علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, :: 13:30 ::  نويسنده : صادق

 

در همین ابتدا تکلیف خودمان و شما را روشن کنیم، این فهرست چیزی شبیه 10 ساختمان برتر دنیا یا مقالات مشابه نیست! مگرنه چه بسیار است از این دست فهرست‌های چندتایی که می‌توان آن را با سازه‌ها، خانه‌ها، آسمان خراش‌ها و سالن‌های تئاتر پر کرد. شاید برخی بگویند چرا ساختمان‌هایی چون برج میلاد(!)، ساختمان اپرای سیدنی، برج کرایسلر و غیره در این فهرست نیامده است، خواهش می‌کنیم در نظر داشته باشید که این اولین مقاله از این سری مطالب درباره سازه‌هایی با معماری چشمگیر و قابل توجه است و به همین یک مورد نیز ختم نخواهد شد.

موزه گوگنهایم، اسپانیا

موزه گوگنهایم، اسپانیا

برخی منتقدین شاید معتقد باشند که موزه گوگنهایم از آثار فرانک گری که در شمال اسپانیا و در شهر بیلبائو ساخته شده است و از سال 1997 به روی عموم باز است، بیشتر شبیه یک قوطی بازکن فلزی است! اما صبر کنید، این سازه یکی از تاثیرگذارترین و چشمگیرترین ساختمان‌ها با معماری مدرن در دنیاست. این بنا که دارای قطعاتی از جنس تیتانیوم و مجموعه‌ای از بلوک‌های به هم وصل شده است، توانسته با حال و هوای صنعتی شهر بیلبائو هماهنگ شده و از طرف دیگر شباهت زیادی به موزه گوگنهایم نیویورک دارد که به هنر مدرن اختصاص یافته و در آن می‌توانید آثار زیبایی از هنرمندان معاصر را بیابید؛ همچنین این بنای چند طبقه از هیچ پله‌ای استفاده نشده و ارتباط بین طبقات از طریق راهروی مارپیچی امکان پذیر است.

تصویر با رزولوشن بالا را از فلیکر دانلود کنید.

قصر پوتالا، تبت

قصر پوتالا، تبت

بر بلندی شهر لهاسا که پیش‌تر مقر دولتمردان تبتی و اقامتگاه زمستانه دالای لاما بوده است. ساختمان عظیم 13 طبقه‌ی قصر پوتالا به چشم می‌خورد، این بنا که به سبک معابد سنتی بودائیان ساخته شده دارای صدها اتاق است. نقل است که در قرن هفتم میلادی بیش از هفت هزار کارگر در ساخت این قصر مشارکت داشته‌اند. این ساختمان که هم‌اکنون یکی از موزه‌های دولتی چین به حساب می‌آید در فهرست میراث یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است.

تصویر با رزولوشن بالا از قصر پوتالا را در فلیکر مشاهده کنید.

کتابخانه اسکندریه، مصر

Bibliotheca Alexandrina, Egypt

اهرام ثلاثه جیزه، نمادی از گذشته و کتابخانه اسکندریه نشانی از مصر نوین است. این بنا همانند صفحه‌ای است که به صورت زاویه دار کار گذاشته شده باشد. به طور قطع می‌توان این کتابخانه را که ساخت آن در سال 2002 به اتمام رسید یکی از پدیده‌های معماری هزاره به حساب آورد. طرح اصلی این ساختمان از کتابخانه اسکندریه که یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های کلاسیک جهان بوده و در قرن سوم پیش از میلاد وجود داشته، اقتباس شده است. زاویه‌دار بودن ساختمان ریشه در این باور دارد که خورشیدی دیگر بر فراز دریای مدیترانه به درخشش درمی‌آید. جالب است بدانید که فضای داخلی این مجموعه قادر است بیش از هشت میلیون کتاب را در خود جای دهد.

ساگرادا فامیلیا، اسپانیا

Sagrada Família, Spain

به طور قطع این ساختمان یکی از خارق العاده‌ترین کلیساها در جهان است، که ساخت آن به طراحی بنام آنتونیو گادی باز می‌گردد. برج و باروهایی که در این کلیسا وجود دارد به دست‌های هشت پایی می‌ماند که در این ساختمان پنهان شده! شروع ساخت ساگرادا فامیلیا از 1882 میلادی آغاز شده ولی به دلیل ایده‌ی آرمانگرایانه و بلندپروازی‌های طراح آن، روند ساخت و ساز بنا هنوز به پایان نرسیده است! قرار است در پایان کار کل کلیسا شامل سه سردر و 18 برج باشد که بلندترین آن به ارتفاع 170 متر نمادی از حضرت عیسی مسیح (ع) است. علی‌رغم اینکه قرار بود پروژه ساخت تا سال 2026 مقارن با یکصدمین سالگرد مرگ گادی، به درازا بیانجامد، اما به نظر می‌رسد چیز زیادی از ساخت آن باقی نمانده! این سازه یکی از مهم‌ترین نمادهای شهری بارسلونای اسپانیا به حساب می‌آید که سالانه دها هزار گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند.

تصویر با رزولوشن بالا را در فلیکر دنلود کنید.

تاج محل، هندوستان

Taj Mahal, India

تاج محل یکی از مشهورترین بناهای عاشقانه جهان است که حتی شاعر بلندآوازه هندی تبار، رابیندرانات تاگور آن را به «قطره اشکی بر چهره‌ی ابدیت» یاد کرده است. تاج محل در منطقه آگرای هند و به دستور شاه جهان که از مرگ همسر دلبندش سخت متاثر شده بود، ساخته شد. گفتنی است ممتاز‌محل، همسر شاه در زمان زایمان چهاردهمین شاهزاده در سال 1631 میلادی جان به جان آفرین تسلیم کرد. در ساخت تاج محل از مرمر ناب سفید رنگ استفاده شده که جلوه‌ای خاص به این بنای تاریخی – عاشقانه داده است. اگر قصد بازدید از این نماد رمانتیک را در کشور هفتاد و دو ملت دارید، حتماً این راهنما را ملاحظه فرمایید.

عکس با رزولوشن بالا از تاج محل را از فلیکر دانلود کنید.

مسجد امام (نقش جهان)، ایران

Imam Mosque, Iran

این مسجد که در کنار یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های دنیا (نقش جهان) قرار گرفته، نماد مشهوری از نصف جهان است. مسجد امام یکی از عجایب معماری جهان به شمار می‌رود که تمام سطح داخلی و خارجی آن با کاشی‌های آبی رنگ زیبای ایرانی پوشیده شده است. مسجد امام که روند ساخت آن از قرن 17 میلادی آغاز شد دارای گنبدی مرکزی به ارتفاع 54 متر و ایوانی به ارتفاع 30 متر است که از نشانه‌های برتر معماری دوره صفویه به حساب می‌آید. این مسجد که با زاویه 45 درجه نسبت به میدان ساخته شده در مسیر قبله مسلمانان و روبروی کعبه است. گفتنی است به جهت کاشی کاری سطح خارجی بنا، در ساعات مختلف روز و با توجه به شدت نور، رنگ ساختمان قدری تفاوت می‌کند که جلوه‌ای خاصی به این سازه می‌بخشد.

تصویر با کیفیت از مسجد امام را از فلیکر دانلود کنید.

قصر زمستانه، روسیه

Winter Palace, Russia

این ساختمان پسته‌ای رنگ زیبا که در کناره رودخانه نوا در سنت پطرزبورگ واقع شده از آثار فراچسکو بارتولومئو راسترلی است که به عنوان اقامتگاه زمستانه تزار روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت. شکل ظاهری آن به صورت یک بلوک است و تمامی جزئیات طراحی دوره باروک در آن رعایت شده است. حاشیه کناری که در بالای بنا قرار دارد و مجسمه‌هایی که در آن کار شده، بیشتر به این می‌ماند که این افراد قصد شیرجه زدن در رودخانه نوا را دارند! شباهت زیاد آن به معماری اروپایی و حضور آن در قلب روسیه از جذابیت‌های این قصر است.

عکس با کیفیت قصر زمستانه روسیه را از فلیکر دانلود کنید.

دژ کردان (قلعة الحصن)، سوریه

Crac des Chevaliers, Syria

این قلعه که در یکی از بلندی‌های سوریه واقع شده با قدمت 800 ساله‌اش توانسته در برابر فرسایش و جفای زمانه طاقت آورده و به اعتقاد تی‌یی لورنس «یکی از زیباترین قلعه‌های جهان» را شکل داده است. این قلعه به سبک و سیاق معماری قرون وسطایی ساخته شده است و دارای بدنه‌ای بیرونی ضخیم است که بنای داخلی را از خارجی تمیز می‌دهد. در داخل آن با شهر کوچکی روبرو می‌شویم که دارای یک کلیسای نقلی، حمام‌ها، سالن‌های بزرگ و سرسرایی به سبک گوتیک است. مهم‌ترین نشانه قدمت این بنا علف‌های هرزی است که در جای جای دیوارها و کف رشد کرده‌اند و نمایی ویژه به آن بخشیده‌اند. شاید این قلعه نیز به یک اصلاح حسابی نیاز داشته باشد!

موزه اسکار نیمییر، برزیل

Museu Oscar Niemeyer, Brazil

اسکار نیمیر یکی از طراحان برجسته‌ای است که در شکل گیری برزیلیا، پایتخت برزیل نقش زیادی داشته است. این موزه که در کاریتیبا واقع شده دیدگاه زیبایی شناختی شما را به چالش می‌طلبد. همچون سایر ساختمان‌های مهم، نمای آن به گونه‌ای است که عاشقانه دوستش خواهید داشت یا اینکه به شدت از آن بیزار خواهید شد! این بنا دارای یک گالری اصلی، نمای بالائی زرد رنگ و راهرویی شیب دار در بالای آب نما است. فضای داخلی موزه که به «موزه چشم» معروف است تلفیقی از زیبایی و وسواس طراح را به خوبی نشان می‌دهد.

ایاصوفیه، ترکیه

Aya Sofya, Turkey

ایاصوفیه مهم‌ترین نماد شهر استانبول می‌باشد که در قلب این پایتخت دوتکه آسیایی – اروپایی واقع شده است. این مسجد دارای چهار مناره سنگی است که در صده ششم میلادی به عنوان یک کلیسای ارتودوکس ساخته شده و بعدها به مسجد بدل گشت، که از 1935 نیز به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود. جالب است بدانید این سازه عظیم الجثه تنها در مدت پنج سال ساخته شده و دارای گنبد پرابهت با ارتفاع 56 متر است. از آنجا که پایه‌های این گنبد دارای پنجره‌های متعددی است، از نمای داخل به نظر می‌رسد که گنبد مسجد در بالای ابرهای معلق است!

 



یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, :: 13:34 ::  نويسنده : صادق
یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, :: 13:23 ::  نويسنده : صادق

 راز یکی از مشهورترین تصاویر نجومی که از آن با عنوان ستونهای خلقت یاد می کنند؛ کشف شد.

تلسکوپ فضایی هابل در سال 1995 تصویری از چند ستون به  ارتفاع 4 سال نوری را ثبت کرد که به ستون های خلقت (pillars of creation) مشهور شدند این ستون ها در میان سحابی عقاب (m16) و در فاصله 7 هزار سال نوری از زمین قرار دارند.

این در حالی است که این ستون ها به واسطه یک "انفجار ابر نواختری" که در حدود 6 هزار سال پیش رخ داده است، منفجر و نابود شده اند اما نور حاصل از این انفجار که شکل جدید این سحابی را تشکیل داده طی هزاران سال آینده به زمین نمی رسد.

تاکنون کارشناسان درباره چگونگی شکل‌گیری این ستونها اطمینان کامل نداشتند.

تصاویر جدیدی که از تلسکوپ فضایی اسپیتزر به دست آمده نشان می دهد که این برجهای غباری در نزدیکی یک سحابی بزرگی قرار دارند که در نتیجه انفجار یک ستاره از غبار داغ تشکیل شده است.

نیکولا فلاگی از موسسه فیزیک نجومی اسپاتیال در فرانسه اظهار داشت: تصویری از این ستونها را بیش از یک دهه پیش دیدم و این تصویر الهام بخش من برای ستاره شناس شدن بود. اکنون ما مسئله جدیدی درباره این منطقه کشف کردیم و تصور می کنیم که این منطقه را به خوبی می شناسیم.

ستاره شناسان مدتها است که پیش بینی کرده اند که یک موج انفجار ابرنواختری به معنای پایانی برای این ستونها بوده است.

در این منطقه حدود 20 ستاره یا بیشتر وجود دارد که آماده انفجار هستند و انفجار آنها تنها منوط به زمان است.

تلسکوپ فضایی اسپیتزر نورهای مادون قرمز با طول موج بلند که چشمان ما نمی تواند آنها را ببیند تشخیص می دهد.

این امر به رصدگران اجازه می دهد که غبار و داخل غبار را ببینند که این امر بستگی به طول موج مادون قرمزی دارد که مشاهده می شود.

در نگاه جدید اسپیتزر به سحابی عقاب، این سه ستون به نظر کوچک و شفاف می رسند و درون این سه ستون شکل گیری یک ستاره به چشم می خورد.

در بالای این ستونها یک ابر بزرگ از غبار داغ قرار دارد که رنگ آن قرمز است و ستاره شناسان فکر می کنند که این ابر تحت تأثیر موج انفجار ابرنواختری قرار گرفته است.

براساس اظهارات دکتر آلبرتو نریجا کریسپو به عنوان مشاور مرکز علمی اسپیتزر، چیز دیگری در کنار نور ستاره این غبار را گرم می کند و ما اکنون با تلسکوپ اسپیتزر اطلاعاتی را که نیاز داشتیم در اختیار داریم.



تشخیص زودهنگام تنبلی چشم، مانع از کاهش بینایی كودك می شود
 
 
تشخیص زودهنگام تنبلی چشم، مانع از کاهش بینایی كودك می شود  
 
 
 
 
   
 
 
    یك متخصص اطفال گفت: آمبلیوپی در صورتی که زود تشخیص داده نشود ممکن است عوارض بسیار پیچیده ای ایجاد كند ولی در صورت تشخیص زودهنگام می توان با استفاده از راهکارهای درمانی مانع از کم شدن بینایی كودك شد.
   
   
 
 
     

  

 دکتر اکبر کوشانفر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكی تهران، با اشاره به اینكه حدود ۳ درصد کودکان جهان به تنبلی چشم یا آمبلیوپی مبتلا هستند، گفت: آمبلیوپی عارضه ای است که در آن چشم با رشد سایر ارگان های بدن کامل نمی شود و کودک نمی تواند با سرعت و دقت ببیند.

 

  وی در ادامه افزود: معمولاً تنبلی چشم در زمان نوزادی و شیرخوارگی بروز می کند، حالت چشم کودک عوض شده و برای دیدن کودک مجبور است چند بار تمرکز کند این عارضه اکثراً در یک چشم اما در مواردی مشاهده شده که هر دو چشم نیز مبتلا شده اند.

   این متخصص اطفال با بیان اینكه علائم تنبلی چشم در دوران نوزادی و شیرخواری بروز می کند و عموماً تشخیص آن آسان نیست، گفت: چون کودک در سن پایین نمی تواند با پزشک معالج و حتی والدین خود همکاری کند، ممکن است آمبلیوپی با عارضه ی دوبینی یا تمرکز نکردن روی یک سوژه بروز کند. از این رو لازم است که هرگاه والدین متوجه شدند که کودکشان نمی تواند مستقیم به صورت آنها نگاه کند بلافاصله به پزشک مراجعه و نسبت به تشخیص و درمان آن اقدام کنند.

  وی با تاكید بر اینكه برای آغاز درمان باید والدین با چشم پزشک یا بینایی سنج کودکان مشورت كنند، گفت: آمبلیوپی در صورتی که زود تشخیص داده نشود ممکن است عوارض بسیار پیچیده ای ایجاد كند ولی در صورت تشخیص زودهنگام می توان با استفاده از راهکارهای درمانی مانع از کم شدن بینایی شد اما اگر کودک به حال خود رها شود و تحت درمان قرار نگیرد چشم او دچار مشکلات بعدی بینایی می شود.

   این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی یادآور شد: علت آمبلیوپی قرار نگرفتن چشم ها در جایی درست و به وجود آمدن دوبینی به عنوان اصلی ترین عامل ظهور تنبلی چشم است. در این عارضه چون مغز به طور خودکار تصاویر دریافت شده از چشم را که دچار دوبینی است حذف می کند و به تدریج چشم قابلیت خود را از دیدن سریع تصاویر از دست می دهد و تنبلی چشم بروز می کند.

   وی گفت: در بعضی موارد عیوب انکساری در یک یا دو چشم به علت دوبینی و نزدیک بینی یا عارضه ی آستیگماتیسم ممکن است به تنبلی چشم منجر شود، در مواقعی که تنبلی چشم به علت عیوب انکساری است پزشک می تواند با تشخیص نمره ی عینک برای کودک عینک تجویز کند و با استفاده از آن به تدریج تنبلی چشم بهبود می یابد.

   دكتر كوشانفر خاطرنشان كرد: در بعضی مواقع که تنبلی چشم مربوط به یک چشم است والدین باید چشم سالم کودک را ببندند و او را وادار کنند تا از چشم تنبل خود کار بکشد تا آمبلیوپی برطرف شود، این کار ممکن است چندین هفته طول بکشد و چشم کودک باید به مدت چند ساعت یا حتی تمام روز بسته بماند، هر چند ممكن است کودک حاضر به همکاری نباشد در این گونه موارد می توان از لنز جدیدی كه برای این منظور طراحی شده است استفاده كرد. این لنز مانع رسیدن نور به عدسی چشم می شود و به این طریق کودک عملاً دید خود را تا زمانی که این لنز در چشم اوست را از دست می دهد تا تنبلی چشم بهبودی یابد ولی این نوع لنزها گران وعموماً برای کودکانی که تنبلی چشم حاد دارند تجویز می شود.

   وی گفت: در بعضی موارد پزشکان متخصص چشم به جای استفاده از بستن چشم با لنز از قطره ی آتروپین که گشاد کننده ی مردمک چشم است استفاده می کنند که تاثیر این قطره ساعت ها در چشم می ماند و عملاً دید چشم سالم مختل و کودک مجبور به استفاده از چشم تنبل و تقویت چشم بیمار می شود.

   وی با اشاره به نتایج تحقیقات انجام شده اظهار داشت: نتایج این تحقیق نشان داد کودکانی که با قطره ی آتروپین تحت درمان تنبلی چشم قرار گرفته بودند زودتر از بقیه بهبود یافته اند و در نتیجه انجمن چشم پزشکی آمریکا توصیه کرده است که چشم پزشکان بهتر است به جای لنزهای مخصوص یا بستن چشم کودکان از قطره ی آتروپین استفاده کنند، البته قطره ی آتروپین در بعضی موارد عوارض جانبی چون حساسیت به نور و پلک زدن مفرط ممکن است بر اثر استفاده ی درازمدت از آتروپین بروز کند.

   دكتر كوشانفر با تاكید بر اینكه تشخیص زودهنگام تنبلی چشم بسیار حیاتی است و درمان آن در کودکان آسان تر، سریع تر و کم هزینه تر است، گفت: والدین باید به یاد داشته باشند که درمان تنبلی چشم به خودی خود امکان پذیر نیست و به تشخیص و درمان های پزشکی نیاز دارد و اگر تشخیص و درمان نشود در بعضی مواقع منجر به عوارض جبران ناپذیر می شود. کودکان دچار تنبلی چشم در دوران مدرسه افت تحصیلی شدیدی خواهند داشت.

 



چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 13:25 ::  نويسنده : صادق

 

                نشانه های ظهور

مقدمه:

ظهو منجی بشردر دوران آخر زمان باوری است قطعی وهمگانی.ادیان وشرایع توحیدی وغیر توحید ی ونیز بعضی ازمکاتب بشری نوید چنین  روزی را پیروان خیوش  داده اند.دراین  میان اسلام با مبانی نظری وعملی موضوع ضهو رابه صورت صحیح تبیین کرده وبا را هکار های مناسب ودر خور واژه انتظار ومنتظر مصلح ا در میان جوامع اسلامی تبیین کرده است.واژه مهدودیت و مهدی تبلو رفرهنگ وانتظار است که همه مسلمین اعم از شیعه واهل سنت در باور داشت آن اتفاق نظردارند از زمان ظهوراسلام پیامبر اکرم{ص}  واهل بیت {ع}  و صحابه ویاران ایشان عهده دار تبیین فرهنگ مهدویت بوده اند واین رسالت در هر عصری میان آنها ادامه پیدا کرده تا دوران غیبت کبرای امام زمان {ع}  که در این برهه مهم وحساس علما ومبلغان دینی مسئولیت  تبیین و تثبیت آن را به عهده گرفته ومردم را به فرا رسیدن  روزگار ظهور امیدوار میکنند.

ضرورت بیان نشانه های ظهور

هر مسئله ای که اهمیت و مقبولیت عمومی داشته باشد مخاطرات وتهدیدها نسبت به آن از ناهیه سود جویان وفرصت طلبان بیشتر خاهد شد از جمله این مسائل که دارای  شا خصه های جهانی وهمگانی است ظهور منجی است که به  منزله اعتقاد و باورعمودی در همه ادین مطرح شده است. طبیعی است افرادی که به دنبال منفعت وسودجویی فردی اند با آزمندی بسیار وبا ظاهر سازی فریبنده به اغفال مردم میپردازند تا به نیت سوء خود برسند.از اینر وبیان از نشان ها و علایم ظهور ضروری است ورهبران وبزرگان دین برا ی جلو گیری از این انحرافهاوکج روی ها وبرای حفظ باور های اصیل مردم باید منجی ومصلح آخر زمان را باتمام شاخصه ها وخصال معرفی نمایندوبرای ظهوروقیاماو نشانه هاوعلایمی رابین کنندتامردم در تمیز سره از ناسره در تحیر و تردید نمانند.از همین رودرروایات واحادیث بسیاری منجی آخر زمان (=حضرت {ع}وکیفیت ظهور او با تمام علایم ونشانه ها بیان شده است .در رویکرد کلی وکلان می توان نشانه ها وعلایم ظهور امام زمان {ع}رابه انواع مختلف تقسیم کرد که به یکایک آنها خواهیم پرداخت:

الف)نشانه ها ی عام وخاص            1-نشانه های عام:   آن دسته از نشانه ها وعلایمی که شاخصه های کلی وعمومی دارند یعنی درقالب پدیده خاص در برهه خاص ودر افراد خاصی متصف نشده اند«علایم عمومی» نامیده می شوند نظیر احادیث ورایاتی که از اهوال واوضاع مردمان آخر زمان خبر میدهند واز انحرافات وکج رویهایی که در آن دوره رخ میدهد سخن به میان آورده ان که در واقع نوعی بیان علایم ونشانه های ظهور امام زمان {ع}  است اما در قالب ومعیا رکلی وعمومی.«عن ا بن عباس عن رسول ا لله {ع}فی حدیث ان ا لله ا و حی الیه لیلت اسری به ان یو صی الی علی و اخبره با لا ئمت من ولده الی  ان قال و اخر رجل منهم یصلی عیسی ابن مریم خلفه یملا الا رض عد لا کما  ملئت جورا  و ظلما... فقلت الهی وسیدی متی یکون ذاک؟فا و حی الله عزو جل الی یکون ذالک اذا رفع العم وظهرالجهل وکثر القراء ت وقل العمل  وکثر القتل وقل الفقهاء والها دون  وکثر فقهاء الضلا لت والخونت ...  وکثر   الجور والفساد وظهر المنکر وامر امتک به ونهی عن المعروف....»ابن عباس میگوید «در شب معراج مطلبی به رسول اکرم {ص}وحی شده که باید به حضرت علی {ع}سفارش کند وبه او در مورد ائمه بعد ازآن حضرت که از فرزندانش  هستند خبر داد تا آنجا که فرمودند :آخرین آنهاـآ[ نشانه هایی دارد از جمله اینکه] عیسی بن مریم پشت سرش نماز میخواند زمین را پراز عدل وداد میکند  چنان چه پر از ظلم وجورشده باشد... عرض کردم :خداوندا آن کی خاهد شد؟ خداوند به من وحی کرد :هرگاه علم ازمیان برداشته شود وجهل ونادانی ظاهر شود قرائتهای [قرآن] زیاد اماعمل کم شود قتل وکشتار زیاد شودفقهاء وهدایت واقعی کم شوند علمای فاسق وخیانتکار زیاد شوند جور وفساد زیاد شود منکر ظاهر میشود امت توامر به منکر ونهی از معروف کنند....»  « صعصعة بن صوحان» -که از یاران آن حضرت بود در باب دجلان و خروجش وپیرامون نشانه هایی از ظهور امام زمان {ع}چنین فرموده اند: 

«فان علا مة ذلکاذا امات الناس الصلا ة واضاعوا الا ما نة واتحلوا الکذب وا کلواذالربا واخذوا  الرشا وشیدوا   البونیان وبا عوا الدین با لدنیا واستعملوا السفهاء وشا وروا النساء وقطعوا  الارحام واتبعوا الا نواء واستخفوا با لدماء.... علامت  خروج قیام دجال زمانی است که مردم نماز راترک کنند [ودرمیان بمیرد] اما تنها را ضایع کنند دروغ گفتن را حلال شمارند ربا بخورند رشوه بگیرند ساختمان هارا محکم بسازند ودین رابه دنیا فروشند  مردمان کم عقل را بر کار ها گمارندزنان را در کارهای اجتمایی وشخصی طرف مشفرت قرار دهند قطع صلح ارحام کنند از هوا وهوس پیروزی کنندو[کشتار]وخون ریزی را کوچک شمارند....» 2-نشانه های خاص بعضی از نشلنه ها وعلایم ظهور به صورت خاص وبا شاخص های ویژه در افراد متعین تبلور می یابد مثلا در روایات بسیاری ذکر شده است که ظهور امام زمان (ع) در سال فرد ودر روز فرد تحقق پیدا خواهن کرد ظهور وخروج افراد یبه نام «دجال»و«سفیانی»که مظهرظلالت وگمراهی ونیز قیامی مثل یمانی وسید خراسانی که سنبل هدایت هستن جزءعلایم خاص شمرده میشود در احادیث با اسم ورسم وبا ویژگیهای مخصوصششان وارد شده است امام باقر (ع)فرمودند «تنزل الرایت السود التی تخرج من خراسان الی الکوفة فاذا ظهر المهدی بعث الیه بالبیعة»پرچم های سیاهی از ناهیه خراسن بیرون می آید وبه جانب کوفه به حرکت درمی آید پس چون مهدی ظاهر شود اینان وی رادعوت به بیعت میکنند ونیز امام باقر فرمود :   «برای مهدی مادو نشانه است که از هنگامی که خداوند آسمان ها وزمین را خلق  فرمود سابقه ندارد:خسوف در شب اول ماه رمضان وکسوف در نیمه ی همان ماهواین دو از زمانی که خداوند آسمان هاوزمین را خلق کرده است [این چنین ] وجد نداشته است »  در روایات فوق نشانه ها و علایم  خاصی برای ظهور امام زمان (ع)تعیین شده است

ب)نشانه های حتمی وغیر حتمی

1-نشانه های حتمی

علایم ونشانه هایی که به طور قطع قبل از ظهور حضرت رخ خواهند داد ودر واقع هیچ گونه قید وشرطی در ایجاد ان ها لحاظ نشده است  علایم حتمی نامیده میشوند وشا ید بتوان گفت که ادعای ظهور قبل از تحقق ان ها کذب و دروغ است امام سجاد (ع)فرمود :  ان امر القائم حتم من الله وامر السفیانی حتم من الله ولا یکون قاعم الا بسفیا نی )ظهور قائم از ناحیه خداوند قطعی وخروج سفیانی نیز از جانب خداوند قطعی است و قائمی جز با سفیانی وجود ندارد . امام صادق (ع) فرمود : والیمانی من المحتوم  {قیام } یمانی از نشانه های حتمی است  . فضل بن شاذان از  ابی حمزه ثمالی نقل می کند :  قلت لابی جعفر خروج السفیانی من المحتوم ؟ قال نعم والندائ من المحتوم وطلوع الشمس من مغربها من المحتوم واختلاف بنی العباس فی الدوله من المحتوم وقتل النفس الزکیه محتوم وخروج القائم من ال محمد محتوم   به امام باقر (ع) عرض کردم  آیا خروج سفیانی حتمی است ؟ فرمودند آری صیحه اسمانی نیز از علایم حتمی است وطلوع خورشید از مغرب حتمی است  اختلاف بین بنی عباس در رابطه با حکومت حتمی است کشته شدن نفس زکیه حتمی است قیام  قائم آل محمد حتمی است

2-   نشانه های غیر حتمی

بعضی از نشانه های ظهور قبل از ظهور به طور مشروح رخ میدهند یعنی اگر مقتضی آنها  موجود و موانع مفقود باشد تحققشان حتمی خواهد بود در میان نشانه هاو علایم آنچه حتمی شمرده شده جزء محتومیات هستند وغیر از آنها که گروه بسیاری از علایم را تشکیل می دهند جزء علایم غیر حتمی شمرده می شوند

ج:  علایم با فاصله وبی فاصله

1- نشانه های نزدیک به وقت ظهور :

در بعضی از روایات تصریح شده که بعضی از علایم در سا ل ظهور امام زمان (ع)رخ می دهند یعنی قبل از ظهور ودر آستانه قیام حضرت مهدی (ع)این نشانه ها یکی پس از دیگری پدیدار شده به ظهور امام زمان  منتهی می شود . امام صادق (ع) فرمود   خروج الثلاثه الخراسانی والسفیانی والیمانی فی سنه واحد ه فی شهر واحد فی یوم واحد و لیس فیها رایه باهدی من رایه الیمانی یهدی الی الحق

خروج سه کس : قیام خراسانی و سفیانی ویمانی در یک سال ودر یک ماه ودر یک روز خواهد بود ودر این میان هیچ پرچمی به اندازه پرچم یمانی به حق دعوت نمی کند امام باقر (ع) فرمود :

لیس بین قیام القائم وقتل النفس الزکیه اکثرمن خمس عشر لیله بین ظهور مهدی (ع)و کشته شدن نفس زکیه بیش از پانزده شب فاصله نیست

2- علایمی که با ظهور فاصله زمانی دارد :

بعضی از نشانه ها و علایم در بستر تاریخ با فاصله بسیاری با وقت ظهور تحقق می یابد حتی بعضی بعد از تولد وقبل از ظهور با فاصله زیاد تحقق  پیدا کرده وخواهند کرد چنان چه شماری از ان ها همچون از هم گسستن بنی امیه و بنی عباس  خروج ابومسلم خراسانی  اختلاف بین مسلمانان و... اتفاق افتاده است . د ) علایم زمینی و آسمانی

1-علایم طبیعی وزمینی

در میان نشانه هاو علایم ظهور غالب آنها نشانه های طبیعی و زمینی اند و هر کدام در تثبیت حقانیت ظهور و قیام حضرت مهدی (ع)نقش اساسی دارند  .امام علی (ع)فرمود :

ویخرج رجل من اهل بیتی فی الحرام فیبلغ السفیانی فیبعث الیه جندا من جنده فیهز مهم فیسیر الیه السفیانی بمن معه حتی اذا جاوزوا ببیداء من الارض خسف بهم  فلا ینجوا منهم  الاالمخبر  انهم  }مردی از خاندان من  در سرزمین حرم قیام میکند پس خبر خروج وی به سفیانی میرسد وی سپاهی از لشکریان  خود را برای جنگ  به سوی او  می فرستد ن را و آنان را شکست می دهد انگاه خود سفیانی با همرا هانش ب جنگ وی میروند و چون از سرزمین بیداء می گذرند زمین آنان را فرو می بر دوجز یک نفر خبر آنان را می آورد کسی از آنان نجات نمی یابد  نشانه های بی نظیرفرو رفتن  سفیانی دربیداء  قیام یمانی خراسانی سفیانی دجال قتل نفس زکیه جنگ های خونین وغیره ...ازجمله علایم زمینی وطبیعی هستند  علا یم آسمانی نیز در زمان حضور حضرت رخ خواهند داد تا مردم بهتر رهبر ومصلح آسمانی را شناخته ودر راستای تحقق  رسالت واهداف او مشارکت کنند مانند:

صیحه آسمانی

امام صادق (ع) فرمود : «اذا نادی مناد من السماء ان الحق فی آل محمد فعند ذلک یظهر المهدی علی افواه الناس ویشربون حبه ولا یکون لهم زکر غیره » هر گاه گوینده ای از آسمان ندا دهد حق با اولاد محمد (ص) است درهنگام ظهور مهدی(ع) به سر زبان ها می افتد وهمه [شراب]دوستی او می نوشد  و غیر ازاو را یاد نمی کنند

-کسوف

امام صادق فرمود«علامته خروج المهدی کسوف الشمس  فی شهر رمضان فی ثلاث عشرة منه» نشانه ظهور مهدی (ع) کسوف خورشید در ماه مبارک رمضان است [و وقت کسوف]سیزدهم یا چهار دهم ماه رمضان خواهند بود

 خروج یمانی

رسول اکرم صلّی الله علیه و آله می فرماید:

"سه پرچم در یک سال و یک ماه و یک روز خروج می کند: سفیانی، خراسانی و یمانی، که در  میان آن ها خالص تر از پرچم یمانی نیست. او مردم را به سوی حق فرا می خواند."(الارشاد: شیخ مفید، ص339* بحارالانوار: علّامه مجلسی، ج52: ص210)

 

امام باقر علیه السّلام می فرماید:

"خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که ترتیب آن ها به سان رشته ای از مهره است که پی در پی واقع شده باشد. پریشانی و سختی از هر سو سر بر می دارد. وای بر کسی که با آن ها به مخالفت برخیزد. در میان درفش ها درفشی هدایت کننده تر از درفش یمانی یافت نمی شود؛ چرا که درفش حق است و شما را به سوی  صاحبتان هدایت می کند.

آنگاه که یمانی قیام کند فروش اسلحه به مردم حرام است. و آنگاه که خروج کند به سوی او بشتاب که درفش هدایت است و بر هیچ مسلمانی سرپیچی از آن روا نیست. اگر کسی سرپیچی کند از اهل آتش خواهد بود؛ زیرا که او مردم را به راه حق دعوت می کند."(کتاب الغیبه: نعمانی، ص135* کتاب الغیبه: شیخ طوسی، ص271* الزام الناصب: حائری، ص184* بشاره الاسلام: کاظمی، ص93* بحارالانوار: علّامه مجلسی، ج52: ص210 و 232* منتخب الاثر: صافی، ص456.)

 

و خاستگاه خروج یمانی سرزمین یمن است. امام باقر علیه السّلام می فرمایند:

"سفیانی از شام و یمانی از یمن خروج می کند."(الزام الناصب: حائری، ص67* بشاره الاسلام: کاظمی، ص100)

 

که خروج این دو خیلی سریع و به دنبال هم می باشد، یعنی در ماه رجب المرجّب. امام صادق علیه السّلام می فرمایند:

"خروج یمانی و سفیانی همانند دو اسب مسابقه است که همزمان با هم و به دنبال یکدیگر است.

      آن دسته از نشانه‏ها و علایمی كه شاخصه‏های كلی و عمومی دارند یعنی در قالب پدیده خاص، در برهه خاص و در افراد خاصی متصف نشده‏اند، «علایم عمومی» نامیده می‏شوند؛ نظیر احادیث و روایاتی كه از احوال و اوضاع مردمان آخر زمان خبر می‏دهند و از انحرافات و كج رویهایی كه در آن دوره رخ می‏دهد سخن به میان آورده‏اند كه در واقع، نوعی بیان علایم و نشانه‏های ظهور امام زمان علیه‏السلام است، امّا در قالب و معیار كلی و عمومی.
ظهور و خروج افرادی به نام «دجال» و «سفیانی» كه مظهر ضلالت و گمراهی و نیز قیام افرادی مثل یمانی و سید خراسانی كه سنبل هدایت هستند جزء علایم خاص شمرده می‏شود و در احادیث، با اسم و رسم و با ویژگیهای مخصوصشان وارد شده است.

«عَنْ اِبْنِ عَباس عَنْ رَسُولِ اللّه‏ِ صلی‏الله‏علیه‏و‏آله : فِی حَدیثٍ اَنَّ اللّه‏َ اَوْحی اِلَیهِ لَیْلَةً اَسْری بِهِ اَنْ یُوصِیَ اِلی عَلِیِّ وَاَخْبَرَهُ بِالْأَئِمّةِ مِنْ وُلْدِهِ اِلی اَنْ قالَ وَآخِرُ رَجُلٍ مِنْهُمْ یُصَلّی عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ خَلْفَهُ یَمْلأُ الاَْرْضَ عَدْلاً كَما مُلِئَتْ جَورا وَظُلْما... فَقُلْتُ اِلهی وَسَیِّدی مَتی یَكُوُنُ ذاكَ؟ فَاَوْحَی اللّه‏ُ عَزَّوَجَلَّ اِلَیَّ: یَكُوُنُ ذالِكَ اِذا رُفِعَ الْعِلْمُ وَظَهَرَ الْجَهْلُ وَكَثُرَ القِراءَةُ وَقَلَّ الْعَمَلُ وَكَثُرَ الْقَتْلُ وَقَلَّ الْفُقَهاء وَالْهادُونَ وَكَثُرَ فُقَهاءُ الضَّلالةِ وَالْخَوْنَةِ... وَكَثُرَ الْجَورُ وَالْفَسادُ وَظَهَرَ الْمُنْكَرُ وَاَمَرَ اُمّتُكَ بِهِ وَنَهی عَنِ الْمَعْروُفِ...؛1

علایمی كه به طور قطع قبل از ظهور حضرت، رخ خواهند

علایم و نشانه‏هایی كه به طور قطع قبل از ظهور حضرت، رخ خواهند داد و در واقع، هیچ گونه قید و شرطی در ایجاد آنها لحاظ نشده است علایم حتمی نامیده می‏شوند و شاید بتوان گفت كه ادعای ظهور قبل از تحقق آنها كذب و دروغ است. ... “





چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 13:19 ::  نويسنده : صادق

 

ژاپنی ها در مورد نشانهای جنون آمیز کمی ضعف دارند. نشان کنونی تویوتا شبیه یک گاوچران با یک کلاه بزرگ است اما در واقع سه بیضی است که معرف قلب مشتری,قلب تولید و قلب پیشرفت فنی در حال گسترش و فرصتهای بیکران است که دور دو بیضی دیگر قرار گرفته است.
 
 
 

 
تویوتـــا : 

 
ژاپنی ها در مورد نشانهای جنون آمیز کمی ضعف دارند. نشان کنونی تویوتا شبیه یک گاوچران با یک کلاه بزرگ است اما در واقع سه بیضی است که معرف قلب مشتری,قلب تولید و قلب پیشرفت فنی در حال گسترش و فرصتهای بیکران است که دور دو بیضی دیگر قرار گرفته است.

 

پژو : 
چه رابطه ای بین پزو و تندیس آزادی وجود دارد؟ پاسخ این است که یکی از اولین خودروهای پژو به نام مدل شیر شناخته میشد که نشان محلی شهر بلفورد(محل ساخت مدل مزبور)را روی خود داشت.


 مرسدس بنز : 
 
ستاره سه پر مرسدس بنز نشان تسلط آن بر زمین ,دریاو آسمان است.این نشان برای اولین بار روی دایملر ۱۹۰۹ دیده شد و ترکیبی بود برای نشان دادن تاج افتخار بنز در تاریخ ۱۹۲۶. نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره در تاریخ ۱۹۳۷ طراحی شده است.

 

پورشه :
 

نشان پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است.اسب علامت مزرعه اشتات, شاخها و خطوط مشکی و سرخ بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی وورتمبرگ است.

 

آلفا رومئو :

علایم فوق نشان رسمی شهر میلان است و مربوط به جنگ های صلیبی میباشد انسانی که در حال خورده شدن است یک مسلمان یا یک کودک است .(بسته به اینکه چه کسی داستان را تعریف کند)

 

سیتروئن: 

 
شما ممکن است تصور کنید دو علامت رو به بالا در آرم نظامی سیتروئن به معنای حرکت رو به اعتلا و نزدیک شدن به مهندسی پیشرفته باشد.اما چنین نیست آندره سیتروئن کار در صنعت موتور را با تولید چرخ دنده آغاز کرد و علامت نظامی دو تایی در واقع سمبل دندانه های چرخ دنده هستند.

 

فورد : 
 

 
دست راست آقای فورد ; آقای هارولد ویلز در دوران نوجوانی از راه چاپ کارت ویزیت امرار معاش میکرد .پس در سال ۱۹۰۳ هنگامی که هنری در جستجوی یک آرم برای شرکت خود بود آقای ویلز ماشین چاپ قدیمی مدل جان بول خود را گردگیری کرد.
مدل ظاهری آرم همان چیزی بود که برای کارت ویزیت خودش استفاده کرده بود.بیضی در سال ۱۹۱۲ ظاهر شد و رنگ آبی در سال ۱۹۲۷ اضافه گردید. 

 

فیات : 
آرم کنونی فیات با پنج خط مایل در سال ۱۹۸۲ روی مدل اونو ظاهر گشت .هنگامی که آقای ماریو میائولی مدیر بخش طراحی فیات در حال رانندگی پشت کارخانه میرافیوری بود و برق قطع شده بود. ماریو آرم بزرگ فیات را بر فراز کارخانه دید که نور خفیف غروب از میان حروف می تابید و فورا طرحی از آن برداشت.چند خط بین حروف معرف فاصله هایی است که نور از میان حروف نام شرکت می تابید.

 

مازراتی : 
مانند آلفا رومئو سمبل شهر بولونیا است که این خودرو برای اولین بار در آن تولید شد.

 

مزدا : 
آرم مزدا چیزی بیش از یک لاله خوش فرم است.این آرم توسط ری یوشیمارا یک شرکت مشهور در زمینه تصویر سازی است تکامل یافته است حرف V نمایانگر بالهای باز شده است و در فرهنگ مزدا به معنای ابتکار, درک هدف, لطافت است.




چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 13:12 ::  نويسنده : صادق

 

یکی از بهترین راه های استفاده از وقت این است که قابلیت های خود را در زمینه هایی که نتایج کلیدی را برای شما به بار می آورد افزایش دهید  . برایان تریسی
     

اگر یک بار دیگر به دنیا می آمدم بسیار سبک تر گردش می کردم. در بهار با پای برهنه زودتر به راه می افتادم و درخزان با همان پاها، دیرتر برمی گشتم، بیشتر می رقصیدم شنگول تر اسب سواری می کردم و داوودی های بیشتری می چیدم. نادین استیر

انسان خوشبخت آن كسي است كه حوادث را با تبسم و اندكي دقت بعلت وقوع آن تلقي وقبول نمايد . مترلينگ

 

در برف ، سپیدی پیداست . آیا تن به آن می دهی ؟ بسیاری با نمای سپید نزدیک می شوند که در ژرفنای خود

نیستی بهمراه دارند .  اُرد بزرگ

 

بخاطر بسپاريم كه تنها راه تامين خوشبختي اين نيست كه متوقع حقشناسي از ديگران باشيم بلكه خوبي هائيكه به آنها مي كنيم بايد فقط بمنظور تامين مسرت باطن خودمان باشد . ديل كارنگي

 

خوشبختي شكل ظاهري ايمان است ،تا ايمان و اميد و سخت كوشي نباشد ،هيچ كاري را نمي توان انجام داد .

هلن كلر

همه چیز به حساب می آید . هر کاری که انجام دهید  یا به شما کمک می کند  یا آسیب می رساند ، هیچ چیزی

خنثی نیست  . برایان تریسی
      

كسي كه داراي عزمي راسخ است ،جهان را مطابق ميل خويش عوض مي كند . گوته

يك زندگي مطالعه نشده ،ارزش زيستن ندارد . سقراط

فكر خوب معمار و آفريننده است . ديل كارنگي

بدبخت کسی است که نمی تواند ناراستی خویش را درست کند . اُرد بزرگ

فكر نو بسيار ظريف و حساس است ،با يك ريشخند كوچك مي ميرد و كنايه اي كوچك آن را بسختي مجروح مي كند. هربرت اسپنسر

نقطه آغاز تصمیم های بهتر، نقطه پایان تصمیم های بدتر است . برایان تریسی

هرگاه بتوانيم از نيروي تخيل به همان اندازه استفاده كنيم كه از نيروي بصري استفاده مي كنيم هر كاري انجام پذير است . كارلايل

آدم بي مغز و پرگو چون آدم ولخرج و بي سرمايه است . پاسكال

زندگی شما تنها زمانی بهتر می شود که خودتان بهتر شوید . برایان تریسی
  
آنقدر شكست مي‌خورم تا راه شكست دادن را بياموزم . پطر

پيروزي آن نيست كه هرگز زمين نخوري، آنستكه بعداز هر زمين خوردني برخيزي. مهاتما گاندي

زیبارویی که می داند ، زیبای ماندنی نیست ، پرستیدنی است . اُرد بزرگ

مرا دوست بدار،اندكي ولي طولاني . كريستوفر مارلو

شما ممكن است بتوانيد گلي را زير پا لگدمال كنيد، اما محال است بتوانيد عطر آنرا در فضا محو سازيد. ولتر

 

نگاهت رنج عظيمي است، وقتي بيادم مي‌آورد كه چه چيزهاي فراواني را هنوز به تو نگفته‌ام . آنتوان سنت اگزوپري

در بين تمامي مردم تنها عقل است كه به عدالت تقسيم شده زيرا همه فكر مي‌كنند به اندازه كافي عاقلند. رنه

دكارت

مدتها پيش آموختم كه نبايد با خوك كشتي گرفت، خيلي كثيف مي‌‌شوي و مهم‌تر آنكه خوك از اين كار لذت مي‌برد. جورج برنارد شاو

کردار ناپسند خویش را با دارایی زیاد هم نمی توانی پنهان سازی . اُرد بزرگ

خدا پنداریست ! اما چه کسی است که این پندار را بیاشامد و نمیرد؟ . فردریش نیچه

ازدواج مثل اجرای نقشۀ جنگی است که اگر انسان یک مرتبه اشتباه نماید کارش تمام شده و دیگر جبران آن به هیچ صورت نمی شود . بورنز

با زنی ازدواج کنید که اگر مرد می بود بهترین دوست شما می شد . بردون

 

اینکه چه کسی باشید و در چه موقعیتی قرار داشته باشید بر عهده شما و نتیجه انتخابها و تصمیم گیری های

خودتان است  . برایان تریسی

بی مایگی و بدکاری پاینده نخواهد بود ، گیتی رو به پویندگی و رشد است . با نگاهی به گذشته می آموزیم 

آدمیان، اشتباهاتی همچون : برده داری ، همسر سوزی و … را رها نموده است ،  خردورزی ! آدمی را پاک خواهد کرد .  اُرد بزرگ

فرزانگان سخن نمي گويند، بلکه با استعدادان سخن مي گويند و تهي مغزان بگومگو مي کنند. کونگ تين گان

سختی های بزرگ به آدمی نیرویی دو چندان می بخشد . اُرد بزرگ

تولد چیزی غیر از آغاز مرگ نیست . ادوارد یانک

خیر و نباید همگانی باشد وگرنه دیگر خیر نیست زیرا چیزهای همگانی ارزشی ندارند . فردریش نیچه

افرادی هستند که نور چشمی شانس و اقبالند و هر وقت سقوط می کنند مانند گربه روی دو پا بر زمین می

نشینند . کولتون

حقیقتی از این سراغ ندارم که انسان می تواند با تلاش زندگی خود را  متعالی سازد . تورئو

و مردم هرگز نمی دانند پیشوا جز ذات عظیم آنها که به سوی آسمان سیر می کند ، شکاری ندارد . جبران خلیل جبران

پرتگاه می تواند به وجدآورنده روان و یا کشنده جسم باشد . اُرد بزرگ

جاه طلبی شهوتی است که هرگز فرو نمی نشیند ، بلکه با لذتی که از آن فراهم می شود پیوسته مشتعل تر و

جنون آمیز تر می شود . اتومی

اگر بر ساماندهی نیروهای خود توانا نباشیم ، دیگران سرنوشتمان را می سازند . اُرد بزرگ

بزرگترین بدبختی آن است که طاقت کشیدن بار بدبختی را نداشته باشیم . باس

پادشاهان مردم دوست برگزیدگان پروردگارند . بزرگمهر

آداب خوب و اخلاق ، دوستان قسم خورده اند و بزودی با یکدیگر متحد می شوند . بارتول

افراد دانا کوشش دارند خود را همرنگ محیط سازند ولی اشخاص دیوانه سعی می کنند محیط را به رنگ خود در آورند ، به همین جهت تحولات و ترقیات اجتماع به دست دیوانگان بوده است . آندره مورا

همواره تنهایی ، توانایی به بار می آورد .  اُرد بزرگ

پول مانند حس ششم است که بدون آن نمی توان از پنج حس دیگر به طور کامل استفاده کرد . بدون درآمد کافی نصف امکانات زندگی به روی ما مسدود خواهد شد . سامرست مرآم

هیچ کس نمی تواند چیزی را به شما بیاموزد جز آنچه که در افق دید و خرد شما وجود داشته و شما از آن غافل بوده اید  . جبران خلیل جبران

جستجوی حقیقت دیوانگی مطلق است ، چه موقعیکه به حقیقت رسیدید ممکن نیست به کسی بگویید و دشمن

شما نشود . برنارد روسن پی یر

با مشکلات می جنگیم که به آسایش برسیم ، وقتی به آسایش رسیدیم آسایش را غیر قابل تحمل می دانیم .

بروکس آدامز

خطر خوشبختی در این است که آدمی در هنگام خوشبختی هر سرنوشتی را می پذیرد و هرکسی را نیز .

فردریش نیچه

انسان هر چه بالاتر برود احتمال ديده شدن وصله ي شلوارش بيشتر مي شود. اديسون

انسان هنوز خارق العاده ترين كامپيوتر است . كندي

انسان هيچ وقت بيش تر از آن موقع خود را گول نميزند كه خيال ميكند ديگران را فريب داده است . لاروشفوكولد

شباهنگام برای خانواده و نزدیکانت نامه بنویس و در روز برای اربابان و سرپرستان  .  اُرد بزرگ

بشر به خوشبختی خیلی زود عادت می کند و چون خیلی زود عادت می کند خیلی زود هم فراموش می کند که

خوشبخت است . آندره مصورا

گیتی در جنگ و آوردی بزرگ در گردش است . اندیشه و تلاش خردمندان از یک سو و پوزخند اهریمن و روان دیوپیشگان از سوی  دیگر ، معرکه این جهان گذارا  است . اُرد بزرگ

آدم شجاع یکبار می میرد ولی ترسو هزار بار . الین چانک

حافظه پروندۀ تخیل و گنجینۀ عقل دفتر ثبت وجدان و مخزن اندیشه است . بازیل

یا چنان نمای که هستی ، یا چنان باش که می نمایی . بایزید بسطامی

قلب شما در سکوت و آرامش ، به اسرار روزها و شبها شناخت می یابد ولی گوشهایتان در حسرت و آرزویند که آوای چنین شناختی را که بر قلبهایتان فرود می آید ، بشنوند  . جبران خلیل جبران

در هستی جنبش حشرات هم چهار چوبی دارد . ارد بزرگ

تمام دنیای پهناور را بگردید ، دری بر روی آدم بی پول گشاده نخواهید یافت . هانری استانتون

 

خرد ، آدمی را گرانبهاترین چیز است ، و خداوند خرد در هر دو جهان کامروا و سرافراز است . و اگر از خلعت خردمحروم بود دانش بجوید ، چه دانشور سرور سروران است . و اگر از آن هم بی بهره بود باید دلیر باشد و در میدان نبرد بی باک باشد تا در نظر پادشاه گرامی ، و پیوسته شاد و فرمانروا باشد .و اگر این نیز نداشت  دیگر درخور زنده ماندن نیست ، و بهتر است که مرگ وی را دریابد .   بزرگمهر

انساني كه قادر به آفرينندگي نيست طالب نابود ساختن است . اريش فروم

مرد آزاده پيوسته مي كوشد كه در گفتار آهسته و در كردار خود كردار خود تند و سريع باشد . كنفوسيوس

یکی از بزرگترین خوشبختی ها ، خدمت بیشتر به مردم است . اُرد بزرگ

آزادی تلاش خردمندانۀ آدمی در جستجوی علت حادثه هاست . هربرت مارکوزه

وقتی همه نیروهای جسمی و ذهنی متمرکز شوند توانایی فرد برای حل مشکلات به طور حیرت انگیزی چند برابر می شود . نرمن وینسنت پیل

اگر در کارتان در حال پیشرفت نیستید و بهتر نمی شوید ، پس دارید بدتر می شوید . نت رایلی

حرف کسانی که می گویند عشق بری از خودخواهی ست  خنده دار است زیرا  همه چیز طبق خواست قدرت ما است . فردریش نیچه

انسان بزرگتر از یک جهان و بزرگتر از مجموعۀ جهانهاست ، در اتحاد جان با تن رازی بیش از راز آفرینش جهان نهفته است . هنری گیلر

مسرات حقيقي در اثرازدواج بدست ميآيد . لویی پاستور

دودمانی که بزرگان و ریش سفیدانش خوار باشند ، به کالبد بی جانی ماند که خوراک جانوران دیگر شود . اُرد بزرگ مردان بزرگ تاریخ سرنوشت ملتها را تعیین می کنند . اشپنگلر

نصیحت  جبران خلیل جبران به زوج های جوان به هنگام شادی :و همگام نغنمه ساز کنید و پای بکوبید و شادمان باشید ، اما امان دهید که هر یک در حریم خلوت خویش آسوده باشد و تنها .
چون تارهای عود که تنهایند هر کدام ، اما به کار یک ترانه ی واحد در ارتعاش .

دانایان روشندل می دانند که دوران زندگی دراز نیست ، تن آدمی از این جهان است و روان از سرای دیگر . بزرگمهر

شادمانی اسطوره ايست که در جستجويش هستيم . جبران خلیل جبران

هیچ چیز به اندازه تمرکز انرژی روی تعداد محدودی از هدف ها به زندگی تان توان و نیروی بیشتر نمی دهد . نیدوکیوبین

هنرمندان ناب ، هر روز در برابر دیدگان مردم نیستند . اُرد بزرگ

وقتی که پرکاهی به چشمتان می رود ، آن را بیرون می آورید . وقتی عادتی بد وارد روح شما می شود ، می

گویید : سال دیگر معالجه اش می کنیم . هوراس

سخاوت در زیاد دادن نیست، در به موقع دادن است . لابرویر

نیرنگ پیران بدنهاد ، تنها با مرگ به پایان می رسد . اُرد بزرگ

یکی از عظیم ترین اسرار عشق و محبت این است که بیاموزید: چگونه آرمان ها و اندیشه های ناهماهنگ را از ذهن خود بزدائید و همواره آرزوهایی کنید که صادقانه می خواهید نه آن چرا که فکر می کنید شاید بتوان بدست آورید .کاترين پاندر

هر روز همان روز را زندگی کن و بدین سان تمامی عمر را زندگی کرده ای . نانسی سیمس

شر با شر خاموش نمی شود چنان که آتش با آتش، بلکه شر را خیر فرو می نشاند و آتش را آب . لقمان

در آیین خرد در هر کاری اندیشه باید . بزرگمهر

در خواب می توانی نیروی روان خویش را بنگری . اُرد بزرگ

گنجی که در اعماق نامحدود شما حبس شده است ، در لحظه ای که خود نمی دانید ، کشف خواهد شد .   جبران

خلیل جبران

حافظه آفریده ای هوس باز و مستبد است . هرگز نمی توانید بگویید که از کرانۀ دریای زندگی چه سنگریزه ای را بر می گیرد و در گنجینۀ خود نگاه می دارد ، یا کدام گل ناشناخته ای را از مزرعه می چیند ، و به عنوان رمز اندیشه هایی که در اعماق قرار گرفته اند و روزی اشک به چشم می آورند حفظ می کند . و با این همه در این شک ندارم که مهمترین چیزها آنها هستند که بهتر به یاد می آیند . هنری وان رایک

درسهائی که بر زانوی مادر آموخته شده ، آموزش هایی که پدر داده ، همراه با داستانهای شیرینی که در کنار

بخاری به گوش خورده ، یادگارهای شیرینی است که هرگز کاملاً از یاد نمی رود . لامنه

بزرگترین نابکاری آن است که بپنداریم برای آنکه برترین باشیم باید دست به ویرانگری چهره دیگران بزنیم . اُرد بزرگ

 





چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 13:3 ::  نويسنده : صادق

.... از بیابان بوی گندم مانده است

عشق روی دست مردم مانده است

 

آسمان بازیچه ی طوفان ماست

ابر نعش آه سرگردان ماست....

 

باز هم یک روز طوفان می شود

هر چه می خواهد خدا آن می شود

 

می روم افتان و خیزان تا غدیر

باده ها می نوشم از جوشن کبیر

 

آب زمزم در دل صحرا خوش است

باده نوشی از کف مولا خوش است

 

فاش می گویم که مولایم علیست

آفتاب صبح فردایم علیست

 

هر که در عشق علی گم می شود

 مثل گل محبوب مردم می شود 

 

تا علی گفتم زبان آتش گرفت

پیش چشمم آسمان آتش گرفت


آسمان رقصید و بارانی شدیم

موج زد دریا و طوفانی شدیم

 یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد

بغض چندین ساله ی ما باز شد

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

 

یا علی گفتیم و دریا خنده کرد

عشق ما را باز هم شرمنده کرد

 

یا علی گفتیم و گلها وا شدند

عشق آمد قطره ها دریا شدند

 

یاعلی گفتیم و طوفانی شدیم

مست از آن دستی که می دانی شدیم

 

یاعلی گفتیم و طوفان جان گرفت

کوفه در تزویر خود پایان گرفت

 

کوفه یعنی دستهای ناتنی

کوفه یعنی مردهای منحنی

 

کوفه یعنی مرد آری مرد نیست

یا اگر هم هست صاحب درد نیست

 

عده ای رندان بازاری شدند

عده ای رسوایی جاری شدند

 

       

آن همه دستی که در شب طی شدند 

 

   ابن ملجم های پی در پی شدند........

 

از سکوت و گریه سرشارم علی

تا همیشه دوستت دارم علی

http://sheklake-2020arosak.blogfa.com/http://sheklake-2020arosak.blogfa.com/http://sheklake-2020arosak.blogfa.com/



چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 12:50 ::  نويسنده : صادق

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

عکس اتفاقات عجیب و غریب بدنتان را مشاهده کنید

۱٫ چرا موقع خندیدن گریه می کنیم؟

۲- چرا پیاز اشک چشم ها را در می آورد؟

۳٫ چرا مفصل هایتان صدا می دهد؟

۴٫ چرا موهایتان سیخ می شود؟

۵٫ چرا پلک چشمتان می زند؟

۶٫ چرا همیشه دمای بدنتان سرد است؟

۷٫ آیا گوش هایتان هنوز رشد می کند؟

1-چرا موقع خندیدن گریه می کنیم؟
کارشناسان هنوز علت آن را نمی دانند اما یک نکته به نظر می رسد و آن اینکه خندیدن و گریه کردن شبیه واکنش های روانشناسی است.
روبرت پرووین روانشناس دانشگاه مری لند می گوید: هر دو آنها زمانی اتفاق می افتد که احساسات تا حد زیادی تحریک می شود. لی دووفنر استاد دانشگاه میامی و چشم پزشک انستیتو باسکون می گوید: معمولا گریه با ناراحتی همراه است اما گریه کردن یک واکنش پیچیده ترِ انسان است. اشک با احساسات مختلفی تحریک می شود ازجمله: درد، ناراحتی، و در بعضی موارد خوشحالی بیش از حد.
وقتی چنین اتفاقی افتاد، بسیار خوب است زیرا هر دو خندیدن و گریه کردن با بی اثر کردن هورمون کورتیزول و آدرنالین، استرس را از بین می برد. بنابراین اگر موقع خندیدن گریه کردید، شانس به شما رو کرده است.


۲- چرا پیاز اشک چشم ها را در می آورد؟
وقتی که شما پیاز را پوست کنده و قاچ می کنید، سلول های پیاز را پاره می کنید، و آنزیم هایی که گازی به نام پروپانتیل سولفکسید تولید می کنند آزاد می شوند. وقتی که گاز به چشمان شما می رسد، اشک چشمهایتان جاری می شود و اسید سولفوریک بسیار رقیقی تولید می شود و چشم را می سوزاند. در این موقع مغز به چشم پیغام میدهد که اشک بیشتری جاری شود و چشم ها قرمز و متورم شود. هرچه بیشتر پیاز خرد کنید، گاز بیشتری تولید شده و بیشتر اشک می ریزید. واکنش شیمیایی پیاز مکانیسم دفاعی است که در برابر آسیب دیدن خود مقاومت می کند.
قبل از اینکه پیاز را خرد کنید آن را داخل فریزر بگذارید تا از سوزش و اشک چشمانتان جلوگیری کند. دمای سرد، روند آزاد شدن آنزیم ها را کند می کند. بنابراین در سوزش و اشک چشمهایتان تاخیر ایجاد می کند.


۳٫ چرا مفصلهایتان صدا می دهد؟
بیشتر مفصل های بدن انسانها، مفاصل دوتایی متحرک مثل بند انگشتها و شانه ها هستند که دو استخوان را با پوششی به نام کپسول مفصلی به هم وصل کرده اند. داخل پوشش مفصل ها مایع لغزنده و زلالی است که مقداری نیز گازهای نامحلول در آن وجود دارد. وقتی که شما مفصل هایتان را می کِشید، درواقع به آنها و مایع بین شان فشار وارد می کنید و با وارد شدن فشار گاز نیتروژن محلول رها می شود. آزاد شدن هوا بین پوشش مفصل ها همان صدایی است که شما می شنوید. وقتی که گاز آزاد می شود، مفصل ها انعطاف پذیرتر می شوند مثلا در یوگا شما قادر هستید مفصل هایتان را خوب بکشید.
اما ممکن است متوجه شوید که مفصل هایتان بعد از یک بار صدا کردن فورا صدا نمی دهند. به این دلیل است که گازی که آزاد می شود باید دوباره در مایع حل شود، و این فرآیند حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه طول می کشد. اگر شما از روی عادت مفصلهایتان را به صدا در می آورید تا تنش تان را از بین ببرید، به جای این ۳۰ ثانیه روی نفس کشیدن تان تمرکز کنید. صدا کردن مفصل ها به آتروز منجر نمی شود اما می تواند منجر به گرفتگی مفصل ها و کم کردن توان و قدرت آنها شود.


۴٫ چرا موهایتان سیخ می شود؟
سیخ شدن موها زمانی اتفاق می افتد که شما یا سردتان است یا ترسیده اید. در پایه ی هر مو یک ماهیچه کوچک وجود دارد که منقبض می شود، و برجستگی کوچکی روی پوست ایجاد می کند و پوست شبیه پوست مرغ پرکنده می شود. این واکنش منجر می شود که گرما در لابه لای موها محبوس شود و دما حفظ شود. این حالت زمانی که شما آماده واکنشهای سریع هستید نیز روی می دهد. سیخ شدن موها یک مشکل پزشکی نیست. اگر از نمایان شدن اثرات آن ناراحت هستید، لباس گرم بپوشید، در محیط های آرام قرار بگیرید و از هر گونه ترس و وحشتی جلوگیری کنید.


۵٫ چرا پلک چشمتان می زند؟
این وضعیت ناراحت کننده خیلی شایع است.. این اتفاق بیشتر مواقع برای پلک پایینی چشم ها می افتد. کارشناسان معتقدند که خستگی، استرس، مصرف کافئین زیاد منجر به این شرایط می شود. بنابراین خستگی چشم، تغذیه نامناسب، مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی، و آلرژی ها هم به این موضوع دامن می زند. خوشبختانه این مورد هیچ تاثیر مضری ندارد و خود به خود از بین می رود. برای اینکه به این موقعیت ناراحت کننده خاتمه دهید، مصرف الکل را قطع کنید و خوب استراحت کنید.


۶٫ چرا همیشه دمای بدنتان سرد است؟
دمای بدن با فعالیت هیپوتالاموس در مغز تنظیم می شود. هیپوتالاموس به بدن پیغام می رساند تا گرما را بیرون کند و سرما جایگزین شود. آهن در این فرآیند نقش بسزایی دارد بنابراین افرادی که کم خونی دارند بیشتر احساس سرما می کنند. گردش ضعیف خون، که بر اثر فشار خون بالا یا مصرف دارو اتفاق می افتد در میان بیماران می تواند منجر به احساس سرما شود.
تیروئید کم کار هم متابولیسم افراد را تا حدی پایین می آورد که بدن گرمای لازم را تولید نمی کند. مطالعه اخیر نشان داده که حتی ممکن است زمینه های ژنتیکی در احساس سرمای افراد موثر باشد. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که مدام نیاز دارید ژاکت یا لباس های پشمی حتی در تابستان بپوشید، غذاهای آهن دار مانند گوشت قرمز کم چرب، لوبیا، سبزیجات برگ دار سبز بخورید تا با کم خونی شما مقابله کند. همچنین از مصرف نیکوتین که رگهای خون را منقبض می کند و گردش خون را ضعیف می کند خودداری کنید.


۷٫ آیا گوشهایتان هنوز رشد می کند؟
بله، گوش خارجی رشد می کند. طبق مطالعه ای که توسط پزشکان عمومی کالج بریتانیا انجام شد، وقتی که به دنیا می آییم، سایز گوش ها به تناسب همان موقع است، هرچه بدن بزرگتر می شود، گوش ها هم بزرگتر و برجسته تر می شوند. تا ۱۰ سالگی به سرعت رشد می کنند سپس سالانه ۰٫۲۲ میلی متر رشد می کنند. مطالعات دیگر نشان می دهد که لاله گوش به خودی خود در طول زندگی مان بزرگ می شود(لاله گوش مردها بزرگتر از خانم هاست). بنابراین، سایز مجرای گوش که با استخوان و غضروف شکل می گیرد تا سن پیری رشد نمی کند.


۸٫ آیا همه بچه ها بدون خال یا لک به دنیا می آیند؟
البته بعضی از نوزادان، با خال مادر زادی یا ماه گرفتگی به دنیا می آیند اما این درست است که تا زمانی که پا به این دنیا نگذاشته اند هیچ گونه خالی ندارند و در معرض نور آفتاب ممکن است لک و خال در پوستشان ایجاد شود. اگر نوزادان زیاد در معرض نور آفتاب قرار بگیرند، مخصوصا آنهایی که پوست زیبا و چشم های روشنی دارند بیشتر در معرض لک پوستی قرار دارند و احتمال سرطان پوست برای آنها بیشتر است.
رابین آشینوف سرپرست مرکز جراحی های پوست می گوید: لک هایی که روی گونه های بچه های با موهای قرمز وجود دارد جزء زیبایی آنها نیست بلکه لک های پوست آنها به دلیل آسیب های ناشی از آفتاب است و ممکن است به مولکولDNA سلولها آسیب دیده باشد. بچه ها و بزرگسالانی که لک دارند بایستی به صورت مداوم تحت نظر متخصص پوست باشند و از کرم های ضد آفتاب با اس پی اف ۳۰ یا حتی بالاتر استفاده کنند.


۹٫ چه چیزی باعث خواب رفتگی و مورمور شدن می شود؟
مورمور شدن به علت نرسیدن جریان خون به عصب تحت فشار ایجاد می شود به وجود می آید. اگر به مدت طولانی در یک جا بنشینید یا حتی وقتی که پاهایتان را روی هم انداخته اید، ممکن است روی عصب هایتان زیاد فشار وارد کنید و باعث می شوید که مثلا پایتان خواب رود یا احساس کرختی کنید. مورمور شدن بیشتر در دست ها، پاها، و قوزک پا اتفاق می افتد. این حس آزاردهنده پیامی را به مغز می رساند. عوض کردن حالت نشستن تان تقریبا همیشه راه حلی است تا این مشکل برطرف شود. اما این احساس دلخراش به ندرت می تواند نشانه بیماری هایی مانند دیابت، لوپوس و ام اس باشد. اگر مور مور شدن بدنتان با تغییر دادن حالت نشستن تان برطرف نشد، به پزشک مراجعه کنید.


۱۰٫ چرا اطراف لامپ ها هاله نور می بینیم؟
این پدیده به علت خطای کروی اتفاق می افتد. خطای کروی یکی از خطاهای بصری انسان است.
در روز، مردمک چشم، تنگ می شود و اجازه می دهد که نور با عدسی چشم برخورد کند. در شب، وقتی که مردمک های چشم گشاد می شود تا نور بیشتری را وارد کند، چشمان شما مسیر بزرگتری برای لنز درنظر می گیرد. هرچه لنز دورتر رود، از وضوح نور کاسته می شود. اگر شما از مرکز دور شوید، اشعه های نور به مرکز چشم شما متمرکز نمی شود. این چرخه را حس می کنید، زیرا لنز گرد است. تقریبا همه این حلقه ها را می بینند، اگر شما همیشه آن را می بینید، به احتمال زیاد چشمان شما خوب است. اما هاله هایی که در اثر تاری لنز به وجود می آیند، یکی از نشانه های آب مروارید است. ممکن است دیدن ناگهانی هاله نشانه ی گلوکوم یا افزایش فشار چشم باشد. بنابراین اگر هاله جدیدی را می بینید برای تست و آزمایش های مختلف به پزشک مراجعه کنید.


۱۱٫ آیا مچ پای چاق برای شما خوب است؟
شاید باشد. اگرچه دانشمندان اهمیت شکل قوزک پا را مورد مطالعه قرار نداده اند اما تحقیقات دیگری در زمینه چربی ممکن است به این سوال پاسخ دهد. چربی های شکمی و اعضای دیگر بدن، به میزان زیادی با اختلال متابولیسم مرتبط است. مانند دیابت نوع دو که چربی های پا با این بیماری در ارتباط است.
وندی کورت استاد دانشگاه کلورادو، در مطالعه ای دریافته است که خانم های یائسه ای که چربی بیشتری در پاهای خود دارند و خطر کمتری برای بیماری های قلبی، فشار خون، و دیابت نوع دو داشته اند. احتمالا چربی های جمع شده در پا، تری گلیسریدها را از گردش خون بیرونکشیده و ذخیره کرده است. او می گوید که احتمالا خارج کردن این سلولها از بدن مثلا به وسیله ی لیپوساکشن ایده ی خوبی نیست و این تاثیر را از بین می برد.


۱۲٫ ایا آدامس و پنیر برای دندان های شما خوب است؟
هر زمانی که چیزی را می خورید، باکتری های دهانتان نسبت به غذاها واکنش شیمیایی نشان می دهند و اسید آلی تولید می کنند که باعث پوسیدگی دندان می شود. با خارج کردن بقایای غذا از بین دندانها ،شستن دندان ها با آب ، و رقیق کردن اسید تولید شده ، بزاق با این فرآیند مقابله می کند. جیمز وفل رئیس انستیتو تحقیقات دندانپزشکی می گوید: ما متوجه شدیم که عمل مکانیکی جویدن، ترشح بزاق را تحریک می کند.


اما درمورد پنیر، چربی های آن به عنوان یک عامل حفاظتی برای دندان ها عمل می کند. به علاوه پنیر حاوی کلسیم و فسفات است که از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و دندان ها را محکم می کند. میان وعده های غذایی تان را محدود کنید تا تعداد دفعات مواجهه دندانها با اسید کاهش پیدا کند. آدامس های بدون قند را بعد از غذا بجوید. یا غذایتان را با تکه های کوچک پنیر تمام کنید.


۱۳٫ چرا در ناحیه پهلو احساس گرفتگی می کنید؟
روبرت گتلین یک پزشک نیویورکی می گوید: دو دلیل معمول این گرفتگی در پهلو شامل دویدن و خنده های مداوم است. این فعالیت ها حداقل یک چیز مشترک دارند: فشار بر دیافراگم. وقتی به شدت می خندید، هوای زیادی را وارد ریه می کنید که ریه ها را پر می کند و وقتی که ماهیچه های شکمی منقبض می شوند به دیافراگم فشار وارد می آید. چنین موقعیتی زمان جیغ کشیدن شما هم به وجود می آید. زیرا در ماهیچه ها گرفتگی و اسپاسمی به وجود می آید که همه ما آن را می شناسیم.
گاهی اوقات وقتی که زیاد می خندید، ممکن است دردی در ناحیه بازوی سمت راستتان احساس کنید. به این علت است که عصبی که دیافراگم را تغذیه می کند به سمت شانه سمت راست هم می رود. علاوه بر این، خنده از ته دل ممکن است حالتی ایجاد کند که شما فکر کنید دچار حمله قلبی شده اید! بنابراین با آهسته تر خندیدن فشار بر دیافراگم را متوقف کنید. سعی کنید نفس آرام و عمیق بکشید و از خوردن وعده های حجیم اجتناب کنید تا خون زیادی به سمت روده ی شما جریان پیدا نکند و دچار مشکل نشوید




دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 12:19 ::  نويسنده : صادق

یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله

«الله»

و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب

آرامش روحی

می‌شود و

استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.

این پژوهشگر غیرمسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند و یا کلمه

"الله"

را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.



وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمان که روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیرمسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم، زیرا تأثیر آن بر روی افراد افسرده، ناامید و نگران، تأثیری چشمگیر و عجیب بود.



این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شد که حرف

الف

که کلمه «الله» با آن شروع می‌شود، از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس می‌شود، به ویژه اگر تکرار شود و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد. حرف

لام

که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تأثیرگذار است. اما حرف هاء حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تأثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.



به راستی که قرآن کریم در آیه‌ای کریمه می‌فرماید:

«الذین آمنوا وتطمئن قلوبهم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب»

http://ma3ta.com






یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 18:59 ::  نويسنده : صادق

  خدایا!

  هرکه مست از شراب چشم تو نیست، زنده به چیست؟


خدایا!

    ما بنده توئیم و بنده را جز اطاعت نشاید.به ما الفبای بندگی بیاموز.


خدایا!
    بی نگاه لطف تو،هیچ کار به سامان نمی رسد.
نگاهت را از ما دریغ نکن.


خدایا!

    عنانمان را از دست نفسمان بستان
و یاد خودت را چنان در دلمان بنشان که تو از چشممان ببینی
و از گوشمان بشنوی و از زبانمان بگویی.


خدایا!
    نگاهمان را از غیر خودت بگردان و ما را نگران خودت بگردان.

خدایا!
    به ما آداب عاشقی بیاموز و اصول عشقبازی و راه و رسم کرشمه شناسی.


خدایا!
    چشم دیدن جلوه های جمالت را به کوردلان زیبایی نشناس عنایت کن.


خدایا!

    در قیامت با چه رویی به چشمهای تو نگاه کنیم که در مقابل عمری نعمت،
جز گناه و معصیت نیاورده ایم.شرمساریِ آن روز از هر عذابی دردناک تر است.
دستمان بگیر.


خدایا!
    دین و دیانت را برای اهل تدیّن معنا کن.


خدایا!

    خنجر جهالت، کندتر از شمشیر عداوت نیست.
پناه بر تو از جهالت دینداران و عداوت دنیامداران.


خدایا!
    عالمان و هنرمندان و خطیبان را عاملان به گفته هایشان قرار ده.


خدایا!

    عشق به شهرت را از دل هنرمندان ببر و و به جای آن اخلاص و معرفت بنشان.


خدایا!
    به چشم، گریه بیاموز و به دل ،اِنکسار و به همه جوارح و اعضا،بندگی.


خدایا!

    تشنگان دیدار خودت را به جرعه ای از جمال مهدی(عج) مهمان کن.


خدایا!
    به دست حجت خاتم، گره از کار فرو بسته ی عالم بگشا.


آمیـــــــــن یا رب العالمیـــــن


http://ma3ta.com

 



یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 18:53 ::  نويسنده : صادق

نزدیک ترین نقطه به خدا هیچ جای دوری نیست نزدیک ترین نقطه به خدا نزدیک ترین لحظه به اوست ، وقتی حضورش را درست توی قلبت حس می کنی ، آنقدر نزدیک که نفست از شوق التهاب بند می آید . آنقدر هیجان انگیز که با هیجان هیچ تجربه ای قابل مقایسه نیست . تجربه ای که باید طعمش را چشید...

نزدیک ترین نقطه به خدا   www.ma3ta.com

اغلب درست همان لحظه که گمان می کنی در برهوت تنها ماندی ، درست همان جا که دلت سخت می خواهد او با تو حرف بزند ، همان لحظه که آرزو داری دستان پر مهرش را بر سرت بکشد ، همان لحظه نورانی که از شوق این معجزه دلت می خواهد تا آخر دنیا از ته دل و با کل وجودت اشک شوق بریزی و تا آخرین لحظه وجودت ببـاری...

نزدیک ترین لحظه به خدا می تواند در دل تاریک ترین شب عمر ناخواسته تو و یــا در اوج بزرگ ترین شادی دلخواسته تو رخ دهد ، می تواند درست همین حالا باشد و زیباترین وقتی که می تواند پیش بیاید همان دمی است که برایش هیچ بهانه ای نداری . جایی که دلت برای او تنگ است...

زیبا ترین لحظه عمر و هیجان انگیزترین دم حیات همان لحظه باشکوهی است که با چشم خودت خدا را می بینی. درست همان لحظه که می بینی او با همه عظمت بی کرانش در قلب کوچک تو جا شده است. همان لحظه که گام گذاشتن او را در دلت احساس ، و نورانی و متعالی شدن حست را درک می کنی...

آن لحظه که می بینی آنقدر این قلب حقیر ارزشمند شده است که خدا با همه عظمت بی کرانش آن را لایق شمرده و برگزیده و تو هنوز متعجب و مبهوتی که این افتخار و سعادت آسمانی چگونه و از چه رو از آن تو شده است و این را همیشه به یاد داشته باشید...
" هرگاه با دیگرانید خود را خط بزن و هرگاه با خدائید دیگران را "



ادامه مطلب ...


یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 18:49 ::  نويسنده : صادق

در لحظه شادی ، پروردگار را ستایش کن. حمد و سپاس مخصوص اوست و هیچ کس و هیچ چیز در مرتبه او شایسته ثنا نیست.

در لحظه سختی ، فقط از خداوند کمک بخواه. او بهترین فریادرس است و همیشه با تو و در کنار توست.

در لحظه حیرانی و گمراهی ، فقط خدا را جست و جو کن. او هدایت گر به سوی نعمت هاست. راه درست را از او بخواه چرا که تنها او از پیدا و نهان باخبر است.

در لحظه آرامش ، معبود را مناجات کن. او تنها اجابت کننده دعاهاست. برای همه دعا کن به خصوص برای کسانی که در حقشان بدی کرده ای و همینطور برای کسانی که با تو مشکل دارند و در آخر، برای خواسته های خودت دعا کن، او همه را گوش می دهد.

در لحظه نا امیدی ، امیدت به خدا باشد. او امید ناامیدان است و همیشه به یاد داشته باش که "این نیز بگذرد"

در لحظه تنهایی ، پروردگار را صدا بزن. او هیچ وقت بنده اش را تنها نمی گذارد. همین الان می توانی حضورش را در کنارت حس کنی. فقط کافی است صدایش بزنی. او تنها یار تنهایی هاست.

همیشه با خدا باش         www.ma3ta.com

در لحظه نیاز ، حاجت خود را از درگاه خالق هستی طلب کن زیرا "نتیجه طلب از خلق اگر روا شود منت است و اگر نه ذلت، در حالی که طلب از او اگر برآورده شود نعمت است و اگر نه حکمت" و به خاطر داشته باش که او بی نیاز مطلق است.

در لحظه های دردناک ، به خداوند اعتماد کن. او بهترین معتمد است و هرگز پشت تو را خالی نمی کند. برای هر دردی درمانی اندیشیده است.

در لحظه موفقیت ، از خدا فزونی ایمان بخواه و بدان که این مرحله نیز پایان راه نیست بلکه آغازی است برای برداشتن گام های بعدی. در هر قدم بر ایمان خود بیفزا.

در لحظه دلشکستگی ، دلت را به خدا بده. او بهترین مونس است، همیشه برای تو وقت دارد و هیچ گاه دل تو را نمی شکند.

در لحظه عاشقی ، خالق عشق را در نظر داشته باش. باید از عشق زمینی به عشق آسمانی رسید.

در لحظه نگرانی و دلواپسی ، از ذکرش غافل نشو چون "یاد خدا آرام بخش دل هاست" همه چیز در حیطه قدرت و کنترل اوست. پس توکلت فقط به خدا باشد. کارها را به او بسپار تا زمان انتظار به آخر رسد.

در لحظه پیروزی ، از معبود، تواضع و فروتنی طلب کن. از غرور بپرهیز که بزرگ ترین اشتباه است.

در لحظه شکست ، مطمئن باش خداوند دست تو را گرفته است و نمی گذارد زمین بخوری مگر آن که خودت دست او را رها کنی. هر شکستی باید مقدمه ای برای پیروزی باشد.

در لحظه ضعف و ناتوانی ، از قادر مطلق توانایی بخواه. هیچ چیز برای او غیر ممکن نیست.

در لحظه کار ، به خدا تکیه کن. او محکم ترین تکیه گاه و پشتیبان است. هر کاری را با نام او شروع کن. بکوش، پشتکار داشته باش، سپس همه چیز را به خدا واگذار کن. کسی که خود حرکت می کند، خداوند به او برکت می دهد.

در لحظه تاریکی ، با نور کلامش دلت را روشن کن و آن را مایه برکت و روشنایی زندگی خود قرار بده.

در لحظه پریشانی ، به خداوند پناه ببر که او امن ترین پناهگاه است.

در لحظه دلتنگی ، با معبود خود راز و نیاز کن. او دانای اسرار نهان و محرم رازهاست.

همیشه و در هر حال پروردگار را با صدای آرام و با احترام بخوان. او قدرت و ظرفیت انجام هر کاری را دارد. توجه ات را از خود و خلق برداشته و به وی معطوف کن. خداوند تو را عاشقانه، بدون هیچ قید و شرطی دوست می دارد و هیچ چیز نمی تواند از شدت این عشق بکاهد. او در لحظه های خواب و بیداری، اضطراب و آرامش، کار و تفریح و خلاصه در هر موقعیت و شرایطی مراقب تو و لطفش شامل حالت است. به معبود بـیندیش، ایمانت را محکم کن و از او آمرزش بخواه. همه چیز درست می شود...


 



یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 18:48 ::  نويسنده : صادق

روزی حضرت سلیمان(ع) در کنار دریا نشسته بود، نگاهش به مورچه ای افتاد که دانه گندمی را باخود به طرف دریا حمل می کرد. سلیمان(ع) همچنان به او نگاه می کرد که دید او نزدیک آب رسید. در همان لحظه قورباغه ای سرش را از آب دریا بیرون آورد و دهانش را گشود، مورچه به داخل دهان او وارد شد، و قورباغه  به درون آب رفت. سلیمان(ع) مدتی در این مورد به فکر فرو رفت و شگفت زده فکر می کرد، ناگاه دید آن قورباغه سرش را از آب بیرون آورد و دهانش را گشود، آن مورچه از دهان او بیرون آمد، ولی دانه ی گندم را همراه  خود نداشت. سلیمان(ع) آن مورچه را طلبید و سرگذشت او را پرسید.

مورچه گفت: "ای پیامبر خدا در قعر این دریا سنگی تو خالی وجود دارد و کرمی در درون آن زندگی می کند. خداوند آن را در آنجا آفرید او نمی تواند ار آنجا خارج شود و من  روزی او را حمل می کنم. خداوند این قورباغه را مامور کرده مرا درون آب دریا به سوی آن کرم حمل کرده و ببرد. این قورباغه مرا به کنار سوراخی که در آن سنگ است می برد و دهانش را به درگاه آن سوراخ می گذارد من از دهان او بیرون آمده و خود را به آن کرم می رسانم و دانه گندم را نزد او می گذارم و سپس باز می گردم وبه دهان همان قورباغه که در انتظار من است وارد می شود او در میان آب شناوری کرده مرا به بیرون آب دریا می آورد و دهانش را باز می کند ومن از دهان او خارج میشوم."

 

سلیمان به مورچه گفت: وقتی که دانه گندم را برای آن کرم میبری آیا سخنی از او شنیده ای؟

 

مورچه گفت آری او می گوید:

ای خدایی که رزق و روزی مرا درون این سنگ در قعر این دریا فراموش نمی کنی ایمان دارم که رحمتت را نسبت به بندگان با ایمانت فراموش نخواهی کرد...

http://www.ma3ta.com



 



یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 18:46 ::  نويسنده : صادق

قانون یكم: به شما جسمی داده می شود. چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید، باید بدانید كه در طول زندگی در دنیای خاكی با شماست

قانون دوم: با دوستان مواجه می شوید. در مدرسه ای غیر رسمی و تمام وقت نام نویسی كرده اید كه «زندگی» نام دارد. در این مدرسه هر روز فرصت یادگیری دروس را دارید. چه این درسها را دوست داشته باشید چه از آن بدتان بیاید، باید به عنوان بخشی از برنامه آموزشی برایشان طرح ریزی كنید

قانون سوم: اشتباه وجود ندارد، تنها درس است. رشد فرآیند آزمایش است، یك سلسله دادرسی، خطا و پیروزی های گهگاهی، آزمایشهای ناكام نیز به همان اندازه آزمایشهای موفق بخشی از فرآیند رشد هستند

قانون چهارم: درس آنقدر تكرار میشود تا آموخته شود. درسها در اشكال مختلف آنقدر تكرار می شوند تا آنها را بیاموزید. وقتی آموختید میتوانید درس بعدی را شروع كنید

قانون پنجم: آموختن پایان ندارد. هیچ بخشی از زندگی نیست كه درسی نباشد. اگر زنده هستید درسهایتان را نیز باید بیاموزید
 
10 قانون انسان بودن           www.ma3ta.com

قانون ششم: جایی بهتر از اینجا و اكنون نیست. وقتی «آنجای» شما یك «اینجا» می شود به «آنجا»یی می رسید كه به نظر از «اینجا»ی فعلی تان بهتر است

قانون هفتم: دیگران فقط آینه شما هستند. نمی توانید از چیزی در دیگران خوشتان بیاید یا بدتان بیاید، مگر آنكه منعكس كننده چیزی باشد كه درباره خودتان می پسندید یا از آن بدتان می آید

قانون هشتم: انتخاب چگونه زندگی كردن با شماست. همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید، اینكه با آنها چه می كنید بستگی به خودتان دارد

قانون نهم: جوابهایتان در وجود خودتان است. تنها كاری كه باید بكنید این است كه نگاه كنید، گوش بدهید و اعتماد كنید

قانون دهم: تمام اینها را در بدو تولد فراموش می كنید. اگر مشكلات دانستنی های درون را از میان بردارید، همه اینها را به خاطر خواهید آورد.




چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 13:10 ::  نويسنده : صادق

http://iranom.loxblog.com/ 

دومين فرزند برومند حضرت علي و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ايشان باد، در خانه وحي و ولايت چشم به جهان گشود.
چون خبر ولادتش به پيامبر گرامي اسلام (ص ) رسيد، به خانه حضرت علي (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بياورد. اسما او را در پارچه اي سپيد (2) (س ) آمد و اسما پيچيد و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامي به گوش راست او اذان و به گوش چپ (3) او اقامه گفت . به روزهاي اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش ، امين وحي الهي ، جبرئيل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اي رسول خدا، اين نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبير) چون علي براي تو بسان هارون (5) که به عربي (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار. (4)براي موسي بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پيغمبران هستي .
و به اين ترتيب نام پرعظمت "حسين " از جانب پروردگار، براي دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندي را براي کشت ، و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موي سر او (6) فرزندش به عنوان عقيقه (7) نقره صدقه داد.

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 13:26 ::  نويسنده : صادق

http://iranom.loxblog.com/ 

«قدر» در لغت به معناى اندازه و اندازه‏گیرى است.(1) «تقدیر» نیز به معناى اندازه‏گیرى و تعیین است.(2) اما معناى اصطلاحى «قدر»، عبارت است از ویژگى هستى و وجود هر چیز و چگونگى آفرینش آن(‏3) به عبارت دیگر، اندازه و محدوده وجودى هر چیز، «قدر» نام دارد. (4)

بنابر دیدگاه حكمت الهى، در نظام آفرینش، هر چیزى اندازه‏اى خاص دارد و هیچ چیزى بى‏حساب و كتاب نیست. جهان حساب و كتاب دارد و بر اساس نظم ریاضى تنظیم شده، گذشته، حال و آینده آن با هم ارتباط دارند.

استاد مطهرى در تعریف قدر مى‏فرماید: « ... قدر به معناى اندازه و تعیین است... حوادث جهان ... از آن جهت كه حدود و اندازه و موقعیت مكانى و زمانى آنها تعیین شده است، مقدور به تقدیر الهى است.»(5) پس در یك كلام، «قدر» به معناى ویژگى‏هاى طبیعى و جسمانى چیزهاست كه شامل شكل، حدود، طول، عرض و موقعیت‏هاى مكانى و زمانى آنها مى‏گردد و تمام موجودات مادى و طبیعى را در برمى‏گیرد.

این معنا از روایات استفاده مى‏شود؛ چنان كه در روایتى از امام رضا علیه السلام پرسیده شد: معناى قدر چیست؟ امام فرمود: «تقدیر الشى‏ء، طوله و عرضه»؛ «اندازه‏گیرى هر چیز اعم از طول و عرض آن است.» (6) و در روایت دیگر، این امام بزرگوار در معناى قدر فرمود: «اندازه هر چیز اعم از طول و عرض و بقاى آن است.»(7)



چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 12:27 ::  نويسنده : صادق

 

 

http://iranom.loxblog.com/ 


مقدمه‌
تمام‌ انسانها در زندگى‌ خويش‌ از فراز و نشيب‌ برخوردارند و با مشكلات‌ مختلفى‌ مواجهند .افراد معمولا در برخورد با مشكل‌ دچار ضعف‌ و ناتوانى‌ مى‌گردند و سعى‌ مى‌كنند با كمك‌ و راهنمايى‌ درد آشنايان‌ خود را از مهلكه‌ نجات‌ دهند و با يافتن‌ " الگوها " در هر زمينه‌اى‌ ، و سپس‌ تبعيت‌ از آن‌ ، وظ‌ايف‌ خويشتن‌ را بخوبى‌ انجام‌ دهند و مشكلات‌ و دردهاى‌ خويش‌ را تسكين‌ بخشند .
يكى‌ از اين‌ اسوه‌ها پيامبراكرم‌ ( ص‌ ) است‌ كه‌ قرآن‌ مجيد هم‌ اين‌ حضرت‌ را ( 1 ) به‌ همين‌ نام‌ معرفى‌ مى‌فرمايد .بجز رسول‌ خدا ( ص‌ ) اگر به‌ دنبال‌ " الگوى‌ " ديگر و جانشين‌ براى‌ آن‌ حضرت‌
باشيم‌ ، به‌ پيشواى‌ بزرگى‌ همچون‌ مولاى‌ متقيان‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) خواهيم‌ رسيد ، و چه‌ زيباست‌ كه‌ براى‌ پذيرش‌ اخلاق‌ و رفتار حسنه‌ ايشان‌ ، زندگى‌ پر فراز و نشيب‌ و سراسر شگفتى‌ آن‌ حضرت‌ را مرور كنيم‌ .

كيفيت‌ ولادت‌
حضرت‌على‌ ( ع‌ ) نخستين‌ فرزند خانواده‌ هاشمى‌ است‌ كه‌ پدر و مادر او هر دوفرزند هاشم‌اند . پدرش‌ ابوطالب‌ فرزند عبدالمطلب‌ فرزند هاشم‌ بن‌ عبدمناف‌ است‌ و مادر او فاطمه‌ دختر اسد فرزند هاشم‌ بن‌ عبدمناف‌ مى‌باشد .
خاندان‌ هاشمى‌ از لحاخ‌ فضائل‌ اخلاقى‌ و صفات‌ عاليه‌ انسانى‌ در قبيله‌ قريش‌ و اين‌ طايفه‌ در طوايف‌ عرب‌ ، زبانزد خاص‌ و عام‌ بوده‌است‌ . فتوت‌ ، مروت‌ ، شجاعت‌ و بسيارى‌ از فضايل‌ ديگر اختصاص‌ به‌ بنى‌هاشم‌ داشته‌ است‌ . يك‌ از اين‌ فضيلتها در مرتبه‌ عالى‌ در وجود مبارك‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) موجود بوده‌است‌ .
فاطمه‌ دختر اسد به‌ هنگام‌ درد زايمان‌ راه‌ مسجدالحرام‌ را در پيش‌ گرفت‌ و خود را به‌ ديوار كعبه‌ نزديك‌ ساخت‌ و چنين‌ گفت‌ : " خداوندا ! به‌ تو و پيامبران‌ و كتابهايى‌ كه‌ از طرف‌ تو نازل‌ شده‌اند
و نيز به‌ سخن‌ جدم‌ ابراهيم‌ سازنده‌ اين‌ خانه‌ ايمان‌ راسخ‌ دارم‌ .
پرودگارا ! به‌ پاس‌ احترام‌ كسى‌ كه‌ اين‌ خانه‌ را ساخت‌ ، و به‌ حق‌ ( 2 ) " كودكى‌ كه‌ در رحم‌ من‌ است‌ ، تولد اين‌ كودك‌ را بر من‌ آسان‌ فرما ! لحظه‌اى‌ نگذشت‌ كه‌ ديوار جنوب‌ شرقى‌ كعبه‌ در برابر ديدگان‌ عباس‌ بن‌ عبدالمطلب‌ و يزيد بن‌ تعف‌ شكافته‌شد . فاطمه‌ وارد كعبه‌ شد ، و ديوار به‌ هم‌ پيوست‌ . فاطمه‌ تا سه‌ روز در شريفترين‌ مكان‌ گيتى‌ مهمان‌ خدا بود . و نوزاد خويش‌ سه‌ روز پس‌ از سيزدهم‌ رجب‌ سى‌ام‌ عام‌ الفيل‌ فاطمه‌ ( 3 ) را به‌ دنيا آورد .
دختر اسد از همان‌ شكاف‌ ديوار كه‌ دوباره‌ گشوده‌ شده‌بود بيرون‌ آمد و گفت‌ : ( 4 )" پيامى‌ از غيب‌ شنيدم‌ كه‌ نامش‌ را " على‌ " بگذار . "

دوران‌ كودكى‌
حضرت‌على‌ ( ع‌ ) تا سه‌ سالگى‌ نزد پدر و مادرش‌ بسر برد و از آنجا كه‌ خداوند مى‌خواست‌ ايشان‌ به‌ كمالات‌ بيشترى‌ نائل‌ آيد ، پيامبر اكرم‌ ( ص‌ ) وى‌ را از بدو تولد تحت‌ تربيت‌ غير مستقيم‌ خود قرار داد .
تا آنكه‌ ، خشكسالى‌ عجيبى‌ در مكه‌ واقع‌ شد . ابوطالب‌ عموى‌ پيامبر ، با چند فرزند با هزينه‌ سنگين‌ زندگى‌ روبرو شد . رسول‌اكرم‌ ( ص‌ ) با مشورت‌ عموى‌ خود عباس‌ توافق‌ كردند كه‌ هر يك‌ از آنان‌ فرزندى‌ از ابوطالب‌ را به‌ نزد خود ببرند تا گشايشى‌ در كار ابوطالب‌ باشد . عباس‌ ، جعفر را و پيامبر ( ص‌ ) ، ( 5 ) على‌ ( ع‌ ) را به‌ خانه‌ خود بردند .
به‌ اين‌ طريق‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) به‌ طور كامل‌ در كنار پيامبر قرار گرفت‌ . على‌ ( ع‌ ) آنچنان‌ با پيامبر ( ص‌ ) همراه‌ بود ، حتى‌ هرگاه‌ پيامبر از شهر ( 6 )خارج‌ مى‌شد و به‌ كوه‌ و بيابان‌ مى‌رفت‌ او را نيز همراه‌ خود مى‌برد .

بعثت‌ پيامبر ( ص‌ ) و حضرت‌على‌ ( ع‌ )
شكى‌ نيست‌ كه‌ سبقت‌ در كارهاى‌ خير نوعى‌ امتياز و فضيلت‌ است‌ . و خداونددر آيات‌ بسيارى‌ بندگانش‌ را به‌ انجام‌ آنها ، و سبقت‌ گرفتن‌ بر يكديگر ( 7 )دعوت‌ فرموده‌است‌ . از فضايل‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) است‌ كه‌ او نخستين‌ فرد ايمان‌ آورنده‌ به‌ پيامبر ( ص‌ ) باشند . ابن‌ابى‌الحديد در اين‌ باره‌ مى‌گويد : بدان‌ كه‌ در ميان‌ اكابر و بزرگان‌ و متكلمين‌ گروه‌ " معتزله‌ " اختلافى‌ نيست‌ كه‌ على‌بن‌ابيطالب‌ نخستين‌ فردى‌ است‌ كه‌ به‌ اسلام‌ ايمان‌ آورده‌ و پيامبر خدا را تاييد كرده‌است‌ .

حضرت‌على‌ ( ع‌ ) نخستين‌ ياور پيامبر ( ص‌ )
پس‌ از وحى‌ خدا و برگزيده‌ شدن‌ حضرت‌محمد ( ص‌ ) به‌ پيامبرى‌ و سه‌ سال‌دعوت‌ مخفيانه‌ ، سرانجام‌ پيك‌ وحى‌ فرا رسيد و فرمان‌ دعوت‌ همگانى‌ داده‌شد . در اين‌ ميان‌ تنها حضرت‌على‌ ( ع‌ ) مجرى‌ طرحهاى‌ پيامبر ( ص‌ ) در دعوت‌ الهيش‌ و تنها همراه‌ و دلسوز آن‌ حضرت‌ در ضيافتى‌ بود كه‌ وى‌ براى‌ آشناكردن‌ خويشاوندانش‌ با اسلام‌ و دعوتشان‌ به‌ دين‌ خدا ترتيب‌ داد .
در همين‌ ضيافت‌ پيامبر ( ص‌ ) از حاضران‌ سؤوال‌ كرد : چه‌ كسى‌ از شما مرا در اين‌ راه‌ كمك‌ مى‌كند تا برادر و وصى‌ و نماينده‌ من‌ در ميان‌ شما باشد ؟
فقط على‌ ( ع‌ ) پاسخ‌ داد : اى‌ پيامبر خدا ! من‌ تو را در اين‌ راه‌ يارى‌ مى‌كنم‌ پيامبر ( ص‌ ) بعد از سه‌ بار تكرار سؤوال‌ و شنيدن‌ همان‌ جواب‌ فرمود : اى‌ خويشاوندان‌ و بستگان‌ من‌ ، بدانيد كه‌ على‌ ( ع‌ ) برادر و وصى‌ و خليفه‌ پس‌ از من‌ در ميان‌ شماست‌ .
از افتخارات‌ ديگر حضرت‌ على‌ ( ع‌ ) اين‌ است‌ كه‌ با شجاعت‌ كامل‌ براى‌ خنثى‌ كردن‌ توطئه‌ مشركان‌ مبنى‌ بر قتل‌ رسول‌ خدا ( ص‌ ) در بستر ايشان‌ خوابيد و زمينه‌ هجرت‌ پيامبر ( ص‌ ) را آماده‌ ساخت‌ .

حضرت‌على‌ ( ع‌ ) بعد از هجرت‌
بعد از هجرت‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) و پيامبر ( ص‌ ) به‌ مدينه‌ دو نمونه‌ ازفضايل‌ على‌ ( ع‌ ) را بيان‌ مى‌نمائيم‌ : 1 - جانبازى‌ و فداكارى‌ در ميدان‌ جهاد : حضور وى‌ در 26 غزوه‌ از 27 غزوه‌ پيامبر ( ص‌ ) و شركت‌ در سريه‌هاى‌ مختلف‌ از افتخارات‌ و فضايل‌ آن‌ حضرت‌ است‌ . 2 - ضبط و كتابت‌ وحى‌ ( قرآن‌ ) كتابت‌ وحى‌ و تنظيم‌ بسيارى‌ از اسناد تاريخى‌ و سياسى‌ و نوشتن‌ نامه‌هاى‌ تبليغى‌
و دعوتى‌ از كارهاى‌ حساس‌ و پرارج‌ امام‌ ( ع‌ ) بود . ايشان‌ آيات‌ قرآن‌ چه‌ مكى‌ و چه‌ مدنى‌ ، را ضبط مى‌كرد . به‌ همين‌ علت‌ است‌ كه‌ وى‌ را از كاتبان‌ وحى‌ و حافظان‌ قرآن‌ به‌ شمار مى‌آورند .
در اين‌ دوران‌ بود كه‌ پيامبر ( ص‌ ) فرمان‌ اخوت‌ و برادرى‌ مسلمانان‌ را صادر فرمود و با حضرت‌على‌ ( ع‌ ) پيمان‌ برادرى‌ و اخوت‌ بست‌ و به‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) فرمود : " تو برادر من‌ در اين‌ جهان‌ و سراى‌ ديگر هستى‌ . به‌ خدايى‌ كه‌ مرا به‌ حق‌ برانگيخته‌است‌ ... تو را به‌ برادرى‌ خود انتخاب‌ مى‌كنم‌ ، اخوتى‌ كه‌ دامنه‌ آن‌ هر دو جهان‌ ( 8 )را فرا گيرد . "

حضرت‌على‌ ( ع‌ ) داماد رسول‌اكرم‌ ( ص‌ )
عمر و ابوبكر با مشورت‌ با سعد معاذ رئيس‌ قبيله‌ اوس‌ دريافتند جزعلى‌ ( ع‌ ) كسى‌ شايستگى‌ زهرا ( س‌ ) را ندارد . لذا هنگامى‌ كه‌ على‌ ( ع‌ ) در ميان‌ نخلهاى‌ باغ‌ يكى‌ از انصار مشغول‌ آبيارى‌ بود موضوع‌ را با ايشان‌ در ميان‌ نهادند و ايشان‌ فرمود :
دختر پيامبر ( ص‌ ) مورد ميل‌ و علاقه‌ من‌ است‌ . و به‌ سوى‌ خانه‌ رسول‌ به‌ راه‌ افتاد .
وقتى‌ به‌ حضور رسول‌اكرم‌ ( ص‌ ) رسيد ، عظمت‌ محضر پيامبر ( ص‌ ) مانع‌ از آن‌ شد كه‌ سخنى‌ بگويد ، تا اينكه‌ رسول‌اكرم‌ ( ص‌ ) علت‌ رجوع‌ ايشان‌ را جويا شد و حضرت‌على‌ ( ع‌ ) با تكيه‌ به‌ فضايل‌ و تقوا و سوابق‌ درخشان‌ خود در اسلام‌ فرمود : " آيا صلاح‌ مى‌دانيد كه‌ فاطمه‌ را در عقد من‌ درآوريد ؟ " پس‌ از موافقت‌ حضرت‌ زهرا ( س‌ ) آن‌ حضرت‌ به‌ دامادى‌ رسول‌ اكرم‌ ( ص‌ )
نائل‌ آمدند .

غدير خم‌
پيامبر ( ص‌ ) بعد از اتمام‌ مراسم‌ حج‌ در آخرين‌ سال‌ عمر پربركتش‌ درراه‌ برگشت‌ در محلى‌ به‌ نام‌ غديرخم‌ در نزديكى‌ جحفه‌ دستور توقف‌ داد ، زيرا پيك‌ وحى‌ فرمان‌ داده‌بود كه‌ پيامبر ( ص‌ ) بايد رسالتش‌ را به‌ اتمام‌ (9 )برساند .
پس‌ از نماز ظ‌هر پيامبر ( ص‌ ) بر بالاى‌ منبرى‌ از جهاز شتران‌ رفت‌ و فرمود : " اى‌ مردم‌ ! نزديك‌ است‌ كه‌ من‌ دعوت‌ حق‌ را لبيك‌ گويم‌ و از ميان‌ شما بروم‌ درباره‌ من‌ چه‌ فكر مى‌كنيد ؟ "
مردم‌ گفتند : " گواهى‌ مى‌دهيم‌ كه‌ تو آيين‌ خدا را تبليغ‌ مى‌كردى‌ "
پيامبر فرمود : " آيا شما گواهى‌ نمى‌دهيد كه‌ جز خداى‌ يگانه‌ ، خدايى‌ نيست‌ و محمد بنده‌ خدا و پيامبر اوست‌ ؟ "
مردم‌ گفتند : " آرى‌ ، گواهى‌ مى‌دهيم‌ . "
سپس‌ پيامبر ( ص‌ ) دست‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) را بالا گرفت‌ و فرمود :
" اى‌ مردم‌ ! در نزد مؤمنان‌ سزاوارتر از خودشان‌ كيست‌ ؟ "
مردم‌ گفتند : " خداوند و پيامبر او بهتر مى‌دانند . "
سپس‌ پيامبر فرموند : " اى‌ مردم‌ ! هر كس‌ من‌ مولا و رهبر او هستم‌ ، على‌ هم‌ مولا و رهبر اوست‌ . "
و اين‌ جمله‌ را سه‌ بار تكرار فرمودند . بعد مردم‌ اين‌ انتخاب‌ را به‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) تبريك‌ گفتند و با وى‌ بيعت‌ نمودند .

حضرت‌على‌ ( ع‌ ) بعد از رحلت‌ رسول‌اكرم‌ ( ص‌ )
پس‌ از رحلت‌ رسول‌اكرم‌ ( ص‌ ) به‌ علت‌ شرايط خاصى‌ كه‌ بوجود آمده‌بود ،حضرت‌على‌ ( ع‌ ) از صحنه‌ اجتماع‌ كناره‌ گرفت‌ و سكوت‌ اختيار كرد. نه‌ در جهادى‌ شركت‌ مى‌كرد و نه‌ در اجتماع‌ به‌ طور رسمى‌ سخن‌ مى‌گفت‌ . شمشير در نيام‌ كرد و به‌ وظ‌ايف‌ فردى‌ و سازندگى‌ افراد مى‌پرداخت‌ .
فعاليتهاى‌ امام‌ در اين‌ دوران‌ به‌ طور خلاصه‌ اينگونه‌ است‌ :
1 - عبادت‌ خدا آنهم‌ در شان‌ حضرت‌ على‌ ( ع‌ )
2 - تفسير قرآن‌ و حل‌ مسائل‌ دينى‌ و فتواى‌ حكم‌ حوادثى‌ كه‌ در طول‌ 23 سال‌
زندگى‌ پيامبر ( ص‌ ) مشابه‌ نداشت‌ .
3 - پاسخ‌ به‌ پرسشهاى‌ دانشمندان‌ ملل‌ و شهرهاى‌ ديگر .
4 - بيان‌ حكم‌ بسيارى‌ از رويدادهاى‌ نوظ‌هور كه‌ در اسلام‌ سابقه‌ نداشت‌ .
5 - حل‌ مسائل‌ هنگامى‌ كه‌ دستگاه‌ خلافت‌ در مسائل‌ سياسى‌ و پاره‌اى‌ از مشكلات‌
با بن‌بست‌ روبرو مى‌شد .
6 - تربيت‌ و پرورش‌ گروهى‌ كه‌ از ضمير پاك‌ و روح‌ آماده‌ ، براى‌ سير و سلوك‌
برخوردار هستند .
7 - كار و كوشش‌ براى‌ تامين‌ زندگى‌ بسيارى‌ از بينوايان‌ و درماندگان‌ تا آنجا
كه‌ با دست‌ خويش‌ باغ‌ احداث‌ مى‌كرد و قنات‌ استخراج‌ مى‌نمود و سپس‌ آنها را
در راه‌ خدا وقف‌ مى‌نمود .

خلافت‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ )
در زمان‌ خلافت‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) جنگهاى‌ فراوانى‌ رخ‌ داد از جمله‌ صفين‌ ، جمل‌و نهروان‌ كه‌ هر يك‌ پيامدهاى‌ خاصى‌ به‌ دنبال‌ داشت‌ .

شهادت‌ امام‌ على‌ ( ع‌ )
بعد از جنگ‌ نهروان‌ و سركوب‌ خوارج‌ برخى‌ از خوارج‌ از جمله‌ عبدالرحمان‌ بن‌ ملجم‌مرادى‌ ، و برك‌بن‌عبدالله‌تميمى‌ و عمروبن‌ بكر تميمى‌ در يكى‌ از شبها گرد هم‌ آمدند و اوضاع‌ آن‌ روز و خونريزى‌ها و جنگهاى‌ داخلى‌ را بررسى‌ كردند و از نهروان‌ و كشتگان‌ خود ياد كردند و سرانجام‌ به‌ اين‌ نتيجه‌ رسيدند كه‌ باعث‌ اين‌ خونريزى‌ و برادركشى‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) و معاويه‌ و عمروعاص‌
است‌ . و اگر اين‌ سه‌ نفر از ميان‌ برداشته‌شوند ، مسلمانان‌ تكليف‌ خود را خواهنددانست‌ . سپس‌ با هم‌ پيمان‌ بستند كه‌ هر يك‌ از آنان‌ متعهد كشتن‌ يكى‌ از سه‌ نفر گردد .
ابن‌ملجم‌ متعهد قتل‌ امام‌ على‌ ( ع‌ ) شد و در شب‌ نوزدهم‌ ماه‌ رمضان‌ همراه‌ چند نفر در مسجد كوفه‌ نشستند . آن‌ شب‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) در خانه‌ دخترش‌ مهمان‌ بودند و از واقعه‌ صبح‌ با خبر بودند ، وقتى‌ موضوع‌ را با دخترش‌ در ميان‌ نهاد ، ام‌كلثوم‌ گفت‌ : فردا جعده‌ را به‌ مسجد بفرستيد . حضرت‌على‌ ( ع‌ ) فرمود : از قضاى‌ الهى‌ نمى‌توان‌ گريخت‌ . آنگاه‌ كمربند خود را محكم‌ بست‌ و در حالى‌ كه‌ اين‌ دو بيت‌ را زمزمه‌ مى‌كرد عازم‌ مسجد شد . كمر خود را براى‌ مرگ‌ محكم‌ ببند ، زيرا مرگ‌ تو را ملاقات‌ خواهدكرد . و از مرگ‌ ، آنگاه‌ كه‌ به‌ سراى‌ تو درآيد ( 10 ) . جزع‌ و فرياد مكن‌
ابن‌ملجم‌ ، در حالى‌ كه‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) در سجده‌ بودند ، ضربتى‌ بر فرق‌ مبارك‌ خون‌ از سر حضرتش‌ در محراب‌ جارى‌ شد و محاسن‌ ( 11 ) آن‌ حضرت‌ وارد ساخت‌ . شريفش‌ را رنگين‌ كرد . در اين‌ حال‌ آن‌ حضرت‌ فرمود : " فزت‌ و رب‌ الكعبه‌ " به‌ خداى‌ كعبه‌ سوگند كه‌ رستگار شدم‌ سپس‌ آيه‌ 55 سوره‌ طه‌ را تلاوت‌ فرمود : " شما را از خاك‌ آفريديم‌ و در آن‌ بازتان‌ مى‌گردانيم‌ و بار ديگر از آن‌ ( 12 ) بيرونتان‌ مى‌آوريم‌ .
حضرت‌على‌ ( ع‌ ) در واپسين‌ لحظات‌ زندگى‌ نيز به‌ فكر صلاح‌ و سعادت‌ مردم‌ بود و به‌ فرزندان‌ و بستگان‌ و تمام‌ مسلمانان‌ چنين‌ وصيت‌ فرمود : " شما را به‌ پرهيزكارى‌ سفارش‌ مى‌كنم‌ و به‌ اينكه‌ كارهاى‌ خود را منظم‌ كنيد و اينكه‌ همواره‌ در فكر اصلاح‌ بين‌ مسلمانان‌ باشيد . يتيمان‌ را فراموش‌ نكنيد ، حقوق‌ همسايگان‌ را مراعات‌ كنيد . قرآن‌ را برنامه‌ى‌ عملى‌ خود قرار دهيد .
نماز را بسيار گرامى‌ بداريد كه‌ ستون‌ دين‌ شماست‌ . حضرت‌ على‌ ( ع‌ ) در 21 ماه‌ رمضان‌ به‌ شهادت‌ رسيد و در نجف‌ اشرف‌ به‌ خاك‌ سپرده‌شد ، و مزارش‌ ميعادگاه‌ عاشقان‌ حق‌ و حقيقت‌ شد .
( 1 ) - سوره‌ احزاب‌ ، آيه‌ 21 .
( 2 ) - فروغ‌ ولايت‌ ، ص‌ 35 ( كشف‌الغمه‌ ، ج‌ 1 ، ص‌ 90 ) .
( 3 ) - آفتاب‌ ولايت‌ ، ص‌ 19 ( الخرائج‌ و الجرائح‌ ، ج‌ 1 ، ص‌ 171 ، ش‌ 1 ) .
( 4 ) - آفتاب‌ ولايت‌ ، ص‌ 19 ( بحارالانوار ، ج‌ 35 ، ص‌ 18 ) .
( 5 ) - فروغ‌ ولايت‌ ، ص‌ 37 ( سيره‌ ابن‌ هشام‌ ، ج‌ 1 ، ص‌ 236 ) .
( 6 ) - فروغ‌ ولايت‌ ، ص‌ 38
( 7 ) - آفتاب‌ ولايت‌ ، ص‌ 131 ( سوره‌ بقره‌ ، آيه‌ 148 ) .
( 8 ) - فروغ‌ ولايت‌ ، ص‌ 86 ( مستدرك‌ حاكم‌ ، ج‌ 3 ، ص‌ 14 ، استيعاب‌ ، ج‌ 3 ،
ص‌ 35 )
( 9 ) - فروغ‌ ولايت‌ ، ص‌ 141 ( سوره‌ مائده‌ ، آيه‌ 67 )
( 10 ) - فروغ‌ ولايت‌ ، ص‌ 697
( 11 )- فروغ‌ ولايت‌ ، ص‌ 697 ( بحارالانوار ، نقل‌ از مالى‌ ، ج‌ 9 ، ص‌ 650 )
( 12 ) - فروغ‌ ولايت‌ ، ص‌ 697

منبع مجمع جهاني اهل‎بيت(عليهم ‎السلام)




 

معرفی بهترین گوشی های دو سیم کارتی

گوشیهای وجود دارند که در آن واحد میتوانند به ۲ شبکه حامل متصل شوند، این مدل گوشیها مدت‌ها است  که به بازار آماده اند، حتی مارک‌های محلی و ناشناس پرطرفدار هم در بین آنها دیده میشود که ممکن است هیچ وقت نامی‌ از آنها نشنیده باشید.

اگر شما جز آن دسته از کسانی‌ هستید که می‌خواهید ۲ شمارهٔ مجزا، یکی‌ برای دوستان و خانواده و دیگری برای کار داشته باشید، استفاده از یک گوشی معقول دو سیم کارتی ، راه نجات شما می‌باشد.

به همین دلیل ما چند نام تجاری گوشیهای ۲سیم کارتی را با ویژه گیهای آنها جمع آوری کردیم تا بتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

۱- Sony Xperia tipo dual

این گوشی مناسب برای کسانی‌ است که برای اولین بار از گوشیهای هوشمند آندروید استفاده میکنند. شایان ذکر است این همان Xperia tipo مجهز به باتری ۱،۵۰۰میلی‌ آمپر و عمر باتری ۲۴ ساعت استفادهٔ مداوم است. (به گفته سونی)

این مدل دو سیم کارتی، صفحه نمایش ۳.۲ اینچی‌ ضدّ خش دارد و در داخل نیز شامل یک پردازندهٔ تک هسته‌ای ۸۰۰Mhz است. این مدل همچنین دارای یک دوربین ۳.۲ مگا پیکسلی در پشت است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Sony Xperia tipo dual

۲- HTC Desire V

این مدل، اولین گوشی HTC است که قابلیت دو سیم کارتی دارد. مزیت این گوشی وجود آندروید بستنی حصیری بر روی آن است. این گوشی علاوه بر صفحه نمایش ۴ اینچی‌ و پردازندهٔ ۱GHz ، یک دوربین ۵ مگا پیکسلی هم دارد.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

HTC Desire V

۳- Samsung Galaxy Y Pro DUOS

این مدل دو سیم کارتی ، علاوه بر کیبورد QWERTY یک دوربین هم در جلو دارد. صفحه نمایش ۲.۶ اینچی‌، پردازندهٔ ۸۳۲MHz ، دوربین عقب ۳.۲ مگا پیکسلی و آندروید نان زنجفیلی از ویژگی‌های دیگر این مدل است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Samsung Galaxy Y Pro DUOS

۴- Samsung Galaxy Y DUOS

این مدل دو سیم کارتی همان مدل اولیهٔ Galaxy Y با صفحه نمایش بزرگتر ۳.۱۴ اینچی‌ و دوربین ۳ مگا پیکسلی می‌باشد.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Samsung Galaxy Y DUOS

۵- Samsung GALAXY Ace DUOS

این مدل دو سیم کارتی که آندروید نان زنجفیلی دارد، دارای صفحه نمایش بزرگتر ۳.۵ اینچی‌ و دوربین ۵ مگا پیکسلی است. پردازندهٔ ۸۳۲MHz ، حافظه داخلی‌ ۳GB و RAM ۵۱۲MB از دیگر ویژگی‌‌های آن است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Samsung GALAXY Ace DUOS

۶- Nokia Asha ۲۰۰

این مدل دو سیم کارتی با صفحه کلید QWERTY مخصوص طرفداران پیام کوتاه است. صفحه نمایش ۲.۴ اینچی‌ و دوربین ۲ مگا پیکسلی، دسترسی‌ آسان به شبکه‌های اجتماعی و سیستم پیام فوری از ویژگی‌‌های دیگر آن است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Nokia Asha 200

۷- Nokia Asha ۳۰۵

این مدل مناسب قیمت دو سیم کارتی دارای صفحه نمایش لمسی ۳ اینچی‌، پردازندهٔ ۱GHz و دوربین ۲ مگا پیکسلی است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Nokia Asha 305

۸- ViewSonic ViewPhone ۳

این مدل دو سیم کارتی، آندروید نان زنجفیلی دارد. صفحه نمایش لمسی ۳.۵ اینچی‌، دوربین ۵ مگا پیکسلی، پردازندهٔ ۸۰۰MHz و RAM ۵۱۲MB از دیگر ویژگی‌های آن است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

ViewSonic ViewPhone 3

۹- Nokia Asha ۲۰۲

این مدل، دو سیم کارت مدل گوشیهای سری ۴۰ است با صفحه نمایش لمسی  ۲.۴ اینچی‌ و دوربین ۲ مگا پیکسلی.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Nokia Asha 202

 ۱۰- Acer Liquid Gallant Duo

این مدل دو سیم کارتی Acer با آندروید بستنی حصیری است که به زودی قبل از ۸ آگوست به بازار خواهد آمد. هرچند اظهار نظر راجع به عملکرد آن خیلی‌ زود است اما با ویژگی‌ها و قیمت مقرون به صرفه‌ای که اعلام شده، می‌توان آنرا جز برترین گوشیهای دو سیم کارتی به حساب آورد.

پردازندهٔ ۱GHz ، دوربین ۵ مگا پیکسلی، حافظه داخلی‌ ۴GB ، صفحه نمایش لمسی ۴.۳ اینچی‌،  RAM ۱GB از ویژگی‌‌های اعلام شده برای این گوشی است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Acer Liquid Gallant Duo

 هفت واقعیت کنجکاوانه در مورد تلفن همراه

آیا شما می دانید، چرا محدودیت تعداد کلمه در هر پیام کوتاه ۱۶۰ حرف است؟ آیا شما می دانید چه کسی برای اولین بار از طریق تلفن همراه یک تصویر را ارسال کرد؟ پر فروش ترین تلفن همراه جهان؟ سخت ترین تلفن همراه دنیا؟ و یا اینکه کدام کشور جهان بیشترین پیام کوتاه را ارسال کرده اند؟

در این مطلب در نظر داریم به سوالاتی اینچنینی بپردازیم در واقع قصد داریم در ابتدا حس کنجکاوی شما را برانگیزیم سپس به دنبال پاسخ آنها باشیم، ضمنا اگر شما هم به حقایق جذابی در خصوص تلفن همراه دسترسی دارید که در این پست به آن اشاره نشده است، از قرار دادن آنها در بخش نظرات دریغ نفرمایید:

۱٫ پیام های متنی

مردم فیلیپین رتبه اول دنیا در ارسال پیام متنی را با متوسط ۱٫۴ میلیارد پیام کوتاه متنی در روز  دارند، در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ این کشور بعنوان پایتخت پیام متنی جهان شناخته می شد، در ابتدا پیام کوتاه در این کشور رایگان بود اما اکنون هر پیام یک پسو ( Peso)  تقریبا چیزی کمتر از ۲ سنت  برای کاربر هزینه دارد.

هفت واقعيت كنجكاوانه در مورد تلفن همراه

فیلیپین رتبه اول ارسال پیام کوتاه در دنیا را در اختیار دارد

2. ریشه محدودیت ۱۶۰ کاراکتری پیام متنی 

در سال ۱۹۸۵ پژوهشگر ۴۵ ساله مخابرات، Friedhelm Hillebrand، طول استاندارد پیام کوتاه را شناسایی کرد، او با ماشین تحریر خود جملات و متن های مختلفی را به صورت تصادفی  تایپ نمود و به این نتیجه رسید تمام آنها طول کمتر از ۱۶۰ کاراکتر دارند، از اینرو بر اساس یک استاندارد برای اولین پیام های کوتاه طول میزان کاراکتر مجاز برای هر پیام ۱۲۸ حرف بود که با فشرده سازی تا ۳۲ حرف نیز به آن افزوده شد و ۱۶۰ کاراکتر محدودیت هر پیام کوتاه شد.

هفت واقعيت كنجكاوانه در مورد تلفن همراه

کشف استاندارد کاراکتر هر پیام کوتاه توسط پژوهشگر مخابراتی

3.اولین تلفن همراه پخش کننده موسیقی

تلفن همراه زیمنس SL45 که در سال ۲۰۰۱ وارد بازار شد، اولین تلفن همراهی بود که از حافظه پشتیبانی می کرد و قابلیت پخش MP3 را داشت، ۳۲ مگابایت حافظه و امکان پخش موسیقی تا ۵ساعت و هدفون استریو این تلفن همراه، امکاناتی بود که در زمان خود منحصر به فرد بود.

هفت واقعيت كنجكاوانه در مورد تلفن همراه

زیمنس SL45

4.مقاوم ترین تلفن همراه جهان

تلفن همراه Sony Xp3300 Force بوسیله Guinness بعنوان سخت ترین تلفن همراه جهان شناخته شد،  تا عمق بیست و پنج متری  حفره بتن هیچ گونه آسیبی به این تلفن همراه وارد نمی شود، همچنین می توان تا دو متر در زباله خیس غرق باشد و هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

هفت واقعيت كنجكاوانه در مورد تلفن همراه

مقاوم ترین تلفن همراه جهان Sonim-XP3300-Force

5. گرانترین تلفن همراه جهان

تلفن همراه Stuart Hughes iPhone4 دیاموند رز گرانقیمت ترین تلفن همراه جهان نام گرفته است، قیمتی در حدود ۵/۰۰۰/۰۰۰ یورو برابر با ۷/۸۵۰/۰۰۰ دلار دارد، حفره هایی بر روی قاب این تلفن همراه تعبیه شده است، که ۵۰۰ قطعه الماس ۱۰۰ قیراطی بر روی آن قرار داده شده است. پشت آن با گل رز طلا آمیخته شده است، و لوگوی اپل با ۵۳ تکه الماس آراسته شده است.

هفت واقعيت كنجكاوانه در مورد تلفن همراه

گرانقیمت ترین تلفن همراه جهان

 ۶٫ اولین عکس ارسال شده توسط تلفن همراه

اولین عکس  به اشتراک عمومی گذاشته شده تلفن همراه در ۱۱ ژوئن ۱۹۹۷ توسط فیلیپ کان( شخصی که در تصویر می بینید) تهییه شد، او این تصویر را از بیمارستان محلی که دخترش متولد شد به اشتراک عموم گذاشت.

هفت واقعيت كنجكاوانه در مورد تلفن همراه

اولین تصویر گرفته شده و به اشتراک گذاشته شده تلفن همراه 

7. پرفروش ترین تلفن همراه دنیا

تلفن همراه محبوب و مورد توجه کاربران که هنوز هم در ایران برخی مشتاق خرید آن هستند Nokia 1100 با فروش بالغ بر ۲۵۰ میلیون دستگاه پرفروش ترین تلفن همراه جهان لقب گرفته است. این تلفن همراه در سال ۲۰۰۳ معرفی و تولید شده است.

هفت واقعيت كنجكاوانه در مورد تلفن همراه

پرفروش ترین تلفن همراه دنیا


 



شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, :: 14:9 ::  نويسنده : صادق

تغذیه صحیح در روزه داری ماه مبارک رمضان

گرفتن روزه چه فوایدى براى بدن و سلامتى دارد؟
- روزه دارى مى تواند به تغذیه مناسب كمك شایانى نماید، بدن انسان براى حفظ سلامتى خود همواره مقدارى از چربى موادغذایى را در نقاط مختلف ذخیره مى كند به مرور زمان چربى هاى ذخیره شده تغییر رنگ داده و فشرده مى شوند و احتمال اینكه مورد استفاده مجدد قرار بگیرند بسیار كمتر مى شود. روزه دارى حتى در افراد لاغر و یا با وزن طبیعى به بدن فرصتى مى دهد تا این چربى ها را از ذخایر آن آزاد كرده و مصرف نماید و پس از پایان روزه دارى به جاى آن چربى هاى تازه و مناسب ترى را جایگزین نماید. غذا خوردن سبب مى شود خون فراوانى به دستگاه گوارش سرازیر شود كه به دنبال آن بى حالى و كاهش توان فعالیتهاى دقیق فكرى اتفاق مى افتد. روزه با استراحت دادن به دستگاه گوارش و فرستادن خون كافى به سراسر بدن بالاخص به سیستم اعصاب مى تواند به سلامتى بدن كمك شایانى بنماید. از نظر روانى هم روزه دارى بسیار مفید است چرا كه مبارزه با خود در زمینه جلوگیرى از خوردن سبب افزایش اعتماد به نفس مى شود كه عامل اساسى در پیشگیرى از مشكلات روانى است.
چه غذاهایى براى سحرى و چه غذاهایى براى افطارى مناسب است و اساساً آیا بدن میان این دو وعده تفاوتى از لحاظ موادغذایى كه مورد استفاده قرار مى گیرد قائل شد یا خیر؟
- بسیارى از افراد معتقدند هنگام سحرى بایستى از موادغذایى كه انرژى بالایى دارند استفاده كنند تا در طول روز احساس گرسنگى نكنند به خاطر همین مسأله خوردن غذاهاى چرب را ترجیح مى دهند ولى بایستى توجه داشت كه به دنبال مصرف موادغذایى پرچرب، تشنگى شدیدى عارض شده كه باعث ایجاد مشكلات عدیده اى در این افراد مى گردد. از طرف دیگر عده اى موادقندى را ترجیح مى دهند كه ذكر این نكته ضرورى است كه مصرف مواد قندى و شیرینى به مقدار زیاد و در یك وعده باعث افزایش ناگهانى هورمون انسولین در خون شده و با توجه به اینكه این هورمون باعث كاهش قند خون مى گردد ممكن است عوارضى چون سرگیجه، بى حالى، پرخاشگرى، عصبانیت و ضعف ناگهانى به وجود آید. پس بهتر است در وعده غذایى سحرى از موادغذایى استفاده شود كه بتواند هم انرژى روزانه را تأمین كند و هم از افت ناگهانى قند خون جلوگیرى كند و مهمتر از همه اینكه باعث ایجاد تشنگى شدید نشود.
آیا مى شود سحرى را به طور كلى حذف كرد؟
بسیارى از افراد هستند كه وعده سحرى را به دلیل مختلف از جمله عدم توانایى در بیدار شدن صبحگاهى حذف مى كنند. بایستى توجه داشت كه در روزهاى عادى فاصله زمانى بین دو وعده غذایى شام و صبحانه روز بعد حدود ??ساعت است كه تقریباً هفت ساعت از آن در حالت خواب مى گذرد. در ماه مبارك رمضان هم بایستى سعى شود همین حداكثر فاصله زمانى بین وعده هاى غذایى رعایت شود. در صورت عدم مصرف موادغذایى در سحرى و حذف آن فاصله بین وعده افطار و شام تا وعده افطار بعدى حدود ??-??ساعت مى شود كه خالى ماندن دستگاه گوارش و نداشتن منبع انرژى براى این مدت زمان طولانى بسیار مضر است چرا كه كلیه فعل و انفعالات بدنى از جمله روند ترشح اسید و آنزیمهاى گوارشى، عدم در دسترس بودن آب براى فعل و انفعالات حیاتى و اتمام انرژى به علت مصرف یك وعده غذا دچار اختلال شده وعوارض مختلفى چون سوزش سردل، زخم معده، عدم تمركز فكرى، بیخوابى و عصبانیت دیده مى شود. چرا كه در این حالت در كمترین زمان فعالیت (شب) بیشترین غذا خورده مى شود و در بیشترین زمان فعالیت (طول روز) كه بدن ما نیازمند به سوخت و ساز فعال براى انجام فعالیتهاى روزمره هست هیچ گونه منبع انرژى در دسترس نیست و این مسأله سبب افت در میزان و كیفیت فعالیتهاى مورد نیاز مى گردد.
تفاوت بین وعده سحرى و افطارى را لطفاً بفرمایید.
- بدن ما در زمان افطار در حالت استراحت كامل است بنابراین هنگام افطار بایستى از موادغذایى استفاده شود كه به طور ناگهانى به دستگاه گوارش فشار وارد نشود بنابراین توصیه مى كنیم در زمان افطار روزه خود را با چند عدد خرما همراه با یك استكان چاى یا شیر ولرم باز كنید و بین افطارى و شام خود فاصله اى را در نظر بگیرید مثلاً در این فاصله مى توانید وضو گرفته و نمازتان را بخوانید كه هم ثواب نماز اول وقت را برده و هم حركات نماز باعث شود بدنتان كمى از حالت استراحت درآید. توصیه مى شود كه شام را با غذاهاى سبك، كم قند و فیبردار مثل سوپ و سبزیجات یا سالاد كه فشار چندانى به معده وارد نمى كنند شروع كرده و سپس به سراغ شام اصلى بروید. چرا كه مصرف بیش از حد موادغذایى شیرین و پرچرب هنگام افطار منجر به تشنگى مى شود و مصرف نوشیدنیهاى زیاد بالاخص مایعات خنك با رقیق كردن اسید و آنزیمهاى دستگاه گوارش سبب اختلال در هضم و جذب موادغذایى مى گردد، این مسأله پیامدهاى مهمى چون درد شكم و نفخ پیش مى آورد.
براى از بین بردن یا كمتر كردن عطش شدید در این ماه چه باید كرد؟
- براى فهم این سؤال به این مثال توجه كنید. مزرعه اى را در نظر بگیرید كه در كنار یك رودخانه پرآب است براى اینكه بتوانیم این مزرعه به صورت دائم آبیارى شده و از حملات احتمالى آب در فصول گوناگون در امان باشد، سدى مقابل آب مى زنیم تا بتوانیم آب را مهار كرده و با ایجاد روزنه هایى در سد به صورت دائم و كنترل شده مزرعه مان را آبیارى كنیم. در ماه مبارك رمضان نیز بایستى سدى در بدنمان بسازیم كه بتوانیم آب و موادغذایى را كه در سحرى مصرف كرده ایم به صورت یكنواخت ودائم در طول روز به قسمتهاى مختلف بدنمان برساند. این كار را مى توانیم با مصرف مواد غذایى پرفیبر (سبزیجات و میوه ها) انجام دهیم. این دسته از موادغذایى با احاطه سایر گروههاى غذایى خورده شده اولاً باعث مى شود آنزیمهاى گوارشى به صورت آرام آرام روى موادغذایى اثر كند و ثانیاً با كم كردن سرعت جذب مواد غذایى باعث مى شود كه بدن به آهستگى و در فراخى وقت اقدام به جذب مواد غذایى بكند كه هم دچار خستگى كمترى مى شود وهم از آن توفان قندى و انسولین بالاى بعد از آن جلوگیرى مى كند بنابراین توصیه مى شود در سحرى از مواد غذایى پرفیبر مثل سبزیجات و بالاخص میوه ها استفاده كنید چرا كه میوه ها اولاً منبع سرشارى از فیبر هستند و ثانیاً قند موجود در میوه ها در حالت خالص و بدون فیبر هم دیرتر از قندهاى ساده جذب مى گردد كه این امر سبب مى گردد فرد دیرتر احساس گرسنگى نماید. مواد غذایى پرفیبر آب زیادى را در خود جذب كرده و بدن مى تواند آن را به آهستگى جذب كند و احساس تشنگى دیرتر عارض مى گردد. یكى از مكانیسم هاى احساس گرسنگى، خالى بودن معده است فیبرها سرعت حركت مواد غذایى را نیز كاهش مى دهند و این مسأله باعث مى شود كه مكانیسم مذكور دیرتر شروع شود. مصرف آب به مقدار فراوان در وعده سحرى و بالاخص ما بین غذا توصیه نمى شود چرا كه طى اشاره اى كه قبلاً شد باعث رقت اسید و آنزیمهاى گوارشى شده و اختلال در روند هضم را باعث مى شود.
خانمهاى شیرده با رعایت چه تغذیه اى در هنگام روزه دارى سلامت شان تضمین مى شود؟
دركتب تخصصى تغذیه آمده است كه حدود یك سوم نیاز براى ترشح شیر از ذخایر چربى بدن كه در سه ماهه سوم حاملگى تشكیل شده است تأمین مى گردد و دو سوم دیگر از طریق تغذیه بایستى مهیا گردد رژیم غذایى مادر شیرده بایستى غنى از پروتئین، كلسیم، آهن و ویتامین ها باشد و در صورت لحاظ نكردن این مواد در رژیم غذایى وى دچار كمبودهاى شدید و نهایتاً عوارض خطرناكى چون پوكى استخوان، خرابى دندانها، كم خونى و ریزش مو مى شود. طبق فتاوى مراجع عظام مادران شیرده مى توانند روزه بگیرند ولى اگر بعد از چند روز احساس كردند كه روزه سبب كاهش در مقدار شیر آنها شده است روزه گرفتن جایز نیست. به مادران در دوران شیردهى توصیه مى شود در وعده هاى غذایى سحرى، افطار و شام از مواد سرشار از آهن (مثل گوشت و حبوبات) و كلسیم (مثل شیر و لبنیات) بیشتر استفاده كنند و از خوردن ادویه جات، فلفل، سیر، پیاز و زیره كه سبب بد بو شدن شیر مى شود پرهیز كنند چرا كه مكیدن فرزند یكى از عوامل مؤثر در ترشح شیر است و بد بو شدن شیر سبب عدم مكش نوزاد شده ومنجر به كاهش یا قطع شیر مى گردد.
آیا در سنین مختلف هنگام روزه دارى باید تغذیه متفاوت باشد؟
نیازهاى تغذیه اى در سنین مختلف متفاوت است نیاز به انرژى با افزایش سن كاهش مى یابد كه در ارتباط با كاهش اندازه بدن، كاهش توده چربى و كاهش فعالیت فیزیكى است. نیازهاى پروتئینى در سالمندان كمى بیشتر از افراد جوانتر مى باشد چرا كه براى حفظ تعادل نیتروژنى و پیشگیرى از تعادل منفى نیتروژنى وجلوگیرى از تحلیل عضلات لازم است. با توجه به اینكه افراد سالمند به علت كم تحركى اكثراً دچار یبوست هستند مصرف كربوهیدراتهاى پیچیده مثل سبزیجات، غلات كامل و میوه ها در وعده هاى سحرى و افطارى نسبت به سنین جوان بیشتر توصیه مى شود چرا كه این گروه از مواد غذایى ذكر شده باعث جلوگیرى از یبوست مى شوند.
در افرادى كه از رژیم هاى غذایى استفاده مى كنند، باید به چه صورت در مدت این ماه عمل كنند؟
افرادى كه به جهت كاهش یا افزایش وزن از رژیم هاى غذایى استفاده مى كنند بایستى ناهار رژیم را در سحرى میل كنند و وعده غذایى مربوط به صبحانه رژیم را براى افطار در نظر گرفته و شام رژیم را هم در جاى خود و به جاى شام ماه مبارك رمضان استفاده كنند.
زولبیا وبامیه به صورت سنتى از قدیم سر سفره هاى افطار است، ضرورتى در مصرف آن وجود دارد؟
همانگونه كه قبلاً نیز عرض كردم هنگام افطار ذخیره قندى بدن بسیار كم است و به همین دلیل بهتر است در زمان افطار با خوردن مواد قندى این كمبود جبران شود هنگام افطار توصیه مى شود زولبیا یا بامیه البته به مقدار كم مصرف شود چرا كه مصرف بیش از حد آن به خاطر استفاده از روغن، كره و ماست و ادویه جات مختلف درتركیبات این نوع شیرینى جات و عدم اطمینان كافى به منابع مذكور ممكن است سبب مسمومیت هاى غذایى شود. علاوه بر آن مصرف بیش از حد زولبیا و بامیه با توجه به اینكه اشتها را كاهش مى دهد باعث عدم مصرف مواد مورد نیاز دیگر مى شود.
احتیاجات كالرى در زنان و مردان به چه میزانى است؟
لازم به توضیح است كه در ماه مبارك رمضان میزان نیاز به كالرى تفاوت چندانى باحالات غیر روزه نداشته و فقط نحوه زمان بندى مصرف مواد غذایى در جهت آزاد شدن ذخایر چربى فشرده و قدیمى و جایگزین شدن آنها با بافت جدید و قابل دسترسى متفاوت است كه در جدول زیر براساس وزن و میزان فعالیت نشان داده شده است.
میزان كاهش وزن در ماه مبارك رمضان تا چه حدى باید باشد؟
با توجه به اینكه در ماه مبارك رمضان در بیشترین زمان فعالیت (طول روز) كمترین مصرف مواد غذایى را داریم به همین خاطر با توجه به اینكه فعالیتهاى روزمره سبب از دست رفتن كالرى مى شود و وزن كم خواهد شد این مسأله در مورد افراد مختلف با توجه به جنس (مرد یا زن) ، وزن و سن متفاوت است ولى در حالت معمول بین ? الى ?كیلوگرم كاهش وزن وجود دارد كه این كاهش قسمتى به از دست دادن كالرى و قسمتى هم به عدم دریافت مواد غذایى و آب مربوط است.
چه مواد غذایى را در این ماه بهتر است در رژیم غذایى و تغذیه خانواده قرار داد؟
به طور خلاصه توصیه مى شود از مواد غذایى زیر در ماه مبارك رمضان بیشتر استفاده شود:
در وعده سحرى:
از غذاهایى كه داراى قندهاى مركب هستند مثل میوه جات بیشتر استفاده شود.
- ازغذاهاى حاوى فیبر مثل سبزیجات ومیوه جات بایستى بیشتر استفاده شود.
- از موادغذایى سرخ كرده، پرچرب و شیرینى پرهیز گردد.
- از غلات و حبوبات به میزان دلخواه در تركیبات غذاى سحرى لحاظ گردد.
- مصرف بیش از حدگوشت در سحرى توصیه نمى گردد.
- مصرف آب قبل از شروع سحرى و در مابین وعده هاى غذایى توصیه نمى شود.
- مصرف ادویه جات وغذاهایى مثل كله پاچه، سیرابى و... در سحرى توصیه نمى شود.
در وعده افطارى وشام :
- شروع افطارى بایستى با چند عدد خرما همراه كمى آب ولرم یا شیر ولرم باشد
- سعى شود بین افطارى و شام فاصله وجود داشته باشد.
- شروع افطارى با نوشیدنى هاى خنك نباشد بلكه حتماً بایست ولرم یا سوپ باشد.
- مصرف بیش از حد مواد غذایى پرچرب و شیرین در افطار سبب تشنگى شده و به دنبال آن آب زیادمصرف مى شود و در نتیجه با كاهش غلظت اسید و آنزیمهاى گوارشى موجب اختلال در هضم و جذب مواد غذایى مى شود.
در پسران ودخترانى كه مى خواهند براى نخستین بار روزه بگیرند آیا تفاوتى در نوع مواد غذایى مصرفى شان وجود دارد؟
نیاز به انرژى در خانمها و آقایان متفاوت است كه مربوط به میزان فعالیتهاى آنها و اثرات هورمونهاى مختلف مى باشد. در خانمها با توجه به اینكه در دوره عادات ماهیانه كمبودهایى از قبیل آهن ممكن است دیده شود میزان نیاز به برخى از مواد غذایى بیشتر است بنابراین توصیه مى شود خانمها بالاخص افرادى كه تازه به سن بلوغ رسیده وتوفیق روزه دارى در ماه رمضان را كسب كرده اند نسبت به تغذیه خود دقت بیشترى نموده و با مصرف بیشتر مواد سرشار از آهن مثل پروتئینها (نسبت به آقایان) باعث جلوگیرى از عوارضى مثل كم خونى، ریزش مو و... شوند.
 




شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, :: 14:7 ::  نويسنده : صادق

در مورد سحری و افطار در ماه مبارک رمضان

درحالت عادی،بیشترین فاصله ی بین دو وعده ی غدائی 8 تا 10 ساعت است،اما در ماه رمضان این مدت به بیش از 12 ساعت افزایش می یابد.به همین دلیل و با توجه به نیاز بدن به انواع مواد غذائی،باید به برنامه ی غذائی سحر و افطار روزه دار توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی افزود:عده ای معتقدند نخوردن سحری برای گروهی از روزه داران مشکل ساز نیست و می توان بدون خوردن سحری به راحتی روزه نگه داشت،اما مسئله ی مهم این است که معیار عدم تاثیرگذاری خوردن بر روی افراد چیست؟ در حقیقت شاید نخوردن سحری بر گرسنگی فرد تاثیرگذار نباشد،ولی نقش آن بر خلق و خوی افراد انکار ناپذیر است.بر همین اساس خوردن سحری از اجزای مهم روزه داری می باشد.
وعده ی غذائی سحری هم باید بتواند انرژی روزانه ی روزه دار را تامین نماید و هم از افت قند خون که تاثیر مستقیم بر ضعف و بی حوصلگی و حتی پرخاشگری و عصبانیت فرد در طول روز دارد،جلوگیری کند.از اینرو وعده ی غذائی سحر باید بسیار مفصلتر از افطار نیز باشد.همچنین وجود فیبر زیاد در غذای سحر از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می نماید.
بگفته ی وی سبزیجات،میوه،غلات سبوس گیری نشده حاوی مقادیر زیادی فیبر می باشند.
این مشاور تغذیه،با بیان این مطلب که نوشیدن مقادیر زیادی آب در سحر،اثرات منفی بر روی فعالیت آنزیمهای گوارشی بدن خواهد گذاشت،تصریح نمود:این اثر منفی باعث عدم جذب غذا به طور کامل می شود و در نتیجه نوشیدن یک لیوان آب قبل و بعد از سحری کافی است.
با توجه به اینکه در هنگام افطار بدن در حالت سکون و آرامش قرار می گیرد و در طول روز نیز هیچ مواد غذائی به آن نمی رسد،بهتر است در ابتدا با یک یا دو خرما و یک استکان چای افطار کرد و بعد از آن با ایجاد یک وقفه مجدداً بر سر سفره ی افطار آمده و از سایر غذاها تناول گردد.البته بهتر این است یک تا دو ساعت پس از افطار به بدن فرصت استراحت داد و سپس از میان وعده ای معمولی استفاده شود.با اینحال توصیه می شود وعده ی غذائی افطار و شام از یکدیگر مجزا باشند و شام با یک فاصله ی زمانی 2 ساعته بعد از افطار صرف گردد



شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, :: 14:0 ::  نويسنده : صادق
شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, :: 13:45 ::  نويسنده : صادق

چه غذايي بخوريم تا سالم بمانيم ؟ ( راهنماي حفظ ارزش مواد غذايي )

شرط اصلی سالم زیستن ، داشتن تغذیه صحیح است . تغذیه صحیح یعنی رعایت 2 اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه . به این معنی که به مقدار کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن در غذای روزانه استفاده کنیم و این مقدار مورد نیاز ، انواع مواد غذایی که در چهار گروه اصلی غذایی معرفی می شوند را در بر گیرد .

چهار گروه اصلی غذایی عبارتند از :

- گروه نان و غلات

- گروه گوشت ، حبوبات ، تخم مرغ و مغزها

- گروه شیر و لبنیات

- گروه میوه ها و سبزی ها

در هر یک از این گروهها مواد غذایی دارای ارزش غذایی تقریبا یکسانی وجود دارد که می توان از یکی به جای دیگری استفاده کرد . مقدار مورد نیاز از هر یک از این گروهها در هرم غذایی مشخص می شود .

برای اینکه ارزش مواد غذایی این گروهها را حفظ کرده و از یک تغذیه صحیح و سالم که جوابگوی احتیاجات بدن باشد برخوردار بود ، بایستی به نکات زیر توجه کرد :

- بهتر است برنج را به صورت کته مصرف کنید .

- بیشتر از نانهای حاوی سبوس (نان جو و سنگک) استفاده کنید .

- طوری برنامه ریزی کنید که در غذا از مواد مختلفی استفاده شود . مثلا به جای مصرف پلوی ساده ، از مخلوط با حبوباتی مثل عدس ، ماش ، لوبیا و یا سبزی هایی مثل شوید ، هویج ، نخود سبز ، لوبیا سبز و ... استفاده کنید .

- حتی الامکان از شیرهای پاستوریزه شده کم چربی ( 5/2 درصد یا کمتر ) استفاده کنید .

- در صورت دسترسی نداشتن به شیر پاستوریزه ، به شیر تازه مقداری آب اضافه کرده و حداقل 5 دقیقه انرا بجوشانید .

- حتی الامکان از پنیرهای پاستوریزه استفاده کنید و در صورت استفاده از پنیرهای محلی تازه ، باید حتما آنرا به مدت 2 تا 3 ماه در آب نمک نگهداری کرده و بعد از این مدت مصرف کنید .

- از بستنی های پاستوریزه استفاده کنید .

- قبل از مصرف هر نوع کشک ، مقداری آب به آن اضافه کرده و حداقل 5 تا 10 دقیقه در حال به هم زدن بجوشانید .

- پیش از پختن گوشت قرمز ، چربی های سفیدی را که به چشم می خورد جدا کنید . همچنین بهتر است پوست مرغ قبل از پختن کنده شود ، چون بسیار چرب و مضر است .

- چربی و کلسترول مغز ، زبان و کله پاچه زیاد است ، در مصرف اینگونه مواد غذایی افراط نکنید .

- برای پختن مواد گوشتی بهتر است از دستگاه زودپز استفاده کرد ، اگر زودپز در اختیار ندارید ، گوشت را با آب کم و شعله کم بپزید .

- بهتر است بیشتر از گوشتهای سفید مانند ماهی و مرغ به جای گوشت قرمز استفاده کنید .

- اگر بخواهید گوشت یخ زده را آب پز کنید ، باید بلافاصله بعد از خارج کردن از فریزر ، آنرا بپزید و اگر به هر دلیلی می خواهید گوشت از حالت یخ زده خارج شود ، آنرا 24 ساعت قبل از طبخ از فریزر خارج و در یخچال بگذارید .

- بهتر است تا حد امکان از سرخ کردن مواد غذایی خودداری کنید و در صورت امکان از روش های کباب کردن استفاده کنید و در صورت نیاز به سرخ کردن ، - بهتر است از روغن های مخصوص سرخ کردنی که به حرارت مقاوم ترند استفاده کنید . باید توجه داشت که هیچگاه روغن خیلی داغ نشود و دود نکند ، زیرا در روغنی که زیاد داغ شده و یا دود از آن بلند می شود ، سمومی به وجود می آید که برای بدن بسیار خطرناک است . همچنین از روغنی که یکبار حرارت دیده ، نباید مجددا استفاده کرد .

- روغنی که برای پختن غذا استفاده می شود ، بهتر است روغن مایع باشد . بهترین روغن مایع برای مصرف ، روغن کلزا ( کانولا ) و برای تهیه سالاد ، روغن زیتون است .

- کلسترول زرده تخم مرغ زیاد است ، بهتر است بیشتر از 3 عدد در هفته از آن استفاده نشود .

- انواع مغزها ( گردو ، بادام ، فندوق ، پسته و ... ) میان وعده های خوبی برای تامین پروتئین ، انرژی و آهن است . سعی کنید جهت کودکانتان به جای مواد غذایی مضر و با ارزش غذایی پایین ( مانند انواع پفک ، چیپس ، شکلات و ... ) از این میان وعده ها استفاده کنید .

- میوه ها و سبزی ها را در رژیم روزانه خود به مقدار بیشتری قرار دهید و قبل از مصرف آنها را به خوبی شسته و ضدعفونی کنید .

- میوه هایی را که پوست آنها خوردنی است ، در صورت اطمینان از شستشو با پوست مصرف کنید .

- وقتی پوست میوه را جدا کردید ، از قرار دادن آن در مجاورت هوا خودداری کنید ، زیرا ویتامین ها و بخصوص ویتامین C آن از بین می رود .

- سبزی ها را بهتر است بصورت خام مصرف کرد و در صورت نیاز به پختن ، باید ابتدا آب را جوش آورده و سپس سبزی را به آن اضافه کرد و نباید آنرا بیشتر از 20 دقیقه پخت و در هنگام پخت آن ، حتما باید درب ظرف را بگذارید . باید توجه داشته باشید که برای پختن سبزی از آب کم استفاده کرده و آب حاصل از پختن سبزی را در غذا استفاده کنید .

- اگر غذاهایی که با سبزی درست می شوند دو بار گرم شوند ، ویتامین های خود را از دست می دهند ، بنابراین بهتر است غذاهای سبزی دار برای یک وعده تهیه شوند .

- سبزی را باید قبل از خرد کردن به خوبی شست ، چون اگر سبزی خرد شده شسته شود ، ویتامین های خود را از دست می دهد .

- از مصرف نوشیدنی هایی مثل نوشابه های گازدار ، چای ، قهوه ، انواع آبمیوه های صنعتی و پودرهای آماده تهیه شربت و ... خودداری کرده و یا مصرف آنها را به حداقل برسانید و به جای انها از نوشیدنیهای سالم تر مثل آب ساده ، شیر ، آب میوه تازه و دوغ کم نمک استفاده کنید .
 



شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, :: 13:40 ::  نويسنده : صادق
شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, :: 13:32 ::  نويسنده : صادق

 
یک توفان خورشیدی متوسط اوایل هفته جاری از خورشید در فضا منتشر شد و ابری از پلاسما و ذرات باردار را در یک مسیر کیهانی به سوی زمین فرستاد که انتظار می‌رود امروز سه‌شنبه به زمین برسد.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جرقه خورشیدی نوع M6 روز یکشنبه(هشتم مرداد) از لکه خورشیدی AR1532 منفجر شده و موجی از پلاسما و ذرات باردار موسوم به تخلیه تاج خورشیدی را به فضا فرستاد.
این موج به گفته هواشناسی فضایی، باید امروز با زمین برخورد کرده و در حدود ساعت 15:00 به وقت گرینویچ یک ضربه را به میدان مغناطیسی زمین وارد کند.
به گفته کارشناسان این توده از سرعت آرامی برخوردار بوده و تاثیر ضععیفی بر زمین خواهد داشت. البته توفانهای ژئومغناطیسی در قطبها ممکن است.امواج سریع و پر قدرتی که مستقیما با زمین برخورد کنند می‌توانند توفانهای ژئومغناطیسی قدرتمندی را ایجاد کنند که منجر به قطع امواج رادیویی و اختلال در شبکه‌های برق و دیگر زیرساختهای ارتباطی شوند. این ابرهای ذرات باردار همچنین می‌توانند در زمان سفر خود در فضا با ماهواره‌های درون مدار نیز برخورد کنند.
بی‌خطرترین تاثیر توفانهای خورشیدی با این حال نورافشانی‌های شفقهای قطبی است که با برخورد ذرات باردار تخلیه تاج خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین ایجاد می‌شوند.
البته سیاره ناهید به خوش‌شانسی زمین نبوده و این موج با شدت بیشتری با آن برخورد خواهد کرد. میدان مغناطیسی این سیاره تنها از 10 درصد قدرت همتای زمینی آن برخوردار بوده از این رو از محافظت چندانی در برابر این توفانها برخوردار نیست.در زمان برخورد آنها، اتمهای موجود در سطح ناهید کاملا از بین رفته و به جو فوق نازک و دنباله شبه دنباله‌دار آن موادی را می‌افزاید.
خورشید اکنون در نزدیکی ماکسیسم خورشیدی قرار دارد که در سال 2013 انتظار می‌رود به اوج خود برسد.

 

 



چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, :: 8:16 ::  نويسنده : صادق

پل معلق آسمان به طول 125 متر در منطقه لنگ كاويي مالزي واقع و حدود 700 متر از سطح دريا فاصله دارد.

Malaysia air bridgeMalaysia air bridgeMalaysia air bridgeMalaysia air bridgeLangkawi Sky Bridge view

..

 



پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 13:39 ::  نويسنده : صادق

در تصاویرحکاکی شده بر سنگهای تخت جمشید هیچکس عصبانی نیست

هیچکس سوار بر اسب نیست

هیچکس را در حال تعظیم نمی بینید

   در بین این صدها پیکر تراشیده شده حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد.

 این ادب اصیلمان است:

  نجابت

   قدرت

   احترام

  مهربانی

   خوشرویی

 هم وطن ایرانی من ، ایرانی اصیل و اسلامی بمان

 



چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, :: 10:54 ::  نويسنده : صادق

رمضان یعنی.......ر......رسیده......م.......ماه........ض......ضیافت..... ا.....الهی........ن......نورانی است پس رمضان یعنی رسیده ماه ضیافت الهی که نورانی است براستی سراسر ماه مبارک رمضان یک ضیافت الهی و نورایمان دلهارا گرم و نورانی می کند.



دو شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 13:8 ::  نويسنده : صادق


اين سازه در نزديكي يك روستا در آلمان قرار دارد
بزرگترين اتاق دنيا كه در داخل آن يك ستون هم وجود ندارد
اين مكان در سالهاي جنگ جهاني دوم آشيانه هواپيماهاي جنگي بوده است
اما اين سالها با خلاقيت به كار گرفته شده ، توانسته اند جنگلهاي استوايي را در داخل اين فضا شبيه سازي كنند 
و افرادي كه قادر به پرداخت ورودي اين مكان هستند ، يك سفر رويايي به جزاير استوايي را تجربه خواهند كرد
دماي داخل اين فضاي سرپوشيده هميشه و در تمام روزهاي سال روي 23 درجه سانتي گراد ثابت هست

[تصویر:  gfpbuzbpg342vobmg1t.jpg][تصویر:  zmct87a0p0swx0wizh82.jpg]

 



درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان