جذاب به نظر نرسید زیرا دنده هایتان از زیر بلوزتن نمایان خواهند شد. بدتر اینکه باعث می شود صورتتان حالتی ناراحت و تحت فشار پیدا کند.


• کمی پایین انداختن سر بیشتر اوقات موجب ایجاد غبغب می شود تا اینکه آن را پنهان کند.



شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 11:35 ::  نويسنده : صادق

بهداشت و تغذیه | چهار ماده غذایی برای افزایش هوش در این مطلب با چهار ماده غذایی که تاثیر زیادی در افزایش و بهبود هوش شما دارند آشنا میشوید.
 

اگر احساس میکنید مدتی است مغزتان خوب کار نمیکند و حافظه کوتاه مدتتان ضعیف شده است، میتوانید با استفاده از برخی مواد غذایی این کاستی را جبران کنید و جانی تازه به قوای ذهنیتان بدهید.

در این مطلب با چهار ماده غذایی که تاثیر زیادی در افزایش و بهبود هوش شما دارند آشنا میشوید.

کربوهیدرات های قهوه ای

غلات تیره رنگ، سوخت مورد نیاز برای بدن شما را فراهم میکنند. اگرچه مغز شما تنها سه درصد از کل وزن بدنتان را تشکیل میدهد اما 20 درصد از انرژی موجود در بدن را به خود اختصاص میدهد. نان گندم سبوسدار، برنج قهوهای و کورن فلکس، منابعی غنی از کربوهیدرات های قهوهای هستند.

آنتی اکسیدانهای سرخ

توت فرنگی، زغال اخته و میوه های سرخ دیگر سرشار از آنتی اکسیدانهای محافظ هستند. این مواد خوراکی به بهبود حافظه و ایجاد هماهنگی بهتر در ارتباطات مغزی کمک میکنند.

قهوه و شکلات تیره

این خوردنیهای پرطرفدار نیز تاثیر زیادی در بهبود عملکرد مغز دارند و در کنار آنتی اکسیدانها بسته ای خارق العاده برای تغذیه مغز به شمار میروند.

غذاهای دریایی

ماهی قزل آلا و ماهی تن حاوی مقادیر فراوانی امگا 3، اسیدهای چرب و چربیهای سالم هستند که به حفظ سلولهای مغزی کمک میکنند.



| نسخه جدید Comodo Dragon 20.0 Final جایگزین نسخه قبلی شد|

شکی نیست که امروزه اینترنت یکی از مهمترین رسانه های ارتباطی در جهان می باشد و این باعث شده است تا مشاهده و جستجو در صفحات وب بسیار اهمیت داشته باشد. بنابراین وجود یک مرورگر مناسب و پرسرعت برای بازدید و بررسی صفحات وب، برای کامپیوتر شما بسیار ضروری می باشد که البته در این میان باید به مسئله امنیت در مقابل ویروس ها و دسترسی های غیرمجاز برخی افراد از طریق اتصال شما به اینترنت نیز، توجه کنید.
Comodo Dragon مرورگری بر مبنای فناوری کرومیوم (Chromium) را برای شما فراهم نموده است که تمامی ویژگی های کروم را به علاوه سطح بی نظیری از امنیت و محافظت از حریم خصوصی به شما ارائه می دهد. در واقع می توان گفت که Comodo Dragon آخرین و جدیدترین تکنولوژی کرومیوم را در برگرفته و حتی آن را در جهت دستیابی به یک مرورگر مطلوب و مطمئن، ارتقاء داده است.

 

قابلیت های کلیدی نرم افزار Comodo Dragon:
- بهبود ویژگی محافظت از حریم خصوصی نسبت به کرومیوم
- تشخیص آسان SSL Certificate
- دسترسی سریع به وب سایت ها
- ثبات بیشتر و استفاده کمتر از حافظه کامپیوتر
- متوقف سازی کوکی های ناشناس به منظور حفظ امنیت بیشتر
- استفاده آسان
- و ...

آپلود,آپلود عكس,آپلود سنتر,آپلود فايل,آپلود دائمي
موضوعات مرتبط: مرورگر های انترنت - مرورگر های انترنت -



چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 11:51 ::  نويسنده : صادق

روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملحفه سفید پاکیزه ای که از چهار طرفش زیر تشک تخت بیمارستان رفته است، قرار می گیرد و آدم هایی که سخت مشغول زنده ها و مرده ها هستند از کنارم می گذرند.

آن لحظه فرا خواهد رسید که دکتر بگوید مغز من از کار افتاده است و به هزار علت دانسته و ندانسته زندگیم به پایان رسیده است.

در چنین روزی، تلاش نکنید به شکل مصنوعی و با استفاده از دستگاه، زندگیم را به من برگردانید و این را بستر مرگ من ندانید. بگذارید آن را بستر زندگی بنامم. بگذارید جسمم به دیگران کمک کند که به حیات خود ادامه دهند.

چشمهایم را به انسانی بدهید که هرگز طلوع آفتاب، چهره یک نوزاد و شکوه عشق را در چشم های یک زن ندیده است.

قلبم را به کسی هدیه بدهید که از قلب جز خاطره ی دردهایی پیاپی و آزار دهنده چیزی به یاد ندارد.

خونم را به نوجوانی بدهید که او را از تصادف ماشین بیرون کشیده اند و کمکش کنید تا زنده بماند تا نوه هایش را ببیند.

کلیه هایم را به کسی بدهید که زندگیش به ماشینی بستگی دارد که هر هفته خون او را تصفیه می کند.

استخوان هایم، عضلاتم، تک تک سلول هایم و اعصابم را بردارید و راهی پیدا کنید که آنها را به پاهای یک کودک فلج پیوند بزنید.

هر گوشه از مغز مرا بکاوید، سلول هایم را اگر لازم شد، بردارید و بگذارید به رشد خود ادامه دهند تا به کمک آنها پسرک لالی بتواند با صدای دو رگه فریاد بزند و دخترک ناشنوایی زمزمه باران را روی شیشه اتاقش بشنود.

آنچه را که از من باقی می ماند بسوزانید و خاکسترم را به دست باد بسپارید، تا گلها بشکفند.

اگر قرار است چیزی از وجود مرا دفن کنید بگذارید خطاهایم، ضعفهایم و تعصباتم نسبت به همنوعانم دفن شوند.

گناهانم را به شیطان و روحم را به خدا بسپارید و اگر گاهی دوست داشتید یادم کنید.

عمل خیری انجام دهید، یا به کسی که نیازمند شماست، کلام محبت آمیزی بگویید.

اگر آنچه را که گفتم برایم انجام دهید، همیشه زنده خواهم ماند ...

..



درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان