آيفون‌هاي آينده سه‌بعدي مي‌شوند
 
علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:12 ::  نويسنده : صادق

اين روزها آنقدر فناوري‌ها، پيچيده و در عين حال شگفت‌آور شده‌اند كه بسياري از آنها كه تا همين يك‌سال پيش بيشتر به خواب و رويا شبيه بودند، امروز به واقعيت پيوسته‌اند و مي‌توان انتظار خريدشان را داشت.

نمونه بارز اين فناوري‌ها، سه‌بعدي‌سازي تصاوير است كه اين روزها حالات مختلف آن را در بسياري از ابزار الكترونيكي همچون تلويزيون‌ها و دوربين‌ها و حتي تلفن‌هاي همراه مي‌توان ديد و حالا اپل فناوري جديدي را براي پخش سه‌بعدي طراحي كرده است كه مي‌تواند در نسل‌هاي آينده محصولات اين شركت عرضه شود.

اپل در روزهاي اخير خبرهاي مختلفي را در مورد فناوري‌هاي آينده خود منتشر كرده است كه در ميان آنها فناوري جديد سه‌بعدي براي دوربين وجود دارد كه قادر است تصاوير ثابت و متحرك را با استفاده از حسگرهاي عمق كه برپايه ليزر و رادار قرار گرفته‌اند به تصاوير سه‌بعدي تبديل كند.

خبر اين دستاورد تازه پس از اقدام اپل براي ثبت گواهی اختراع جديد استفاده از دوربين‌هاي سه‌بعدي در ايالات متحده منتشر شده است.

در طرح جديد كه به عنوان اختراعي متفاوت از اپل عنوان شده، توجه ويژه‌اي روي دوربين‌هاي ثبت تصاوير سه‌بعدي با استفاده از ميكرولنز‌هاي پيشرفته است.

قابليت‌هايي كه در اين گواهی اختراع گنجانده شده را مي‌توان به تشخيص عمق‌ و روشنايي در عكس و تشخيص حالات چهره مدل سه‌بعدي اسكن شده خلاصه كرد.

در واقع تصاوير اوليه اين طرح نشان مي‌دهد دوربين اپل قابليت ضبط تصاوير و ويدئوهاي سه‌بعدي را دارد كه با سنسورهايي مثل LIDAR براي تشخيص عمق عكس‌ها مجهز خواهد بود.

با وجودي كه اپل اولين شركتي نيست كه دستگاهي با قابليت پخش سه‌بعدي تصاوير را به بازار عرضه مي‌كند اما مي‌تواند تنها شركتي باشد كه داراي دوربيني سه‌بعدي است كه سطح و عمق جزئيات را هم ثبت مي‌كند بنابراين نه‌تنها موقعيت فضايي اجسام در ميدان ديد، بلكه همچنين عمق خود اجسام نيز در دوربين سه‌بعدي آينده اپل ديده مي‌شود.

اپل در دفاع از اين ويژگي متفاوت گفته است دوربين‌هاي سه‌بعدي فعلي توانايي استخراج اطلاعات عمق عكس‌ها را ندارد.

اين در حالي است كه براساس طرح اوليه، اين فناوري جديد قابليت تشخيص چهره و انواع حالات افراد در عكس را دارد.

همچنين فناوري تصويرسازي سه‌بعدي جديد اپل قادر است به طور كامل اجسام را در فضا بازسازي كند و با ادغام دوربين‌هاي چند حسگري كه توانايي توليد تصاوير قطبي شده و غيرقطبي شده را دارند يك تصوير سه‌بعدي كمياب را ارائه كند.

آن طور كه در طرح‌هاي ارائه شده اپل به اداره ثبت مالکیت معنوی مشخص است، در اين فناوري جديد تمام حركات اجزاي صورت شناسايي و دسته‌بندی مي‌شوند و مورد ديگري كه بسيار مورد توجه است ساخت مدل‌هاي سه‌بعدي با استفاده از اين دوربين‌ها خواهد بود.

به صورتي كه كاربران مي‌توانند با دوربين و ضبط تصاوير از همه جهات يك شيء، يك مدل سه‌بعدي از آن را تهيه كنند.

بسياري از صاحب‌نظران حوزه فناوري معتقدند فعلا اين گواهی‌های اختراع جز طرح چيز ديگري نيستند و شايد زمان زيادي بايد در انتظار تولد اين قابليت‌ها باشيم.

اما مديران اپل نظر ديگري دارند و اعلام كرده‌اند دوربين سه‌بعدي آنها در نهايت در دو نسل آينده محصولات اين شركت بويژه آيفون ، گنجانده خواهد شد.

از آنجا كه فناوري‌هاي جديد در بازار رقابت تنگاتنگ امروزي با شتاب هرچه بيشتر عرضه مي‌شوند به نظر مي‌رسد تا ارائه دستاوردهاي سه‌بعدي اپل فاصله زيادي نداريم. آيا شما براي زندگي در آينده آماده‌ايد؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان